hudflapper
Fra : Janne

Dato : 07-08-03 20:57

Min søster har fået nogle små hudflapper ved endetarmen, de kan ikke
fjernes, uden meget store gener. Problemet er, at det er næsten
umuligt at vaske og tørre sig ren, når hun har været på toilettet. Hun
må hele tiden gå med trusseindlæg, for ikke at få bremsespor i
trusserne. Er der nogen der kan hjælpe, med et godt råd?
janne

Fra : arc@na

Dato : 07-08-03 21:09

Janne <gajs@7E9HVpost.tele.dk> (slet 7E9HV) wrote in

> Min søster har fået nogle små hudflapper ved endetarmen, de kan ikke
> fjernes, uden meget store gener. Problemet er, at det er næsten

Det må da kunne lade sig gøre ved et ambulant indgreb. Har i ikke forsøgt
at tale med en fornuftig proktolog?

Jeg vil slet ikke foreslå sandpapir, korn 75.

arc@na

Fra : Janne

Dato : 07-08-03 21:15

arc@na <this.is@n.invalid.email.org> skrev:
> [...]
>ambulant indgreb. Har i ikke forsøgt
>at tale med en fornuftig proktolog?
>
>Jeg vil slet ikke foreslå sandpapir, korn 75.

Hun har været igennnem alt det på sygehuset, men de sidder
åbenbart for langt inde. Ihvertfald siger de, at hun kan risikere
at det bliver meget værre hvis der bliver skåret i dem.
Sandpapiret var en god ide, godt det ikke er min røv.
janne

Fra : arc@na

Dato : 07-08-03 22:53

Janne <gajs@0BPJFpost.tele.dk> (slet 0BPJF) wrote in

> [...]
> at det bliver meget værre hvis der bliver skåret i dem.
> Sandpapiret var en god ide, godt det ikke er min røv.

OK. Hvis hun HAR været behandlingssystemet igennem, tør jeg godt at
anbefale stikpiller med ekstrakt af hamamelis (en garvestofholdig
plante). Man kan købe dem i alle helsekostforretninger. Dem jeg kender
til på det danske marked, bliver lavet af firmaet Bioforce. Man kan
muligvis få andre mærker også.

Lidt info:

Anti-inflammatory efficacy of topical preparations with 10% hamamelis
distillate in a UV erythema test.

Hughes-Formella BJ, Filbry A, Gassmueller J, Rippke F.

BioSkin Institute for Dermatological Research and Development GmbH,
Hamburg, 22399, Germany. bhughes@bioskin.de

In 40 volunteers the efficacy of three lotions with 10% hamamelis
distillates from different suppliers, two vehicles, dimethindene maleate
0.1% gel, hydrocortisone 1% cream and hydrocortisone 0.25% lotion were
investigated in a modified UV erythema test with three UV dosages (1.2,
1.4 and 1.7 MED). The test preparations were applied occlusively over a
48-hour period following irradiation. Chromametric measurement of redness
and visual assessment were performed 24, 48 and 72 h after induction of
erythema. The hydrocortisone formulations were most effective in erythema
suppression. An anti- inflammatory effect was noted for all three
hamamelis lotions as well as for the vehicles. A significantly greater
suppression of erythema than seen with the vehicles was noted for one of
the hamamelis lotions at 1.4 MED. The efficacy of the antihistamine
dimethindene maleate did not surpass the hamamelis lotions or the
vehicles. Even though the differences between the hamamelis lotions were
slight, it was possible to make an objective selection of the best
hamamelis distillate for aftersun purposes. Copyright 2002 S. Karger AG,
Basel

PMID: 11867970 [PubMed - indexed for MEDLINE]

arc@na

Fra : margit

Dato : 12-08-03 21:19

Er sådan nogle flapper hæmorider?
Margit

Fra : Janne

Dato : 14-08-03 18:07

margit <saaj@esenet.dk> skrev:
>Er sådan nogle flapper hæmorider?
>Margit
>

>"Janne (slet 7E9HV)"
><gajs@7E9HVpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>xt.news.tele.dk...

Nej, det er ikke hermorider. Det er ligesom om at nogle af
rynkerne er blevet for slappe. Nu har jeg jo af gode grunde ikke
set dem, men det er sådan min søster har forklaret det.
Det er meget ubehageligt for hende.
janne