Tegninger til sommerhus
Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-08-03 22:43

Hejsa

Er der nogen der kender et sted man kan købe et færdigt sæt tegninger til et
sommerhus ? - vi skal bygge sommerhus til næste år, og har en del brochurer
fra div. typehusfirmaer, men jeg leger lidt med ideen om at lave det hele
selv fra grunden, men det ville være langt lettere hvis man kunne få et
færdigt sæt tegninger at gå ud fra, i stil med dem typehusfirmaerne
anvender. Huset skal være i stil med
http://www.kalmar-huse.dk/fritidshuse/showdetails.asp?groupid=7&id=25 jeg
kan self. genbruge indretning osv fra deres materiale. Eller er der nogen
der ved om typehusfirmaerne sælger deres tegningssæt (tvivler selv på det,
men det kan self. komme an på en prøve) - alternaltivet vil være enten at
købe et af deres færdige byggesæt, eller finde en arkitekt til at lave
tegninger.

Mvh
Michael Thomsen

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 02-08-03 09:24

> [...]
> men det kan self. komme an på en prøve) - alternaltivet vil være enten at
> købe et af deres færdige byggesæt, eller finde en arkitekt til at lave

Når folk endelig har besluttet sig for at bruge en masse penge på at bygge
hus, så er der altid et ønske om at præge udseendet og indretningen selv, i
større eller mindre grad. Derfor vil der, selv med et sæt tegninger, være
brug for en arkitekt til at tilpasse ændringerne. Det skal jo også passe til
lokal plan, kloark forhold, niveau forskelle osv. Det er jo tosset, hvis el,
tlf, vand og kloak kommer ind i den modsatte ende af huset end tegningerne
teger højde for(det kommer ude fra vejen). Og så er der lysindfald i rummene
set i forhold til husets placering på grunden, set i forhold til indgangen,
set i forhold til udsigten. Der er meget der skal passe sammen.

Det kan jo være, i kan finde en arkitekt der fornyligt har lavet et hus i
kan lide, og så udvikle hans tegninger.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"