Tilbage til Eudora
Fra : Franz Berliner

Dato : 13-12-00 13:17

Jeg har i noget tid brugt Outlook Express til mail og synes at
brugerfladen er ganske behagelig. Imidlertid har jeg ofte brug for at
søge i en hel masse mails og her er Outlook helt ekstrem langsom (også
selvom jeg har genopbygget/komprimeret databasen).

Jeg er derfor på vej tilbage til Eudora, men har lige et par spørgsmål:

1) Kan man ikke slå visningen af headers fra et eller andet sted?
Jeg har ikke behov for altid at se 10-11 linier i starten af de mails
jeg får før man kommer til indholdet.

2) Kan man ikke få et eller andet plug-in der viser hvor mange
ubesvarede beskeder der er ud for hver mailboks i mailboks vinduet?

3) Kan man ikke med en tastaturgenvej flytte en besked til en anden
mailboks, istedet for at skulle bruge musen?

4) Kan man ikke starte i toppen af vinduet i stedet for i bunden når man
starter programmet?
(hvis man fx laver omvendt sortering, så alle ulæste beskeder ligger
øverst, er det ret irriterende at man starter i bunden af in boksen hver
gang man starter programmet).

5) Kan man ikke få mailboks vinduet til at klæbe til mailboksvinduerne
(ligesom på Eudora til PC) istedet for at hænge frit (mindre detalje).

Håber der er nogle hardcore Eudora fans der har nogle gode råd

--
Mvh Franz
http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-00 15:20

Franz Berliner <mimer@NOSPAMiname.com> wrote:

> 1) Kan man ikke slå visningen af headers fra et eller andet sted?
> Jeg har ikke behov for altid at se 10-11 linier i starten af de mails
> jeg får før man kommer til indholdet.

Jo, med plug-in'en "Esoteric Settings" kan du redigere dine headdears.

> [...]
> (hvis man fx laver omvendt sortering, så alle ulæste beskeder ligger
> øverst, er det ret irriterende at man starter i bunden af in boksen hver

Nu bruger jeg ikke Eudora for tiden, men har dog en 5'er liggende på
disken, da jeg har en stor database, som ikke lader sig overføre uden at
lave rod i mht. til tegn, atachments osv - Jeg mener at jeg på et
tidspunkt har fået den til det, men husker ikke hvordan, da min gamle
settingsfil på et tidspunkt blev ødelagt. Jeg vil dog tro at det var via
x-settings.

> Håber der er nogle hardcore Eudora fans der har nogle gode råd

Som Eudoafil bør du abonere på Adam C Engst's "X-Eudora-Setting"
mailingliste. Eudoras power ligger i X-settings. Her er et url:

If you wish to remove your address from this list, reply to this message
and put the word REMOVE in the Subject line. If you put ADD in the
Subject line of your request, I'll add your name to a list to receive
updates automatically as I get them after a new release of Eudora (since
a few do change each time). The following URLs will help you create the
necessary messages as well:

<mailto:x-eudora-settings@tidbits.com?Subject=ADD>
<mailto:x-eudora-settings@tidbits.com?Subject=REMOVE>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-12-00 17:07

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Jo, med plug-in'en "Esoteric Settings" kan du redigere dine headdears.

Lækkert. Det var præcis den der var brug for.

> [...]
> tidspunkt har fået den til det, men husker ikke hvordan, da min gamle
> settingsfil på et tidspunkt blev ødelagt. Jeg vil dog tro at det var via

OK, jeg prøver at se hvad jeg kan finde ud af.

> Som Eudoafil bør du abonere på Adam C Engst's "X-Eudora-Setting"
> mailingliste. Eudoras power ligger i X-settings. Her er et url:

Det vil jeg gøre.

Det er faktisk helt hjemligt at være tilbage i Eudora igen - og alting
går lige pludseligt dobbelt så hurtigt

--
Mvh Franz
http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-01 23:15

> OK, jeg prøver at se hvad jeg kan finde ud af.

Hej Franz, jeg tror jeg ved et tilfælde er faldet over svaret på dit
gamle Eudora spørgsmål (overvejer selv at skifte tilbage igen, efter
adskillige måneder på Entourage).

Har du prøvet at holde "alt" nede når du sorterer?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-01 21:22

> [...]

> adskillige måneder på Entourage).
>
> Har du prøvet at holde "alt" nede når du sorterer?

Hej Morten!

Jeg synes, du er begyndt at svare på nogle tudsegamle indlæg.
Har din iBook fået deja vu?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-01 01:02

> Jeg synes, du er begyndt at svare på nogle tudsegamle indlæg.
> Har din iBook fået deja vu?

Nej, det er bare mig der har en god hukommelse Da jeg sad og rodede
med Eudora og opdagede hvordan man vender sorteringsrækkefølgen, kom jeg
i tanke om, at der vist nok var en her i gruppen der havde efterspurgt
hvorledes man gjorde det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-01 09:02

> [...]

