Scooter i Tyskland - kan det betale sig?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-03 23:17

Er der nogen der har styr på hvad en scooter på plader (tilsvarende 45'er
herhjemme - EVT. 30'er), koster i Tyskland? Altså uden tyske plader, dem er
jeg ligeglad med.

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 23:39

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herhjemme - EVT. 30'er), koster i Tyskland? Altså uden tyske plader, dem

Jeg ved ikke hvad det koster, men du skal jo nok betale den ene og den anden
afgift, og så er det lige om den er godkendt her i forbuds Danmark.

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-03 23:54

> Jeg ved ikke hvad det koster, men du skal jo nok betale den ene og den
anden
> afgift, og så er det lige om den er godkendt her i forbuds Danmark.

En Honda SFX, f.eks.? hvis nu man importerer den som værende en 30'er er der
vel ikke et stort problem?

Det var også bare, var just wondering...

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-07-03 07:48

> [...]
der
> vel ikke et stort problem?
>
> Det var også bare, var just wondering...

Jeg ved det ikke, men der er jo noget med at motorkøretøjer skal gennem en
masse l... før de får lov at køre på vejene, se bare hvis du vil have en
brugt vogn til landet, hvad den ikke skal i gennem, så jeg tror ikke det er
besværet værd.
Har du undersøgt hvad den koster i Tyskland ?

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 11:15

> Har du undersøgt hvad den koster i Tyskland ?

Jeg blev oplyst en pris på 8.000 DKR, på en spritny scooter - derfor synes
jeg det var interessant hvis man kunne snige sådan en over grænsen

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-07-03 12:03

> Jeg blev oplyst en pris på 8.000 DKR, på en spritny scooter - derfor synes
> jeg det var interessant hvis man kunne snige sådan en over grænsen
>
> // Troels

Det lyder også billigt, men hvis du så en dag kører galt, så bliver
stel-nummeret tjekket, og hvad tror du så ? Forsikringen dækker ikke en
meter, og så vil det være surt at have pandet ind i en mercer. Så får du en
bøde for at have kørt på en ikke Dansk godkendt knallert, og så kommer de
forskellige afgifter oven i, og det skulle ikke undre mig at du så også får
noget mere at betale.

Dette er kun hvad jeg formoder, så det er ikke noget jeg ved, men kunne
forestille mig.

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 12:17

> Dette er kun hvad jeg formoder, så det er ikke noget jeg ved, men kunne
> forestille mig.

Hvad nu hvis jeg køber en også i Danmark godkendt knallert? F.eks. en Honda
SFX? Forsikringen ville alligevel ikke dække hvis den blev købt i Danmark -
1 dag, og den ville rende 70

// Troels

Fra : H-J M

Dato : 30-07-03 12:19

Hvad med at købe den billige sfx i tyskland..
Købe et stel og en blok fra dk.. Og smække det over på.. Hvis blokken og
stellet har det ok og er pænt har du praktisk talt en helt ny scoot for
~10.000 og samtidig med kan du sælge stel og blok til en tysker og tjene
nogle af pengene hjem?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 13:09

> [...]
> stellet har det ok og er pænt har du praktisk talt en helt ny scoot for
> ~10.000 og samtidig med kan du sælge stel og blok til en tysker og tjene

Hvor er idéen i dét?

Det er da billigere at hive en helt ny tysker hjem?

// Troels

Fra : H-J M

Dato : 30-07-03 13:30

> Hvor er idéen i dét?
>
> Det er da billigere at hive en helt ny tysker hjem?

At du kan køre på scooteren uden den skal igennem synshal og lign. pis
først. Politiet ved jo ikke at skjolde, ledningsnet, dæk og fælge, motor
dele osv. kommer fra tyskland vel ;)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 16:05

> At du kan køre på scooteren uden den skal igennem synshal og lign. pis
> først. Politiet ved jo ikke at skjolde, ledningsnet, dæk og fælge, motor
> dele osv. kommer fra tyskland vel ;)

Hvad nu hvis det hedder en 30'er?

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-07-03 18:03

> Hvad nu hvis det hedder en 30'er?
>
> // Troels

Der er stadig moms og afgifter der skal betales

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-07-03 23:05

> Der er stadig moms og afgifter der skal betales

Næææh ;)

// Troels

Fra : Thomas

Dato : 31-07-03 01:29

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Der er stadig moms og afgifter der skal betales

Der er ingen afgift på en knallert 45.
eller en 30 for den sags skyld.

en 45'er vandkølet med de danske afgifter. vil nok løbe op i små 40000kr

mvh. Thomas

Fra : Jante

Dato : 31-07-03 01:44

> Der er ingen afgift på en knallert 45.
> eller en 30 for den sags skyld.

Og heller ingen dansk moms.

J.L.

Fra : SUPERSONICWAVE

Dato : 07-08-03 21:10

DER SKAL VÆRE ET DANSK REG. STEL NR..! ..De kører jo heller ikke 30/45 i
tyskland men derimod 60/90/110.:!
MVH Benjamin Jessen

http://www.kandu.dk/