Toilet stank!
Fra : Carsten H

Dato : 26-07-03 23:25

Toilettet i det hus vi har købt og flyttet ind i sidste sommer lugter af
pis!
Det bliver gjort rent dagligt, men det er som om at lugten opstår kort efter
rengøringsmidlets lugt er væk.

Kan det være kloakken eller er det noget som kan opsobrere lugt hvor vi ikke
kan slippe af med den, jeg tænker på at kloakvand suger sig ind steder hvor
man ikke kan gøre rent og spreder sin lugt der fra.

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 27-07-03 10:01

On Sun, 27 Jul 2003 00:25:13 +0200, "Carsten H"
<carsten@NOSPAMdigitalforum.dk> wrote:

> [...]
>kan slippe af med den, jeg tænker på at kloakvand suger sig ind steder hvor
>man ikke kan gøre rent og spreder sin lugt der fra.

Står der vand nok i "tønden" til at lukke for lugt fra kloaken ?

Har du tjekket om sammenføjningen imellem toilet og kloakrør
er tæt ? Det havde jeg nemlig et problem med, da jeg lige havde
købt hus. Det ene af toiletterne stank ganske forfærdeligt, men
det kunne altså løses på 10 minutter med lidt silicone fugemasse.

mvh Mogens

Fra : Carsten H

Dato : 27-07-03 12:12

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Står der vand nok i "tønden" til at lukke for lugt fra kloaken ?

Ja der er vand nok.

> [...]
> købt hus. Det ene af toiletterne stank ganske forfærdeligt, men
> det kunne altså løses på 10 minutter med lidt silicone fugemasse.

Sammenføjningen er under toilettet og toilettet virker som om det sider
stramt nok fat i gulvet, men derfor kan der vel godt være problemer med
sammenføjningen, jeg vil bede en VVS mand om at se på det.

Tak

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 27-07-03 12:44

On Sun, 27 Jul 2003 13:11:50 +0200, "Carsten H"
> [...]

>stramt nok fat i gulvet, men derfor kan der vel godt være problemer med
>sammenføjningen, jeg vil bede en VVS mand om at se på det.

Der sidder ofte en plastic kappe rundt om sammenføjningen.
Hvis du piller den af kan du muligvis se om der mangler noget
af den fugemasse som sikkert er brugt til at tætne med. Måsle
kan du også lugte om det er her problemet er.
Det var tilfældet her i huset. Sammenføjningen var såmænd solid
nok, med der var altså et par huller hvor fugemassen var smuldret
væk med tiden og når man så skyllede ud, så stod stanken altså
op gennem disse huller.

mvh Mogens

Fra : Claus

Dato : 27-07-03 10:47

"Carsten H" <carsten@NOSPAMdigitalforum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pis!
> Det bliver gjort rent dagligt, men det er som om at lugten opstår kort

Jeg har en gang været ude for at det var selve toilettet der stank af pis,
det kunne ike rengøres så stanken forsvandt.

Varmemester
Claus

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 27-07-03 11:04

> efter
> >

> Jeg har en gang været ude for at det var selve toilettet der stank af pis,
> det kunne ike rengøres så stanken forsvandt.

Hej
Har I et gulvafløb i rummet? så prøv at lugte til det, og se om der står
vand nok i vandlåsen
Gunnar

Fra : Carsten H

Dato : 27-07-03 12:15

"Gunnar Grooss" <.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Har I et gulvafløb i rummet? så prøv at lugte til det, og se om der står
> vand nok i vandlåsen
> Gunnar

Der er gulvafløb, men det sider langt fra toilettet og det er ikke derfra
det lugter.

Vi har det problem at når vi lukker vand ud af badekaret, så kommer der vand
op af gulvafløbet.

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 27-07-03 12:39

On Sun, 27 Jul 2003 13:14:35 +0200, "Carsten H"
<carsten@NOSPAMdigitalforum.dk> wrote:

>Vi har det problem at når vi lukker vand ud af badekaret, så kommer der vand
>op af gulvafløbet.

Det lyder som om det allermindst trænger til en
ordentlig omgang kloakrens og måske endda
et besøg af en fagmand som kan spule kloakken
igennem. Sådan en tur koster nok en 500 - 800 kr.

Dit afløb er ihvertfald næsten tilstoppet og det vil
sikkert kun blive værre hvis du ikke får det ordnet.

mvh Mogens

Fra : Carsten H

Dato : 27-07-03 15:11

> [...]
>
> Dit afløb er ihvertfald næsten tilstoppet og det vil
> sikkert kun blive værre hvis du ikke får det ordnet.

Jeg får en VVS mand til at se på "lortet"

Carsten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-07-03 09:33

"Carsten H" skrev.
> Jeg får en VVS mand til at se på "lortet"

Hvis det lugter af pis, kommer lugten næppe
fra kloakken. Det er som regel en helt anden hørm,
nærmest som en gammel stald.
Tror du ikke at der sidder resten af evt. "smuttere"
under cisternen, under toilettet, hvis det ikke er fuget
korrekt, eller i hullerne hvor brættet sidder fast?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Carsten H

Dato : 28-07-03 09:49

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> under cisternen, under toilettet, hvis det ikke er fuget
> korrekt, eller i hullerne hvor brættet sidder fast?

Det har jeg tænkt over, men der er ingen huller i samlingen i gulvet og min
kone er meget hysterisk med at gøre rente, men det kan da være at der er
områder hvor der sider noget man ikke kan komme til.

Jeg tror vi finder et nyt Toilet når jeg meget snart skal sætte lidt´i stand
der ude.

Er der nogen i den forbindelse der har et godt råd til hvordan jeg får
fliser og pudset ned fra vægen, der skal glasvæv på, er det bare hammer og
mejsel!

Carsten

Fra : Carsten H

Dato : 27-07-03 12:13

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en gang været ude for at det var selve toilettet der stank af pis,
> det kunne ike rengøres så stanken forsvandt.

Måske vi skulle købe et nyt, det ser ellers ud til at være af nyre dato med
2 slags skyld.

Carsten