> med Eudora og opdagede hvordan man vender sorteringsrækkefølgen, kom jeg
> i tanke om, at der vist nok var en her i gruppen der havde efterspurgt

Imponerende! Du må have mere RAM end din iBook
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 15:20

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-00 15:20

Franz Berliner <mimer@NOSPAMiname.com> wrote:

> 6) Kan man lave en instilling eller få et plug-in der gør det muligt kun
> at tage det markerede tekst med i reply?
> (Som i Outlook, hvor man fx kan markere en linie og klikke reply,
> hvorefter det markerede tages med i den udgående mail, så man ikke skal
> sidde og slette teksten mellen de linier man svarer på)

Shift + reply.

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-12-00 17:07

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Shift + reply.

Perfekt - tak

--
Mvh Franz
http://imv.au.dk/~fb

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 14-12-00 13:21

> [...]

> selvom jeg har genopbygget/komprimeret databasen).
>
> Jeg er derfor på vej tilbage til Eudora, men har lige et par spørgsmål:

Hvorfor dog? Hvis sløvheden er det eneste...

Desuden mener jeg at OE 5.0.2 (!) er et ganske hæderligt program, på
trods af at det er gratis. Og fra Microsoft.

Desuden er Eudore desværre også ret fejlbeheftet, af samme grund
skiftede jeg fra det til OE...

Og så koster Eudora en lille 2-længet bondegård.

> 1) Kan man ikke slå visningen af headers fra et eller andet sted?
> Jeg har ikke behov for altid at se 10-11 linier i starten af de mails
> jeg får før man kommer til indholdet.

Jo, i prefs.

> 2) Kan man ikke få et eller andet plug-in der viser hvor mange
> ubesvarede beskeder der er ud for hver mailboks i mailboks vinduet?

Det kan du vel elave selv.. :)

> [...]
> (hvis man fx laver omvendt sortering, så alle ulæste beskeder ligger
> øverst, er det ret irriterende at man starter i bunden af in boksen hver

Så vælg en anden sorteringsmetode.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Franz Berliner

Dato : 17-12-00 17:45

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Hvorfor dog? Hvis sløvheden er det eneste...

Fordi hastigheden ikke er acceptabel. Jeg gider ikke vente flere
minutter på at finde en bestemt mail, hvis det kan gøres hurtigere med
et andet værktøj.

> Desuden mener jeg at OE 5.0.2 (!) er et ganske hæderligt program, på
> trods af at det er gratis. Og fra Microsoft.

Det mener jeg også. Hvis de brugte unix mailboks formatet i stedet for
én stor fil ville det næsten være perfekt.

> Desuden er Eudore desværre også ret fejlbeheftet, af samme grund
> skiftede jeg fra det til OE...
>
> Og så koster Eudora en lille 2-længet bondegård.

Jeg synes ikke prisen er så gal, og hvis man ikke vil betale kan man jo
køre i sponsored mode.

> Så vælg en anden sorteringsmetode.

Nej jeg vil ej
Programmet skal understøtte den måde jeg arbejder på, ikke omvendt.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 18-12-00 12:39

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Nej jeg vil ej
> Programmet skal understøtte den måde jeg arbejder på, ikke omvendt.

Nu tænkte jeg på fx. "afsender" eller "dato" eller eller eller...

Fra : Sebastian Thorfinn L~

Dato : 14-12-00 17:19

On Wed, 13 Dec 2000 12:16:45 GMT, in dk.edb.mac you wrote:

> [...]
>
>1) Kan man ikke slå visningen af headers fra et eller andet sted?
>Jeg har ikke behov for altid at se 10-11 linier i starten af de mails
Ja klik på ikon "blablabla", eller se i håndbogen under headers.

>3) Kan man ikke med en tastaturgenvej flytte en besked til en anden
>mailboks, istedet for at skulle bruge musen?
Menu - transfer - "boks"

>4) Kan man ikke starte i toppen af vinduet i stedet for i bunden når man
>starter programmet?
Det kan man, min gør, men spørg mig ikke hvorfor.

>Håber der er nogle hardcore Eudora fans der har nogle gode råd
Jeg er ikke hardcore Eudora fan, men siden Pegasus udviklingen gik i
stå og siden jeg har en Palm er Eudora IMO den eneste "brugbare"
mail-client for private.

hilsen
Thorfinn

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-12-00 12:48

Sebastian Thorfinn Løck <thorfinn.killme@forum.dk> wrote:

> Menu - transfer - "boks"

Er der en tastaturgenvej til det?

--
Mvh Franz
http://imv.au.dk/~fb

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-00 10:56

Franz Berliner <mimer@NOSPAMiname.com> wrote:

> Er der en tastaturgenvej til det?

Nej, det mener jeg bestemt ikke. Jeg har ledt alle steder i
dokumentationen, og jeg kan ikke finde det. Hvis så man bare kunne kalde
rullegardinmenuerne ned med en tastaturgenvej som i Windows, men det kan
man da vist ikke i Mac. Måske er der et program, der kan. Er det også så
vigtigt? Du kan jo godt markere flere e-mail og flytte dem med musen på
en gang. Eller du kan lave filtre, så e-mail fra bestemte afsendere
automatisk ender i de rigtige postkasser. Det gør jeg f.eks. Du kan
også, når du sender en e-mail, angive en mailboks i "bcc-feltet". Når du
har sendt en e-mail, bliver der anbragt en kopi i den pågældende
mailboks i stedet for i ud-boksen. Det gør jeg altid. Så slipper jeg for
at skulle tømme ud-boksen.
Henrik Münster
Esbjerg