Dele iPhotos billeder mellem 2 brugere??
Fra : Michael Petersen

Dato : 06-08-03 21:25

Kan man indstille iPhoto således at 2 brugere har adgang til de samme
billeder (altså dybest set sådan at den ene brugers iphoto refererer til
Picture-mappen hos den anden bruger og importerede billeder, uanset bruger,
placeres i samme mappe) Jeg synes ikke jeg kan finde en sådan
indstillingsmulighed?

Jeg gør det samme i iTunes hvor 2 brugere henter musikken i en fælles mappe.

Nogen der ved om iPhoto kan det?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-08-03 13:01

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> indstillingsmulighed?
>
> Jeg gør det samme i iTunes hvor 2 brugere henter musikken i en fælles mappe.

Jeps. I modsætning til iTunes er der ingen indstillingsmulighed i
iPhoto, så du må selv rette i preferencefilen.

Find filen:
/Users/DIT_NAVN/Library/Preferences/com.apple.iPhoto.plist

Åbn den i en texteditor.
Find linien:
<key>RootDirectory</key>

og ret den efterfølgende linie til:
<string>/Volumes/DIN_HARDDISK/STIEN_til_DIN_MAPPE/iPhoto
Library</string>

Thats all

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-08-03 16:58

> [...]
> <key>RootDirectory</key>
>
> og ret den efterfølgende linie til:
> <string>/Volumes/DIN_HARDDISK/STIEN_til_DIN_MAPPE/iPhoto

Se det havde jeg jo aldrig fundet ud af selv - tusind tak for hjælpen.

Mvh, Michael