Har du eller din nabo en trampolin i haven~
Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 04-08-03 23:29

Hej

Vi har her i sommer indkøbt en af de populære store trampoliner til haven.
Det har været en ubetinget succes. Børnene fra hele kvarteret valfarter til
den. Og vi voksne med....
Der har dog blot været en lille detalje. Den knirker og piver - og det kan
godt bliver ret enerverende. Både for os selv og vore naboer. Men så var jeg
en tur i den lokale Bauhaus, der havde vidundermidlet WD-40 på tilbud. På
dåsen står der at den kan fjerne knirkelyd - så hvorfor ikke. Først prøvede
jeg at gi trampolinen lidt i alle de huller hvori fjedrene er monteret - det
hjalp ikke. Men så vendte jeg bunden i vejret på skabet (altså trampolinen)
og sprøjtede lidt WD-40 ind i alle rørsamlingerne på stellet og benene. Nu
er den bare fuldstændig lydløs.
Så skynd dig at få smurt trampolinen før du får drevet dine naboer til
vanvid

Ivan Nielsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-08-03 21:19

On Tue, 5 Aug 2003 00:29:15 +0200, "Ivan Bartholin Nielsen"
<ivan@kloge.dk> wrote:

>en tur i den lokale Bauhaus, der havde vidundermidlet WD-40 på tilbud. På

Jeps, WD-40 er uunværligt. Sammen med Alu-tape. Alle problemer kan kort
sagt deles op i to: Enten noget som sidder fast, som ikke skulle sidde
fast. Her hjælper wd-40. Eller noget som skulle sidde fast, sidder løst.
Her bruges alu-tapen. Dvs. med disse to ting kan alle problemer løses

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 06-08-03 16:24

Hej Ivan

Ivan Bartholin Nielsen wrote:

> Vi har her i sommer indkøbt en af de populære store trampoliner til haven.
> Det har været en ubetinget succes. Børnene fra hele kvarteret valfarter til
> den. Og vi voksne med....

Ikke for at slå skår i glæden over nyanskaffelsen men...

Vi var for nylig på ferie i Norge og der står der en sådan tingest i
hver anden have.
Folk bruger dem flittigt og det er uden tvivl god motion.
Det eneste problem er, at folk ikke sørger for at købe det sikkerhedsnet
til at sætte rundt om, med det resultat at hvis folk kommer til skade,
dig selv eller naboen, så er der kun en til at betale og det er ejeren
af trampolinen.
Om reglerne er de samme herhjemme ved jeg ikke, men det var måske værd
at undersøge.

BTW: De fleste skader på skadestuerne i øjeblikket er trampolinskader.

Marianne Feddersen

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 07-08-03 23:16

Med hensyn til WD-40 så er det bare godt, men husk lige det er ikke alle
steder det går an og bruge det, da det indeholder terpentin altså
opløsningsmiddel.Det er ikke alle overflader,gummiringe ect. der kan holde
til det.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Jan Køpke Sørensen