PNG skaermdump? (Eller noget andet som gi~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-07-03 12:51

Jeg vil gerne lave et skaermdump som jeg kan arbejde videre med, og
desvaerre giver det normale Aeble-Alt-3 en PDF fil som jeg har svaert
ved at faa rigtig i Gimp (jeg skal have lavet lyseroed baggrund om til
transparent).

Den er fin i originalen, saa det vil vaere nemmere der. Gode forslag?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Karl Antz

Dato : 31-07-03 12:57

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> desvaerre giver det normale Aeble-Alt-3 en PDF fil som jeg har svaert
> ved at faa rigtig i Gimp (jeg skal have lavet lyseroed baggrund om til

ved ikke om det virker - men hvad med at lave æble-I, klikke på Open
With og vælge et billedbehandlingsprogram?

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-07-03 15:10

> [...]

> transparent).
>
> Den er fin i originalen, saa det vil vaere nemmere der. Gode forslag?

Prøv med æble-ctrl-shift-3 ; det lægger et billede i skuffen, du kan
importere i dit foretrukne billedbehandlingsprogram.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-07-03 17:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> [...]
> desvaerre giver det normale Aeble-Alt-3 en PDF fil som jeg har
> svaert ved at faa rigtig i Gimp (jeg skal have lavet lyseroed

Gimp kan selv lave skærmdumps. Hvis du har Gimp installeret på OS X
burde det spille.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-07-03 17:37

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Gimp kan selv lave skærmdumps. Hvis du har Gimp installeret på OS X
> burde det spille.

Har proevet. Den returnerer blot en sort, sort, deprimerende,
hulrumstom flade. Det har Apple vist taenkt at man ikke skal kunne.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-07-03 18:43

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Har proevet. Den returnerer blot en sort, sort, deprimerende,
> hulrumstom flade. Det har Apple vist taenkt at man ikke skal kunne.

Du dobbeltklikker bare på pdf screendumpet, det åbner i Preview, og så
eksporterer du som jpeg, eller png, eller fdf.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Storm

Dato : 31-07-03 20:19

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du dobbeltklikker bare på pdf screendumpet, det åbner i Preview, og så
> eksporterer du som jpeg, eller png, eller fdf.

Smart. Men åbner jeg pdf'en eller en med Preview eksporteret tif fil i
Photoshop er resultatet nøjagtig ens. Men Gimp er måske anderledes her?

Ellers har jeg brugt Snapz Pro X fra Versiontracker til skærmdumps der
skulle tage sig godt ud. Mest p.g.a. muligheden for at skalere, og de
mange filformat muligheder. Faktisk har jeg købt Snapz Pro X. Men det er
ligesom så meget andet ikke så nødvendigt mere

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-07-03 22:48

firstname@home.lastname.dk (David Blangstrup) writes:

> Du dobbeltklikker bare på pdf screendumpet, det åbner i Preview, og så
> eksporterer du som jpeg, eller png, eller fdf.

Det var fikst, og det vidste jeg ikke at Billedfremviseren kunne (jeg
aabner normalt i Acrobat Reader).

Jeg vil straks eksperimentere videre. Det blev rigtigt paent i PNG format.
http://bigfoot.com/~thunderbear