/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
10.000 km. service på Speedfight
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-08-03 16:11

Hej.

Jeg har ikke møjt forstand på teknikken i min Speedfight LC knallert45.
Derfor holder jeg mig stringent til at overholde service og sådant.

Jeg ringede til Peugeot DK for at høre hvor jeg kunne få udført et
officielt 10.000 km. eftersyn.
Dette sted valgte jeg så.

Så vidt jeg kan se i manualen så skal blandt andet følgende væsentlige
ting udføres:

1. Variatorruller skiftes
2. Kaburator renses
3. Olie i gearkasse skiftes
4. Kilerem skiftes
5. Koks fjernes fra stempel, topstykke og udstødningsport
6. Luftfilter skiftes

Kan nogen bekræfte?

Værksted siger at variatorruller så fine ud, og derfor ikke er skiftet.

Er det godt/ok?

Desuden siger værksted, at der ikke sætter der sig koks på stempel,
topstykke og udstødningsport når hastighedsbegrænsning er fjernet.

Kan det nu passe?

Alt dette til trods vil de dog gerne stemple min servicebog.
Er den hellige grav så bevaret?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*


 
 
Kim Larsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 06-08-03 16:33


"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
news:bgr5ok$5bp$1@sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg har ikke møjt forstand på teknikken i min Speedfight LC knallert45.
> Derfor holder jeg mig stringent til at overholde service og sådant.
>
> Jeg ringede til Peugeot DK for at høre hvor jeg kunne få udført et
> officielt 10.000 km. eftersyn.
> Dette sted valgte jeg så.
>
> Så vidt jeg kan se i manualen så skal blandt andet følgende væsentlige
> ting udføres:
>
> 1. Variatorruller skiftes
> 2. Kaburator renses
> 3. Olie i gearkasse skiftes
> 4. Kilerem skiftes
> 5. Koks fjernes fra stempel, topstykke og udstødningsport
> 6. Luftfilter skiftes
>
> Kan nogen bekræfte?
>
> Værksted siger at variatorruller så fine ud, og derfor ikke er skiftet.
>
> Er det godt/ok?
>
> Desuden siger værksted, at der ikke sætter der sig koks på stempel,
> topstykke og udstødningsport når hastighedsbegrænsning er fjernet.
>
> Kan det nu passe?
>
> Alt dette til trods vil de dog gerne stemple min servicebog.
> Er den hellige grav så bevaret?
>
> --
> Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
> http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
> *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*
>

Rullerne kan sagtens se fine ud efter 10.000 km, og så er der ikke nogen
grund til at skifte dem.
Jeg mener at hvis man kører med syntetisk olie, så kommer der ikke koks
nogen steder, men jeg kan tage fejl.
Hvis ellers tingene efter deres udsagn er ok, så er der ikke noget i vejen
for at få et stempel i bogen.

Kim Larsen



Søren C. Fischer (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 06-08-03 18:38

Kim Larsen skrev:
> Jeg mener at hvis man kører med syntetisk olie, så kommer der ikke
> koks nogen steder, men jeg kan tage fejl.

Men værkstedet forholder sig jo ikke til hvilken olie den har kørt med...
De konstaterer blot at begrænserskiven i variator er fjernet, og siger så at
det skulle gøre at der ikke samles koks i maskineriet...
IMO kan man ikke konstatere om der er koks eller ej uden at adskille
skidtet...

> Hvis ellers tingene efter deres udsagn er ok, så er der ikke noget i
> vejen for at få et stempel i bogen.

Men som sagt: de har ikke set efter, de har blot konstateret at skiven er
fjernet...

Tager jeg fejl i, at motoren kan havarere hvis der aldrig fjernes koks?
Ingen af os ved jo hvilken olie den har kørt med de sidste 10.000 km...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*


Kim Larsen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 06-08-03 21:16


"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3f313cf5$0$76147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim Larsen skrev:
> > Jeg mener at hvis man kører med syntetisk olie, så kommer der ikke
> > koks nogen steder, men jeg kan tage fejl.
>
> Men værkstedet forholder sig jo ikke til hvilken olie den har kørt med...
> De konstaterer blot at begrænserskiven i variator er fjernet, og siger så
at
> det skulle gøre at der ikke samles koks i maskineriet...
> IMO kan man ikke konstatere om der er koks eller ej uden at adskille
> skidtet...
>
> > Hvis ellers tingene efter deres udsagn er ok, så er der ikke noget i
> > vejen for at få et stempel i bogen.
>
> Men som sagt: de har ikke set efter, de har blot konstateret at skiven er
> fjernet...
>
> Tager jeg fejl i, at motoren kan havarere hvis der aldrig fjernes koks?
> Ingen af os ved jo hvilken olie den har kørt med de sidste 10.000 km...
>
> --
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
>

Ja ok, det er lidt optimistisk vil jeg mene, hvis de ikke ved hvilken olie
der er brugt, og du heller ikke ved det, så er det lidt vovet at de ikke har
kigget efter. Men på den anden side, så når begrænsningen er fjernet, så
yder den lidt mere, og KAN derfor så brænde mere rent, men det er ikke
sikkert. Men bruger du syntetisk olie nu, så skulle der ikke være nogen fare
for noget, og så vil den blive ren med tiden, uden men.

