For højt stofskifte
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-04-01 19:35

Hvad er risici ved et ubehandlet forhøjet stofskifte? Jeg har ikke kunnet
finde noget på netdokter eller i patientforeningen, så hvem kan hjælpe?

Mvh Maria

Fra : jso

Dato : 03-04-01 19:50

Hvad er risici ved et ubehandlet forhøjet stofskifte?

du kan sammenligne meden pumpe hvor trykket er for stor. den slides hurtige
end en pumpe hvor trykket passe.
Så i værste tilfælde kan det medføre en tidligere død, men hvor meget ved
jeg ikke.
Dette fik jeg at vide da jeg havde for høj blodtryk.

Jeg skulle opereres da jeg også havde struma, men var så heldig, at man
inden operationen havde begyndt at give radioaktiv jod. Jeg var ude at
drikke dette et par gange. og mit struma forsvandt og stofskiftet blev
normal.

Den eneste bivirkning skulle være, at man når man bliver ældre kan
stofskiftet blive for lav, men det vil den jo også blive hvis den var
normal. Dette kan behandles med piller HVIS det bliver aktuel

Håber du kan bruge dette til noget

Hilsen Jørgen

Fra : Mari

Dato : 03-04-01 20:37

> Hvad er risici ved et ubehandlet forhøjet stofskifte? Jeg har ikke
kunnet
> finde noget på netdokter eller i patientforeningen, så hvem kan
hjælpe?

Risikoen er bl.a. at man kan udvikle Basedow. Se f.eks. her :

http://www.optometrist.dk/Index-E-Sygdomme/Basedow.html

http://www.thyreoidea.dk/menu-1/default.html

http://www.fi.au.dk/~os/Undervisning/Thyr/hyperthyr.html

--