Grillmad & dårlig mave ;-(
Fra : AEK

Dato : 06-08-03 19:01

Heysa,

når jeg får grillmad, altså det fra grillen i haven - resulterer det næsten
altid i dårlig mave, surt
Er der nogle her i gruppen, der har et forslag til hvorfor .

På forhånd tak.

/ Knudsen.

Fra : Janne

Dato : 06-08-03 20:24

AEK <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev:
>Heysa,

> [...]

Jeg tror du spiser for meget. Det smager jo godt, og man sidder
der længe.
Desuden skal man snart have 17 slags forskellige ting hvergang der
skal grilles, det er der ikke ret mange maver der står model til.
janne

Fra : Helle

Dato : 06-08-03 20:25

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
næsten
> altid i dårlig mave, surt
> Er der nogle her i gruppen, der har et forslag til hvorfor .

Kender det. Især min kæreste er plaget af det. Jeg tror simpelthen det er
det sod og kul man ikke kan tåle. Det er jo ret giftigt. Jeg ved ikke hvad
man kan gøre ved det - lade være med at grille så ofte måske.

Mvh Helle

Fra : Mirian

Dato : 06-08-03 22:01

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in message

> næsten

<jeg tror det eventuelt kan skyldes at de meste mad mand griller er meget
fedt! Såsom pølser og flutes med smør osv..

Mirian

Fra : Esben Vedel-Larsen

Dato : 07-08-03 23:01

> Kender det. Især min kæreste er plaget af det. Jeg tror simpelthen det er
> det sod og kul man ikke kan tåle. Det er jo ret giftigt.

Ja.

> Jeg ved ikke hvad
> man kan gøre ved det - lade være med at grille så ofte måske.

Og sørge for først at putte maden på når det hele er gløder

En anden mulighed er også at grillmad ofte ligger længe udendørs i varmen
inden det bliver stegt, og at man ikke altid lige gider vente på at bøffen
bliver gennemsteg.

Esben

Fra : AEK

Dato : 08-08-03 20:07

Hejsa,

og mange tak for svarene.

Hilsen
Knudsen.

Fra : Mari

Dato : 09-08-03 00:25

> [...]
næsten
> altid i dårlig mave, surt
> Er der nogle her i gruppen, der har et forslag til hvorfor .

Kan skyldes pladsmangel til at holde kød, bestik og tallerkener
adskildte,
så det, der var i berøring med det rå kød/grøntsager ikke kommer i
forbindelse med dét, der der er stegt.

/Mari