CPI Popcorn med startproblemer
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-08-03 16:55

Hej i gruppen

På vej hjem i går døde min Popcorn uden videre. Det virkede lige som om at
den løb tør for benzin.
Først harkede den lidt, kørte en kilometer mere ca. og så satte den helt ud.

Her er hvad jeg har tjekket:
Stemplet kører stadig. (Kan høre/mærke det køre når tændrøret er ude)
Der er gnist. (Skiftet tændrør for 1½ uge siden)
Har renset karburator. (Ingen synlig skidt...)
Har tjekket benzintilførsel og den er ok.
Har tjekket om der var noget der havde sat sig i membranen, men den var som
den skulle være.
Har tjekket olie. (Den er lav, men der er stadig en bundslat i)

Er der nogen der har en ide til hvad f***** der kan være galt. Den har fået
nye ruller for en uge siden, men det har vel intet med sagen at gøre..?

Hjælp modtages med kyshånd

MVH

Thomas

Fra : scoopboy

Dato : 10-08-03 00:18

Jeg formoder at du også har tjekket om det er benzin den mangler?

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 10-08-03 07:20

> Jeg formoder at du også har tjekket om det er benzin den mangler?

Jepper det har jeg tjekket.. tanken er ½ fuld ca. Har også tjekket
benzintilførsel, ved at pille slangen af ved karburatoren og så prøve at
starte den. Og der kom det lige så fint ud.

/Thomas

Fra : H-J M

Dato : 10-08-03 11:15

"Thomas Worm Madsen" <thomasworm@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en ide til hvad f***** der kan være galt.

Tæsk et nyt tændrør i. Fordi det er nyt kan det stadig have været et dårligt
tændrør. Og hvis det stadig ikke virker har du jo bare et ekstra tændrør til
at ligge.
Selv om den gnister i fri luft er det ikke sikkert at den gnister under
kompr. eller måske er gnisten ikke kraftig nok selvom den ser sådan ud.
Evt. prøv at tjekke hvor stor elektrode afstanden er. Formindsk den evt.
lidt ved at banke let på den med en hammer eller presse roligt ned i et
bord. Bare pas på de to elektroder ikke kortslutter..
Når du knalder det nye tændrør i kører du motoren rundt med kickeren 20
gange self. med hætte og med kompr. og tjekker om tændrøret er blevet vådt.
Hvis det er det er det ikke benizn tilførslen den er gal med.
Den kan suge falsk luft et sted. Simmeringe, Studs ved motorblok eller studs
ved karburator. kig efter de steder.
Er kompr. hård eller er den nem at kicke? Det kan jo godt være en pakning
der er røget.
Hvis Tændrøret bliver meget meget mørkt så prøv at rykke top og cylle af og
stik en finger ned til krumtappen. Hvis din membran blade er døde kan der
evt. godt ligge en mindre sø af benzin i krumtaphuset. Det er sket i praksis
i min vennekreds.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 10-08-03 12:28

> [...]
dårligt
> tændrør. Og hvis det stadig ikke virker har du jo bare et ekstra tændrør

Jeg har kun det gamle, men forsøgte alligevel. Den kunne jo køre med det..

> [...]
> lidt ved at banke let på den med en hammer eller presse roligt ned i et
> bord. Bare pas på de to elektroder ikke kortslutter..

Jeg har forsøgt at variere afstanden fra næsten ingenting til en lille meter
=)

> Når du knalder det nye tændrør i kører du motoren rundt med kickeren 20
> gange self. med hætte og med kompr. og tjekker om tændrøret er blevet
vådt.

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med kompr. men jeg smed det gamle tændrør
i og sparkede til den min. 20 gange, hev tændrøret ud. Den så ikke
umiddelbart fugtig ud og lugtede kun svagt af benzin.

> [...]
> ved karburator. kig efter de steder.
> Er kompr. hård eller er den nem at kicke? Det kan jo godt være en pakning

Den virker rimelig ok.. det er ikke sådan at man falder forover når man
sparker..

Den venter jeg lige lidt med endnu..

/Thomas

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 13-08-03 20:40

<SNIP>

Jeg opgav at finde fejlen og kørte bæstet til min scooter pusher.
Det viste sig at nålelejet var gået i udu og havde taget en tur rundt i hele
cyllen. Så nu er jeg ved at bestille en ny 47.6 Athena cylinder kit =)

Tak for hjælpen

MVH

Thomas

Fra : H-J M

Dato : 14-08-03 06:22

> [...]
hele
> cyllen. Så nu er jeg ved at bestille en ny 47.6 Athena cylinder kit =)

Du skulle have flået top og cylle af så havde du set det med det samme :)
Desuden plejer man også at kunne mærke/høre når cylinderen har fået sådan en
tur når du træder på kickeren.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 14-08-03 07:47

> [...]
> Desuden plejer man også at kunne mærke/høre når cylinderen har fået sådan

Ja men det var netop fordi jeg ikke synes at den lød forkert at jeg ikke
ville rive den af.. var overbevist om at det var en ledning et eller andet
sted der var hoppet af. Men så har jeg lært det

/Thomas