Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
JPEG til MPEG
Fra : Allan Ginnerup Jense~

Dato : 09-08-03 11:53

Hej,

er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, at ændre formatet af
digitalbilleder "skudt" i JPEG (JPG) format til MPEG-format, således
billederne kan brændes på en CD-rom og "afspilles" på en ældre
DVD-afspiller.

Mvh.
Allan Ginnerup Jensen
ginnerup@jensen.tdcadsl.dk

Fra : OZ

Dato : 09-08-03 12:09

"Allan Ginnerup Jensen" <ginnerup@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f34d377$0$5165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> digitalbilleder "skudt" i JPEG (JPG) format til MPEG-format, således
> billederne kan brændes på en CD-rom og "afspilles" på en ældre

Hvad jeg ved er, at NeroBurn har en funktion, der kan lave Video-CD,
så du kan lave et Dias-show.
JPEG er efter min opfattelse et billedekomprimeringsformat, medens
MPEG har med levende billeder at gøre.
Hvis du har Windows på din PC, så kan du anvende moviemaker til at
lave et Dias-show.
Derefter er det bare at benytte sig af NeroBurn.

Så held og lykke.

Mvh. OZ.

Fra : slet DIU9R

Dato : 09-08-03 13:09

Det er rigigt som OZ siger at NERO kan gøre det, men kun op til 99
billeder. Du behøver i øvrigt ikke at lave dinne billeder om til
filmklip eller på anden måde ændre dem, det gør NERO for dig. Der
er flere former for software der kan den slags fra både gratis til
noget der skal betales for, nogle af dem kan lave det du skal
bruge med både mere end 99 billeder, med menuer og endda med
underlægningsmusik. Alt det kan du se mere om på www.dvdrhelp.com
som før hed www.vcdhelp.com

Med venlig hilsen Kim

Fra : Simon [2700]

Dato : 16-08-03 16:01

> [...]
> digitalbilleder "skudt" i JPEG (JPG) format til MPEG-format, således
> billederne kan brændes på en CD-rom og "afspilles" på en ældre

Jeg ville nok lave det i et filmredigerings program, så kan du bare sætte
billederne ind og definere hvor længe de skal vises, samtidigt kan du lægge
musik på hvis du skulle få lyst til det ... jeg lavede engang noget lign.
med bryllups billeder til en vhs video i Adobe Premiere... det blev et
ganske fint resultat..

held og lykke med det.

mvh:Simon

Fra : Gerner

Dato : 16-08-03 17:26

On Sat, 9 Aug 2003 12:53:12 +0200, "Allan Ginnerup Jensen"
<ginnerup@jensen.tdcadsl.dk> wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
>digitalbilleder "skudt" i JPEG (JPG) format til MPEG-format, således
>billederne kan brændes på en CD-rom og "afspilles" på en ældre

photo2vcd

Hvis du vil lægge dem på www som et slideshow så er der fra ms powertoys;
htmlgen.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID