Velkomst drink....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-03 21:47

vi står for at skulle holde housewarming i næste uge, og i den anledning
skal der jo også serveres en velkomstdrink....

er der ikke nogen herinde der ligger inde med en skøn sommerlig
velkomstdrink der indeholder en smule alkohol, men ikke sådan at folk
drikker sig visne i den?

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Heidi

Dato : 27-07-03 22:14

Sabina Hertzum wrote:
> vi står for at skulle holde housewarming i næste uge, og i den
> anledning skal der jo også serveres en velkomstdrink....

Til lykke med det

> er der ikke nogen herinde der ligger inde med en skøn sommerlig
> velkomstdrink der indeholder en smule alkohol, men ikke sådan at folk
> drikker sig visne i den?

En blanding af sød hvidvin, hyldeblomstdrik og danskvand har
jeg serveret til en fødselsdag - og der drak folk sig først visne
da der var fri bar senere på aftenen
En anden mulighed var måske en Moscato d'Asti - den synes
jeg er rigtig god, feks. med en frossen vindrue i som isterning.

God fest!

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-07-03 22:34

Heidi wrote:

> Til lykke med det

tak skal du have ;)

> [...]
> En anden mulighed var måske en Moscato d'Asti - den synes
> jeg er rigtig god, feks. med en frossen vindrue i som isterning.

jeg har lavet en søgning her i gruppen og faldt over en "semi"opskrift med
dry martini og hyldeblomstsaft..... men mangler nogle mål at gå ud fra.....
forestiller mig dog noget med 1:3
måske med 1 del danskvand i også.... skal nok forsøge mig frem.....
legede lidt med tanken om at krydre det med stjernefrugter i skiver og halve
vindruer og isterninger.....

ikke at de andre opskrifter ikke er gode nok, men jeg ville faktisk gerne en
smule væk fra de "traditionelle" drinks, da de i omgangskredsen har ry for
at være lettere kedelige*G*

> God fest!

takker ;)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-07-03 10:46

Jamen så Tillykke ...........

Min yndlings- sommerdrink er hvid Martini med Schweppes tonic. Det
skal være 1 del Martini og 2 dele tonic. En isterning i hvert glas og en
skive lime på kanten.

Ellers har jeg en anden favorit som en lys sommerdrink, det er den dejlige
perlende Asti Spumante, serveret i høje slanke champagneglas. Sæt små
skåle med saltede pictacier på bordet.

God fornøjelse.

Ruth

Fra : Insideout

Dato : 28-07-03 12:00

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> vi står for at skulle holde housewarming i næste uge, og i den anledning
> skal der jo også serveres en velkomstdrink....

Hutchison's Spiced Ginger Wine blandet med Pære Cider i forhold ca. 1:3
eller som man kan lide den. Når gæsterne kommer smid så en isterning i.

Mvh
Henrik