Smide Os9-sys.mappe væk på OsX?
Fra : Nik

Dato : 02-08-03 21:29

Kære venner

Ja, undskyld min tavshed; jeg har simpelthen ligget vandret pga.
jobstart i den danske Folkeskole...

Mit OSX virker fint; men jeg kan ikke smide min os9-systemmappe ud...og
jeg tror at min maskine har lidt svært ved at greje 2 sys.mapper
(selvom de skulle kunne klare det efter OS 9). Ihvertfald melder min
Norton hele tiden om fejl i katalog-strukturen.

Derfor vil jeg altså gerne kunne smide min sys 9-mappe ad h... til.
Men hvordan gør jeg det?

Mvh
Nik

Galestreger osv. osv.

--
Medlidenhedssex er også sex...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-08-03 22:09

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> [...]
> (selvom de skulle kunne klare det efter OS 9). Ihvertfald melder min
> Norton hele tiden om fejl i katalog-strukturen.

Hvilken version af Norton har du? Det har ihvertfald intet at gøre med
tilstedeværelsen af flere systemmapper og især ikke når det ikke engang
er to OS 9 systemmapper.

> Derfor vil jeg altså gerne kunne smide min sys 9-mappe ad h... til.
> Men hvordan gør jeg det?

Det burde være nemt at smide den ud... medmindre Classic er startet
selvfølgelig.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-08-03 22:32

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> er to OS 9 systemmapper.

> Det burde være nemt at smide den ud... medmindre Classic er startet

Nej, der er privilegier på den, der først skal ændres, f.eks. med Xray -
eller Terminalen, men her må andre komme til.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-08-03 22:47

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Nej, der er privilegier på den, der først skal ændres, f.eks. med Xray -
> eller Terminalen, men her må andre komme til.

De kan ændres med Info i Finder. Bare lad alle få Læse/skrive
rettigheder, så kan den slettes.

Jeg har flyttet rundt på min Systemmappe uden problemer med rettigheder.

Fra : Jesper

Dato : 02-08-03 23:36

> [...]

> Norton hele tiden om fejl i katalog-strukturen.
>
> Derfor vil jeg altså gerne kunne smide min sys 9-mappe ad h... til.

Træk systemmappen til papirkurven og tøm den. Brokker den sig så gå i
terminalen og skriv: sudo chflags nouchg ~/.Trashes og tast retur.

og

sudo chown <Dit korte brugernavn> ~/.Trashes og tast retur.

Så kan du tømme papirkurven.

Hvis ikke systemmappen vil trækkes til papirkurven:

sudo chown <Dit korte brugernavn>MELLEMRUM og træk så systemmappen til
terminalvinduet og tast retur.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Nik

Dato : 03-08-03 01:02

In article <1fz3apr.13dbqt1e2ggteN%none@invalid.invalid>, Jesper
<none@invalid.invalid> wrote:

> Træk systemmappen til papirkurven og tøm den. Brokker den sig så gå i
> terminalen og skriv: sudo chflags nouchg ~/.Trashes og tast retur.

Jamen...hvor ER terminalen? (
> og
>
> sudo chown <Dit korte brugernavn> ~/.Trashes og tast retur.
>
> Så kan du tømme papirkurven.

Jeg døjer også med låste emner...i Os 9 skulle man bare hholde
ALT-tasten nede, men det virker ikke i OsX

> Hvis ikke systemmappen vil trækkes til papirkurven:
>
> sudo chown <Dit korte brugernavn>MELLEMRUM og træk så systemmappen til
> terminalvinduet og tast retur.

/Nik

Fra : Jesper

Dato : 03-08-03 02:02

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> Jamen...hvor ER terminalen? (

/Applications/Utilities/Terminal

> Jeg døjer også med låste emner...i Os 9 skulle man bare hholde
> ALT-tasten nede, men det virker ikke i OsX

Duer ikke i OS X