Fjern loading-lyde
Fra : Jakob Laursen

Dato : 30-07-03 15:08

Hej. Er der nogen, der kender et script, der kan fjerne de lyde, der kommer,
når man loader en ny side?

Se problemet på www.jayel.dk - kør musen over menuen til venstre.

Jeg vil gerne have fjernet de "klik"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-03 15:46

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> skrev :

>Hej. Er der nogen, der kender et script, der kan fjerne de lyde, der kommer,
>når man loader en ny side?

Kan (heldigvis) ikke lade sig gøre.

Laves i styresytemets opsætning.

Heldigvis fordi det er en uheldig ting, når websider vil
bestemme, hvordan min bowser m.v. skal se ud og fungere.
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-07-03 16:39

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> writes:

> Hej. Er der nogen, der kender et script, der kan fjerne de lyde, der kommer,
> når man loader en ny side?

Jeg får generelt ikke nogen lyde når jeg loader nye sider.

> Se problemet på www.jayel.dk - kør musen over menuen til venstre.

Der får jeg heller ikke lyde ... nej vent, hvis jeg ser siden i Internet
Explorer, så er der faktisk lyde.

> Jeg vil gerne have fjernet de "klik"

Da hele menuen er en Flash dims, så er dette ikke den rigtige gruppe
at spørge i. Prøv dk.edb.internet.webdesign.flash.
<URL:http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.flash>

/L 'otte sekunders flash intro ud af de femten første ... er det godt?'

Fra : Jakob Laursen

Dato : 30-07-03 23:13

> Da hele menuen er en Flash dims, så er dette ikke den rigtige gruppe
> at spørge i. Prøv dk.edb.internet.webdesign.flash.

Jeg har prøvet at stille spørgsmålet der, men ingen har svaret. Desuden er
det jo et generelt spørgsmål, der ikke specielt omhandler flash..

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-03 23:43

Jakob Laursen wrote :

> Jeg har prøvet at stille spørgsmålet der, men ingen har svaret.

Det betyder nødvendigvis ikke at det er en forkert gruppe.

> Desuden er det jo et generelt spørgsmål, der ikke specielt omhandler
> flash..

Som Lasse skriver, så er dine klik-lyde noget der skal indstilles i
browseren - det har du ikke mulighed for at gøre på HTML-niveau. Du
ændrer det på din egen PC under Lydegenskaber i Kontrol Panel.

Jeg er ikke helt klar over hvor dit spørgsmål hører mest hjemme, så jeg
sætter FUT til dk.edb.system.ms-windows, men det kunne også have været
til browser-gruppen

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-07-03 00:52

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> writes:

> Jeg har prøvet at stille spørgsmålet der, men ingen har svaret.

Det er måske fordi det er et svært spørgsmål. Du har en flash-dims
(mangler bedre ord) som menu, og det er den der laver lyden. Det
kræver altså at man kan kigge i, og forstå, din flash-dims for at
kunne fjerne lyden.

Som webdesigneren der har lavet siden, regner jeg med at du selv kan
rette din flash-dims til.

> Desuden er det jo et generelt spørgsmål, der ikke specielt omhandler
> flash..

Det gør det da. Det er flash-dimsen der laver lyden. Browseren laver
ikke den lyd ellers, ligegyldigt hvilke links jeg kører over. Flash-
dimsen afspiller system-lyden "start navigation" når man går hen over
dens "links", så det er det du skal få den til at holde op med.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 08:14

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> skrev i en meddelelse
> Hej. Er der nogen, der kender et script, der kan fjerne de lyde, der
> [...]

Du kunne evt. starte med at lave det i JavaScript/VBScript og noget DHTML og
så spørge i denne gruppe igen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 10:14

Jakob Laursen wrote:
> Hej. Er der nogen, der kender et script, der kan fjerne
> de lyde, der kommer, når man loader en ny side?

> [...]

Jeps, fjern den flash-irritation og lav det med CSS og HTML
istedet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen