Marilyn Manson
Fra : Kai Mandrup

Dato : 28-07-03 17:28

At Marilyn Manson ikke er et af "guds bedste børn", er givet; hans/hendes
udseende og budskaber i tekster m.v. siger vel meget i den sag - men
omvendt, så har musikken jo en del fans (for dem der nu kan lide den
slags....).

Jeg har også hørt en masse negativt om hans koncerter/sceneshow; eksempelvis
at der aggiteres en del for satanisme, og konkret at han ved en koncert
(flere?) skulle have smidt en levende hundehvalp ud blandt publikum og sagt
at den skulle være trådt ihjel før han ville starte koncerten - har den
historie noget på sig? Andre grumme historier?

m.v.h. Kai

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-07-03 17:33

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> har den historie noget på sig? Andre grumme historier?

Tror du ikke at meget af den slags er smidt i mediemøllen for at give pr.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : S. Sørensen

Dato : 28-07-03 17:46

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> at den skulle være trådt ihjel før han ville starte koncerten - har den
> historie noget på sig? Andre grumme historier?

Samme historie har floreret vedrørende fx. Ozzy Osbourne og Alice Cooper.
Den er stærkt overdreven og har, så vidt jeg ved ihvertfald, udspring i et
tilfælde hvor Alice Cooper smed en høne, der af uransagelige årsager var
blevet smidt op til ham under en koncert, ud blandt publikum. Alice, der er
vokset op i Detroit, troede at hønen ville flyve væk, men den faldt istedet
ned blandt publikum hvor den blev splittet ad. Siden dengang har historien
floreret med små afvigelser, fx. hundehvalpe istedet før hønen, og M.M.
istedet for Alice.

Dette er naturligvis taget ud fra hukommelsen, men jeg kan godt forsøge, at
slå den op i min litteratur omkring Alice.

Mvh

Steinbjørn, Alice Cooper fan

Fra : Troels

Dato : 28-07-03 17:57

> Andre grumme historier?

På et tidspunkt lagde han en video på nettet hvor man så han fik åbnet
kraniet, der blev rodet lidt rundt og lukket igen. Kan ikke lige huske hvad
historien bag det var.

Desuden var der noget med at han skulle ha' fået fjernet et ribben så han
kunne give sig selv et blowjob.

Begge dele er højest sandsynlig noget han selv har fundet på

/Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-03 23:32

Troels wrote:

> På et tidspunkt lagde han en video på nettet hvor man så han fik åbnet
> kraniet, der blev rodet lidt rundt og lukket igen. Kan ikke lige huske hvad
> historien bag det var.

Det var en musikvideo der (som stort set alt andet han laver) ikke havde
andet formål end at forarge for forargelsens skyld.

> Desuden var der noget med at han skulle ha' fået fjernet et ribben så han
> kunne give sig selv et blowjob.

Det er så en variant. Den oprindelige historie gik på at han fik fjernet
et ribben for nemmere at kunne kaste op på scenen. Uanset hvad
begrundelsen skulle være passer det dog ikke.

Fra : Troels

Dato : 30-07-03 11:12

> Det er så en variant. Den oprindelige historie gik på at han fik fjernet
> et ribben for nemmere at kunne kaste op på scenen. Uanset hvad
> begrundelsen skulle være passer det dog ikke.

Hmm.. min var bedre
(Jeg har den sikkert fra Vi Unge eller noget...)

/Troels

Fra : Kong Kent

Dato : 28-07-03 18:45

<snip> Marylin Manson i pressen

> har den
> historie noget på sig? Andre grumme historier?

Både ja og nej. Det er ingen hemmelighed, at Marylin Manson er satanist, da
han ofte har været på besøg i den officielle sataniske kirke i San
Fransisco, og han har holdt møder med stifteren af kirken, og forfatter til
bogen "Satans Bibel", en mand ved navn Anton Szandor LaVey. Dem af os der
har været med siden før gennembruddet "Antichrist Superstar" ved også, at
det ikke blot er noget nyt han er begyndt på. Sådan har det været siden
starten af hans karriere, og det er endda tonet *meget* ned i forhold til
netop benævnte "Antichrist Superstar".

Om dyremishandling på scenen kan jeg kun sige, at det har været 100% PR fra
mediemøllen. Han har ikke, som Ozzy Osbourne og andre skumle bands selv
været med til dyremishandling, men han har sjovt nok heller ikke taget
afstand fra det, da det jo har skabt god opmærksomhed omkring ham. Det hele
er i dollar-tegnets ånd!! :)

Marylin Manson er blot modsætningen til Britney Spears, Justin Timberlake,
popstars og alt det andet sukkersøde letfordøjelige ligegyldige popmusik.
Der er dem der gider den slags, og dem der foragter det. Manson er musik til
sidstnævnte gruppe.

