Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot s50 Hukommelsekort fejl?
Fra : Dan

Dato : 11-08-03 15:51

Hejsa!

Er der nogen der har været ude for ders Canon Powershot s50 laver
"Hukommelsekort fejl" på kort der er er større end 32MB??

Mit laver fejle på både et 64 og 128MB kort og kommer der efter med kode i
nederste venstre hjørne "E51" og slukker der efter!?
Også efter det er alle billederne på kortet væk?

Er der nogen der ved hvad man kan gøre? Eller er det en fejl i kameraet?

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : Villum Sejersen

Dato : 11-08-03 17:02

Dan skrev:

> Er der nogen der har været ude for ders Canon Powershot s50 laver
> "Hukommelsekort fejl" på kort der er er større end 32MB??

Ja, én gang (S50, 256 MB Apacer kort).

> Mit laver fejle på både et 64 og 128MB kort og kommer der efter med kode i
> nederste venstre hjørne "E51" og slukker der efter!?
> Også efter det er alle billederne på kortet væk?

Har du prøvet at aflæse kortene i en ekstern kortlæser? Den gang kunne
jeg faktisk hente to billeder ud, som kameraet meldte fejl ved.

Du er vel opmærksom på risikoen ved at slukke for kameraet under
skrivning til kortet, og for at der kan opstå fejl ved optagelser hvis
et næsten tømt batteri opgiver ånden midt under en optagelse?

> Er der nogen der ved hvad man kan gøre? Eller er det en fejl i kameraet?

Har du prøvet at formattere kortene i kameraet? Det løste i hvert fald
problemet for mig den gang.

Husk på at filsystemet på kortene er FAT eller evt. FAT32. Og ligesom på
disketter og harddiske kan der gå kludder i filsystemet.

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : Dan

Dato : 11-08-03 20:30

Hej Villum

Jeg har prøvet at formater kortene på i kamera og på computeren i FAT og
FAT32!
Har også prøvet kortene i et Canon Ixus og der var slet ikke nogen
problemer!

Derfor ender min mistanke på at der måske kunne være en fejl i kameraer.

Mvh
Dan

Fra : Villum Sejersen

Dato : 11-08-03 21:17

Dan skrev:

> [...]

> Derfor ender min mistanke på at der måske kunne være en fejl i kameraer.

Noget kunne tyde på det! ;-( Især når det er mere end ét kort, der fejler.

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : Dan

Dato : 11-08-03 22:00

> Villum skrev:
>
> Noget kunne tyde på det! ;-( Især når det er mere end ét kort, der fejler.
>
> --
> mvh. Villum Sejersen

Men der var et 32MB kort med til kameraet! Det er der ikke nogen problemer
med!?
Derfor jeg forstille mig at der er større kort som 64 og128MB der er et
problem for det!?

Mvh
Dan

Fra : Villum Sejersen

Dato : 12-08-03 07:15

Dan skrev:

> [...]
> med!?
> Derfor jeg forstille mig at der er større kort som 64 og128MB der er et

Det tror jeg ikke på. Den trykte danske manual for S30 og S40 (2002) har
tabeller med kapaciteter for kort op til 128 MB ved forskellige
opløsninger og komprimeringer, men omtaler også MicroDrive, der jo har
kapaciteter i GB-størrelse.

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : Dan

Dato : 12-08-03 12:36

> [...]
> tabeller med kapaciteter for kort op til 128 MB ved forskellige
> opløsninger og komprimeringer, men omtaler også MicroDrive, der jo har

Nej det var heller ikke sådan jeg mente det!
Selvfølig skal det kunne tage større kort! Men det er MIT kamera der har et
probelm med dem!
.....desværre!

Mvh
Dan

Fra : csi-csa

Dato : 04-09-03 22:18

"Dan" <torskerogn@"nospam"hotmail.com> wrote in message news:<3f37ad5f$0$13200$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> Også efter det er alle billederne på kortet væk?
>
> Er der nogen der ved hvad man kan gøre? Eller er det en fejl i kameraet?

Jeg har en s50 med 1GB flash kort uden problemer.

csi-csa