"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3f313cf5$0$76147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim Larsen skrev:
> > Jeg mener at hvis man kører med syntetisk olie, så kommer der ikke
> > koks nogen steder, men jeg kan tage fejl.
>
> Men værkstedet forholder sig jo ikke til hvilken olie den har kørt med...
> De konstaterer blot at begrænserskiven i variator er fjernet, og siger så
at
> det skulle gøre at der ikke samles koks i maskineriet...
> IMO kan man ikke konstatere om der er koks eller ej uden at adskille
> skidtet...
>
> > Hvis ellers tingene efter deres udsagn er ok, så er der ikke noget i
> > vejen for at få et stempel i bogen.
>
> Men som sagt: de har ikke set efter, de har blot konstateret at skiven er
> fjernet...
>
> Tager jeg fejl i, at motoren kan havarere hvis der aldrig fjernes koks?
> Ingen af os ved jo hvilken olie den har kørt med de sidste 10.000 km...
>
> --
> Mvh. Søren C. Fischer
>
http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
>
Ja ok, det er lidt optimistisk vil jeg mene, hvis de ikke ved hvilken olie
der er brugt, og du heller ikke ved det, så er det lidt vovet at de ikke har
kigget efter. Men på den anden side, så når begrænsningen er fjernet, så
yder den lidt mere, og KAN derfor så brænde mere rent, men det er ikke
sikkert. Men bruger du syntetisk olie nu, så skulle der ikke være nogen fare
for noget, og så vil den blive ren med tiden, uden men.
Kim Larsen