Kim Larsen



Hekto (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-08-03 22:13

In article <bgr5ok$5bp$1@sunsite.dk>, Fischer & Døssing says...
> Hej.
>
> Jeg har ikke møjt forstand på teknikken i min Speedfight LC knallert45.
> Derfor holder jeg mig stringent til at overholde service og sådant.

Lær mere på www.hekto.dk/speedfight


> Så vidt jeg kan se i manualen så skal blandt andet følgende væsentlige
> ting udføres:
>
> 1. Variatorruller skiftes
Skiftes for hver 5.000 km + evt. de små trekanter for hver 10.000.
Husk at give rullerne en klat fedt, så er det også nemmere at montere
uden at de vælter.

> 2. Kaburator renses
Bare løsen drænskruen i bunden af svømmerhuset og lad det løbe til det
er tømt. Så kommer vand og snavs som regel med ud.

> 3. Olie i gearkasse skiftes
Yep! Hvis det er en SF1. SF2 skal kun have efterfyldt.

> 4. Kilerem skiftes
For hver 10.000

> 5. Koks fjernes fra stempel, topstykke og udstødningsport
Glem det! Det er minimalt hvad der sætter sig i motoren. Potten bør
koges ud med kaustisk soda ca. een gang om året, så alt uforbrændt olie
og koks kommer ud.

> 6. Luftfilter skiftes
Ja, og sæt evt. 2 i!
>
> Kan nogen bekræfte?
>
> Værksted siger at variatorruller så fine ud, og derfor ikke er skiftet.
Det er tvivlsomt! De havde sikkert bare ingen på lager og gad ikke
hente nogen!


> Desuden siger værksted, at der ikke sætter der sig koks på stempel,
> topstykke og udstødningsport når hastighedsbegrænsning er fjernet.
>
> Kan det nu passe?
Ja.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fischer & Døssing (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 07-08-03 04:17

Hekto (hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk) skrev:

> In article <bgr5ok$5bp$1@sunsite.dk>, Fischer & Døssing says...
>
>> Så vidt jeg kan se i manualen så skal blandt andet følgende
>> væsentlige ting udføres:
>>
>> 1. Variatorruller skiftes
> Skiftes for hver 5.000 km + evt. de små trekanter for hver 10.000.

*Bør* jeg få dem skiftet?

>> 3. Olie i gearkasse skiftes
> Yep! Hvis det er en SF1. SF2 skal kun have efterfyldt.

SF1? SF2?


--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
*Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*


Hekto (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-08-03 10:13

In article <bgsg8l$f2j$1@sunsite.dk>, tmp@REMOVETHISfischer.as says...
> > Skiftes for hver 5.000 km + evt. de små trekanter for hver 10.000.
>
> *Bør* jeg få dem skiftet?

Ja! Især hvis du kan mærke at denaccellererer en smule ujævnt. Der må
overhovedet ikke vaære kanter på.

>
> >> 3. Olie i gearkasse skiftes
> > Yep! Hvis det er en SF1. SF2 skal kun have efterfyldt.
>
> SF1? SF2?
>

SF1 gl. model med en forlygte. SF2 ny model med 2 forlygter og spids
r ... bagende.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Thomas Worm Madsen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Worm Madsen


Dato : 09-08-03 16:05


"Hekto" <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.199c36a31ba60376989973@news.cybercity.dk...
> In article <bgsg8l$f2j$1@sunsite.dk>, tmp@REMOVETHISfischer.as says...
> > > Skiftes for hver 5.000 km + evt. de små trekanter for hver 10.000.
> >
> > *Bør* jeg få dem skiftet?
>
> Ja! Især hvis du kan mærke at denaccellererer en smule ujævnt. Der må
> overhovedet ikke vaære kanter på.

Hejsa

Jeg har lige skiftet mine ruller i sidste weekend. Jeg skulle så alligevel
ha' motorskjoldet af, så jeg tjekkede lige om rullerne sad som de skulle...
det gjorde de, men der var allerede begyndt at komme 'kant' på!? Er der
nogen der har en ide til hvorfor og en ide til hvordan jeg undgår når det
sker igen, når jeg nu skal til at ha' nye i (igen).
Skal man købe ruller hos Thansen eller er der andre mærker der er at
foretrække? (Det er 5g ruller)

På forhånd tak for hjælpen

Thomas

PS: Er der nogen scooter eksperter i eller i nærheden af Trekantsområdet der
kunne tænke sig at lære lidt fra sig?
Så mail mig venligst =)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste