Ram hvilken slags ??
Fra : Karen Seiersen

Dato : 10-08-03 20:35

Hej NG

Jeg ønsker noget mere ram i vores iBook version 33.11 - 500 MHz,
(den hvide 12") men spørgsmålet er hvilken slags, jeg ved det drejer sig
om SD Ram men er det mon PC 100 eller PC 133 der skal side i.

I forvejen sidder der kun 128 Mb SD Ram og det er for lidt !!

Nogen som kan hjælpe med svar ??? så vil jeg blive glad )

Varme sommerhilsner Karen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-08-03 21:18

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> [...]
>
> I forvejen sidder der kun 128 Mb SD Ram og det er for lidt !!
>
> Nogen som kan hjælpe med svar ??? så vil jeg blive glad )

Hej igen - igen

Slet ingen som kan hjælpe ???

I plejer at være så kompetente på alle områder, der må da være nogen som
har et svar ???

Jeg vil være meget glad for et svar )

Venlige tanker Karen

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 12-08-03 21:46

Hej Karen
Kan jeg anbefale dig et lille gratis program til download fra
www.versiontracker.com der hedder Mactracker I den kan du se alle versioner
af mac/apple computere også hvilke typer ram der bruges. Har lige slået din
mac op og set at den bruger pc 100 3.3 v 144 pin so-dim ram.

Her er forøvrigt linket direkte til program siden:
http://www.mactracker.ca/

Mvh Erik S macCPH

On 12/08/03 22:18, in article
1fzln6m.1c2is4s1kx3mrwN%vkSLET@DETTEbesked.com, "Karen Seiersen"

Fra : Karen Seiersen

Dato : 13-08-03 18:42

Hej Erik

Mange tak for dit svar samt dit link, det vil jeg gemme og huske

Så nu skal der købes mere Ram til vores iBook !!

Venlige tanker Karen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-08-03 19:03

> [...]

> Hej igen - igen
>
> Slet ingen som kan hjælpe ???
>
> I plejer at være så kompetente på alle områder, der må da være nogen som

Undskyld, jeg må have sovet. Øh, iBook version 33.11?! Det forstår jeg
ikke, men de hvide dual USB iBooks (iceBooks) kører fint med PC 133
selvom der kun står PC100 bag i iBook-hæftet.
Jeg kører selv med en ekstra 512Mb blok, og har for nylig købt en
tilsvarende hos shg.dk til min svigerinde. Og jeg har anbefalet det
samme til en række andre.
Der plejer at være en pæn prisforskel på de 2 typer. Slå typen op på
edbpriser.dk og træf dit valg. Uden at anbefale nogen frem for andre,
men den eneste, som jeg har erfaring for - shg.dk, tillod at jeg sendte
RAM'en tilbage såfremt den ikke virkede.
Det skal du måske lige sikre dig hos den forhandler du vælger, og
endelig kan du jo måske gå ned i en lokal butik og prøve at sætte det i
mens ekspedienten kigger med?!
--
Poul

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-08-03 19:09

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Slå typen op på
> edbpriser.dk og træf dit valg.

Typen er iøvrigt SO-DIMM:
edbpriser.dk -> hardware -> ram-blokke -> SO-DIMM (og hak yderligere de
interessante størrelser af, f.eks. 256 og 512).
Ligenu er den billigste 512'er fra PRC-Data A/S :
A-Data 512MB PC133
144pins / 64bit / 7,5ns / 3. Parts
992 kr.
--
Poul

Fra : Karen Seiersen

Dato : 14-08-03 20:18

> [...]

> interessante størrelser af, f.eks. 256 og 512).
> Ligenu er den billigste 512'er fra PRC-Data A/S :

Hej Poul

Godt du vågnede op inden jeg havde købt ) jeg har noteret
og skal så på indkøb.

Tusinde tak for hjælpen !!

Venlige tanker Karen