Holdbarhed på smørreost
Fra : Ulla

Dato : 30-07-03 18:11

Hej

Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvor længe en åbner smøreost kan
holde sig. Jeg spørger fordi, min lille pige på 7 måneder er begyndt at få
det på brød, men vi spiser det ikke selv, så jeg er lidt i tvivl. En uges
tid eller hvad?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-07-03 19:01

Det kan holde sig indtil det ikke duer mere! Hvor længe kan en tomat holde
sig????????
Steen.

Fra : Ulla

Dato : 30-07-03 19:30

Tak skal du ha.....Ang. tomaten - tja...til den er smadret i hovedet på
dig!!!!!

DUMME SKID

"Steen Jakobsen" <s.jakobsenannoncekiller@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f2807e3$0$97170$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-03 20:06

"Ulla" <ullabulla@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f280ebf$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tak skal du ha.....Ang. tomaten - tja...til den er smadret i hovedet på
> dig!!!!!
>
> DUMME SKID

Ja, så risikerer du heller ikke at den bliver for gammel.........

--
Mvh,
Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-03 14:13

Ulla wrote:

> DUMME SKID

Tjae - det ku' godt tyde på at osten /er/ for gammel....

Fra : Sally

Dato : 30-07-03 20:10

Til Steen
Hvorfor lader du ikke bare være med at svare, når du ikke har noget
fornuftigt at skrive alligevel? Man må vel ha lov at spørge om hvad man nu
mangler svar på? Eller tager jeg fejl?

Til Ulla

Jeg tror sagtens den kan holde sig et par uger.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-07-03 19:51

Ulla wrote:
> [...]
> måneder er begyndt at få det på brød, men vi spiser det ikke selv, så
> jeg er lidt i tvivl. En uges tid eller hvad?

Jeg er ikke sikker på hvor længe smøreost kan holde sig, men en uge er
ikke noget problem og heller ikke to (tror jeg, de holder ikke så længe
hos mig )
Hvis de opbevares lufttæt og på køl, tror jeg holdbarheden er rimelig
lang, formodentlig flere uger.

Hvorfor skal datteren have smøreost når resten af familien ikke spiser
det?

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Ulla

Dato : 30-07-03 20:06

Hun får det fordi hun smagte da vi var på besøg hos nogen og hun var helt
vil med det - derfor *SS*.
Det er lidt svært at vurdere om det er ok når man selv ikke, synes om
smagen. Synes den er lidt sur selv om den er ny.

Fra : Nette

Dato : 30-07-03 20:26

"Ulla" skrev i en meddelelse
> [...]
> det på brød, men vi spiser det ikke selv, så jeg er lidt i tvivl. En uges

Her i huset kan de holde i ca. 1½ uge, så tør jeg ikke have dem til at stå
længere.
Alternativet er de der små "ko-oste" i trekanter, som man køber i et "hjul".
Jeg har ikke set efter dem længe i supermarkedet, men de plejer at koste
under en tier, hvis de altså stadig findes.

- Så behøver du kun åbne een hver anden dag.

Nette

Fra : jens skov

Dato : 30-07-03 21:31

De kan i hvert fald købes i netto!!

Fra : Kitti Egevang

Dato : 31-07-03 00:23

Hejsa.

Jeg bruger også de små smøre-oste til min lille datter.
Jeg køber dog "den leende ko", som også er pakket ind hver for sig....
Dem kan hun rigtig godt lide!! Og så koster de kun ca. 10 kr. for en pakke
med 6 stk - tror jeg nok.
Men godt at din datter kan lide ost - det er rigtig sundt!!!

Hilsen Kitti.

Fra : Ulla

Dato : 31-07-03 07:08

Tak for jeres svar. Ja, jeg prøver at købede oste med små pakker i.
Tak for hjælpen.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 31-07-03 22:59

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse
> Men godt at din datter kan lide ost - det er rigtig sundt!!!

Jeg kunne huske da jeg var mindre da jeg begyndte at få smag for "gamle
ole".. SÅ blev min far sur. For så kunne han ikke have den for sig selv

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel