Udskiftning af bindingsværk
Fra : Per H

Dato : 02-08-03 10:01

Det yderste på et bindingsværk er råddent. Hvordan skifter man det ud
på den nemmeste måde? er det med hammer og stemmejern, og så ellers
derudaf, og så lægge et bræt ind så det passer med det man har stemt
af.?

Hvilken træsort er bedst, (det skal males hvidt)

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Tømreren

Dato : 02-08-03 19:44

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på den nemmeste måde? er det med hammer og stemmejern, og så ellers
> derudaf, og så lægge et bræt ind så det passer med det man har stemt

Hvis du ikke vil skifte hele "pinden" kan du med stor fordel tage 2 stykker
ca, 18 mm. krydsfiner,sætte dem på hver side af pinden og fræse det rådne
træ væk med et langt fræserjern,husk at jernet skal til slibning
bagefter....

> Hvilken træsort er bedst, (det skal males hvidt)

Jeg ville tage noget ege eller lign (pga. holdbarhed) ellers kan du godt
bruge lærk..

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 03-08-03 07:28

On Sat, 2 Aug 2003 20:44:28 +0200, "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev:

> [...]
>ca, 18 mm. krydsfiner,sætte dem på hver side af pinden og fræse det rådne
>træ væk med et langt fræserjern,husk at jernet skal til slibning

Ja det lyder som en udemærket ide. man orker næsten ikke at banke det
af med stemmejern.

Mht. vinduesbeslagene, så har carl.ras dem ikke jeg har været hos dem
i herlev, og tjekket det i deres bøger.

Jeg må tage et foto og lægge i dk. binær. på et tidspunkt

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen