Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
TIP - når CF-kortet går "i stykker"
Fra : Dorthe

Dato : 07-08-03 09:17

Hej!
Vores 128 MB CF-kort til HP Photosmart 912 var gået i stykker. Kameraet
ville pludselig ikke længere starte med kortet i. Det gik fint med vores
gamle 16 MB-kort, så det måtte jo være kortet, det var galt med.
Jeg var begyndt at se på nettet efter bedste pris på et nyt. Det er jo ikke
til at undvære.
I mellemtiden tog jeg kortet med på arbejde fordi de derude har kortlæsere,
og det kunne jo være, at sådan en kortlæser kunne hente de 17 billeder til
pc'en. Det kunne vi nemlig ikke. Vi bruger USB-kabel mellem kamera og pc til
overførsel.
Så var det jo, at kollegaen sagde, at der muligvis blot skulle en
formatering til af kortet!
Og nu virker skidtet bare igen.
Det var blot en strøtanke, hvis der sidder andre ultra-amatører (som jeg
selv) som egentlig bare vil tage nogle billeder og ikke har så meget
forstand på teknikken (endnu).
Måske dette kunne hjælpe andre i samme situation - måske ligger der mange
kort rundt omkring, som kunne komme igang igen med en lille formatering.
Jeg vil i samme åndedrag opfordre andre til at komme med nyttige tips til os
uvidende.... nogle tinge forekommer måske så indlysende, men for os der ikke
kender til det endnu kunne det jo være en dejlig hjælp....
Med venlig hilsen fra Dorthe

(man kunne evt. starte indlægget med "TIP", så man ved, at her er måske
"guf" at hente...?!?!

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-08-03 22:38

Dorthe <dorthe@bommelibom.com> skrev:
> [...]
>andre til at komme med nyttige tips til os
>uvidende.... nogle tinge forekommer
>måske så indlysende, men for os der ikke

Hej Dorthe

Jo det er vigtigt ind i mellem at formater sit ramkort og ikke kun
slette billederne på det.

Jeg har lige skrevet et svar til det emne der heder "Re: Test af
Apacer 64Mb CF-kort??" Hvis du læser den, så for du nok svar på
dit spørgsmål.

Kim Skovsby
Fotograf
www.Kamerahuset.dk

Fra : Dorthe

Dato : 08-08-03 08:56

> [...]
>
> Jeg har lige skrevet et svar til det emne der heder "Re: Test af
> Apacer 64Mb CF-kort??" Hvis du læser den, så for du nok svar på

Hej Kim.
Tak for dit svar. Da jeg kiggede her til morgen var der (hos mig) ingen svar
på det omtalte inlæg. Der er så kommet 2 her til morgen, hvor du anbefaler,
at holde menu-knappen inde i 5 sek. Er det det indlæg eller har du skrevet
et tidliger (i aftes), som jeg ikke kan se? Jeg søgte også på google
grupper, men fandt heller ikke noget der.
Men nu virker mit kort jo så igen. Hvis jeg får problemer igen, vil jeg
prøve dit forslag.
Mvh Dorthe