NFS drev - error = -36?
Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 31-07-03 11:19

Hej,

På min nyanskaffede Powerbook G4, kan jeg ikke få monteret et NFS drev som
ligger på min Linux server.

Jeg gør følgende:
1. Går ind i Finder, trykker Gå -> Opret forbindelse til server.
2. Jeg indtaster nfs://et-hostname/sti

Et dialog vindue kommer frem og siger "Der er opstået en fejl (Error =
-36)".

Men udfra dette er det ret svært at forstå hvad det præcist det er, der
går galt - hvad er fejl -36? Jeg ringede også til Apple hotline, men
heller ikke der var de i stand til at hjælpe mig videre.

På forhånd tak.

Morten

Fra : Heklaz

Dato : 31-07-03 11:46

In <pan.2003.07.31.10.18.31.43307@wtf.dk> Morten Brix Pedersen wrote:
> [...]
> der går galt - hvad er fejl -36? Jeg ringede også til Apple hotline,
> men heller ikke der var de i stand til at hjælpe mig videre.

Måske det har at gøre med secure option på exports? Finder mount bruger
ikke priviligerede porte.

--
/jnp

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 31-07-03 11:57

Hej,

Den Thu, 31 Jul 2003 10:45:53 +0000, skrev Heklaz:

> Måske det har at gøre med secure option på exports? Finder mount bruger
> ikke priviligerede porte.

Du havde ret! Jeg skulle tilføje 'insecure' til min /etc/exports på
serveren. Underligt at dette ikke er et mere kendt problem, fordi 'secure'
er standardværdien.

Jeg takker mange gange.

- Morten.

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-07-03 12:17

On Thu, 31 Jul 2003 12:18:31 +0200, Morten Brix Pedersen wrote:

> [...]
> ligger på min Linux server.
>
> Jeg gør følgende:
> 1. Går ind i Finder, trykker Gå -> Opret forbindelse til server.

Hedder det ikke nfs://et-hostname/export-navn ?

> Et dialog vindue kommer frem og siger "Der er opstået en fejl (Error =
> -36)".

Manglende tilladelse eller forkert sti.
--
MVH