Snegle
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 04-08-03 13:12

Hej!

Efter den store diskussion om at slippe af med snegle, tænker jeg. Er snegle
på nogle måder negativ indflydelse i et akvarie, eller er det "blot" fordi
de generer i billedet?

Anja

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-08-03 13:54

"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
snegle
> på nogle måder negativ indflydelse i et akvarie, eller er det "blot" fordi

Snegle sviner ... dvs de både rydder op og sviner *G*

Snegle er gode til at tage foderrester m.m. - altså gør de et godt arbejde
der.. - men samtidig sviner de jo selv med affaldsstofferne... ind i den ene
ende.. ud i den anden :)

> Anja

Katja

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 04-08-03 14:00

> [...]
> der.. - men samtidig sviner de jo selv med affaldsstofferne... ind i den

Den funktion har maller jo også, men man kan måske ikke lide snegle, eller
er de bare ikke besværet værd?

Anja

Fra : /

Dato : 04-08-03 14:30

Anja Rosgaard Lynggaard wrote:

> Den funktion har maller jo også, men man kan måske ikke lide snegle,
> eller er de bare ikke besværet værd?
>
> Anja

Snegler er praktisk til flere ting i akvariet, de spiser matrester og
støvsuger planter f.eks. Men om du har en million av dem så du ser dem
overalt, da har du selvsagt et problem En liten flokk praktbotiaer vil
holde bestanden nede. Har du utvendig filter så bør man samtidig sjekke om
man ikke har en hel koloni i filtermassen, et paradis for snegler. I lille
128L her så har jeg noen snegler de gjør en ok jobb, ingen panikk hos meg i
allefall. Andre benytter jo sandsnegler f.eks om de har sand i akvariet, de
renser jo sanden.

Tor

Fra : Nette

Dato : 05-08-03 01:32

"Anja Rosgaard Lynggaard" skrev i en meddelelse
> [...]
snegle
> på nogle måder negativ indflydelse i et akvarie, eller er det "blot" fordi

Jeg er ikke træt af den effekt, som sneglene havde før de overtog
akvariet. - Nu kan jeg fjerne over 70 styks om DAGEN.....
Hele bunden er "sået" til med snegle, og det synes jeg ikke ser ret godt ud.
Bedre gør det så ikke, at jeg har forsøgt at fodre det mindre, så nu æder de
af planterne i stedet, så de nu fremstår med en masse huller.....

Nette