Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
godt billede?
Fra : Ivan

Dato : 11-08-03 12:04

Hej
Jeg har lagt et enkelt billede til kritik på fotokritik.dk:
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=37447
Så jeg håber på lidt konstruktiv kritik, så vil jeg prøve at følge op med
flere.
Der er iøvrigt rigtigt mange lækre billeder på de sider.. (hvilket tidligere
har fået mig til at tøve lidt med at prøve kræfter der..)

(billedet ligger under kategori rejse/havana aften)

Mvh Ivan

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-03 12:17

"Ivan" <Ihatespam@replytogroup.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har lagt et enkelt billede til kritik på fotokritik.dk:

Det er et smukt feriebillede, men pivende uskarpt som så mange dig. billeder
åbenbart er.
Jeg ville beskære, især i bund.
Og overveje om jeg skulle have været der 15 før eller senere også - af
hensyn til lyset.

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Jan

Dato : 11-08-03 16:23

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et smukt feriebillede, men pivende uskarpt som så mange dig.
billeder
> åbenbart er.

Ups, det er et analog billede der er digitaliseret, muligvis er der tale om
en dårlig scanning.
Digitale billeder bliver efter min mening skarpere på computer-skærmen end
analog billeder der er scannet ind, med mindre det er scannet på en dyr prof
scanner.

Billedet, lidt for mørkt, men jeg ville godt slendre en tur der.

Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-03 15:46

"Jan" <altum@FJERNDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> analog billeder der er scannet ind, med mindre det er scannet på en dyr

Kan jeg redde den med at sige, at så er det også dig. ?

Ole

Fra : lars bo

Dato : 11-08-03 21:43

Hej Ivan
Et dejligt feriebillede, men som andre har sagt en smule mørkt/uskarpt.
Specifikt ville jeg måske have taget et halvt skridt til højre så jeg havde
fået lysmasterne helt på linie, for det er alle tiders ide du der har, og så
måske ned på huk.
Derimod gør det ikke noget at forgrunden går fra lysmast til lysmast, det
giver et indtryk af længden på promenaden.

--
hilsen
lars bo

Fra : Ivan Vogelius

Dato : 12-08-03 00:28

Tak for kommentarerne til jer alle sammen.

Billedet er taget med ganske lang lukketid, idet jeg benytter den næste
lygtepæl som støtte (og stoler på linsens IS - et meget dyrt system med den
primære effekt at gøre undertegnede for doven til at trække det medbragte
stativ op af rygsækken), derfor er speciel bilen, men også menneskerne en
kende uskarp på originalen. Resten er diaset er nogenlunde acceptabelt uden
at være knivskarpt.

Jeg er enig i, at direkte digital optagelse giver bedre skarphed end min
aldrende filmscanner (på trods af dennes på papiret væsentligt højere
opløsning). Desværre rækker budgettet ikke til et digitalkamera - specielt
ikke da jeg til tider rejser længere tid, hvilket ville være hammerdyrt i
hukommelseskort.

Anyway, jeg har prøvet at følge opfordringerne og beskære, samt lysne. Det
er indsat som ekstra. Desuden er der brugt unsharp mask, uden at jeg dog har
kunnet redde den grundlæggende uskarphed.

Men tak for kritiken under alle omstændigheder - der var jo helt klart nogle
svagheder jeg skal koncentrere mig mere om.

Mvh Ivan

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 11-08-03 15:42

Hej Ivan,

> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=37447
> Så jeg håber på lidt konstruktiv kritik, så vil jeg prøve at følge op med
> flere.

Motivet kan jeg godt lide, men billedet er som sagt en smule mørkt. Du kan
evt. prøve at gøre billedet lysere med et billedebehanlingsprogram.

Desuden synes jeg, at du med fordel kan beskære billedet forneden.

....ellers nice billede.

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)