Den måde han opfører sig på i pressen, på scenen osv. er *udelukkende* til
ære for pressen og hans fans. Det er et image, og det giver ham en
forfærdelig masser kugler i kassen, så hvorfor ændre på det? :)

Jeg tror ikke du skal frygte ham mere end du frygter Robbie Williams, TV2
eller Johnny Madsen! De har hver deres image, og er alle rigtig, RIGTIG gode
til at pleje det til deres respektive fanskarer. Sådan er musikbranchen anno
2003. Velkommen ind i den.

Specielt når kunstneren bliver vist på MTV. Så er image vel 70% af grunden
til succes, og de 30% af så musik og talent, og Marylin Manson er ganske
simpelt VANVITTIGT god til at pleje sit image, og scorer da også den omtale
som du selv spørger om, Kai.

Er Marylin Manson Gud? Næppe. Men han gør et godt forsøg indenfor
musikbranchen! Godspeed... eller skulle man sige antichrist speed?? :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-03 23:36

Kong Kent wrote:

> [...]
> afstand fra det, da det jo har skabt god opmærksomhed omkring ham. Det hele

Nu du lige nævner Ozzy og dyremishandling vil jeg næsten tro du hentyder
til flagermusen.
Så bør det jo siges at ingen havde fortalt Ozzy den var levende. Det var
på det tidspunkt en gimmick at han bed hovedet af en gummi flagermus på
scenen. En eller anden synes åbenbart det var sjovt at kaste en levende
flagermus hen til ham istedet, men det opdagede Ozzy så bare ikke før
det var for sent.

> Den måde han opfører sig på i pressen, på scenen osv. er *udelukkende* til
> ære for pressen og hans fans. Det er et image, og det giver ham en
> forfærdelig masser kugler i kassen, så hvorfor ændre på det? :)

Og det mærkelige (tragiske?) er at han, i alle de interviews jeg har set
med ham, åbenlyst indrømmer det. Men det virker alligevel.

/Robert

Fra : Kai Mandrup

Dato : 28-07-03 20:33

Tak for de hidtige, kompetente svar.......

Nu må jeg vist rykke ud med hele historien:
Jeg er en gammel mand på snart 50, og jeg har en søn på 14. Til min
kones/hans mors store fortvivlelse har han - ud over mit gode udseende -
også arvet min smag for musik - som fra ungdomstid har været bl.a. netop
Alice Cooper og Black Sabbath (+ andet heavy).
Vi drøfter emnet efter at have lyttet til MM`s seneste CD.
Vi sammen været til de seneste 2 koncerter med Alice Cooper i Danmark (hvad
er det som AC har imod MM?), og hvis chancen byder sig med MM vil vi lige
være forberedte på hvad der eventuelt kan være i vente.

Historien med hundehvalpen kommer fra Søren Lynge, som er en selvbestaltet
(og i øvrigt fremragende) foredragsholder m.m. om unges "forkerte valg".

Fra : S. Sørensen

Dato : 28-07-03 21:00

> [...]
> (og i øvrigt fremragende) foredragsholder m.m. om unges "forkerte valg".

Alice er altid en koncert værd. Jeg tror ikke AC har så meget mod MM igen.
Imho har MM stjålet en stor del af sit image fra folk som f.eks. Alice
Cooper og David Bowie.
Kunne forestille mig at Alice's brok over MM har noget, at gør med dette.

Steinbjørn

Fra : Kong Kent

Dato : 28-07-03 21:55

> [...]
> Alice Cooper og Black Sabbath (+ andet heavy).
> Vi drøfter emnet efter at have lyttet til MM`s seneste CD.

Min far er lidt over 50 år. Jeg selv er 26, og mine forældre korsede sig da
også, da jeg kom hjem med min første vinylskive med Iron Maiden i den spæde
alder af 11 år. Det var ikke liiiige det de havde håbet, og da jeg senere
udbyggede med mere Iron Maiden, AC/DC, Metallica og Slayer var de for alvor
bange. Der stod jo SATAN osv. bagpå nogle af pladerne.

Senere begyndte jeg at høre dødsmetal, satanisk black-metal, gik i sort tøj,
fik langt hår og købte bøgerne "Satans Bibel" og "Sataniske Ritualer", gik
med omvendte kors og pentagrammer omkring halsen, og i det hele taget en
rigtig heavy-dreng.

I dag er alt det rituelle smidt på hylden, og kan i bagklogskabens ulideligt
klare lys godt se, at det blot har måttet være en fase. Sådan mente jeg det
sørme ikke da jeg var 16 - 19 år, men det kan jeg godt se nu som 26 årig.
Jeg hører stadig musikken lige så intenst, og går til alle de koncerter jeg
kan i Nordeuropa (ja, jeg kører gerne til Hamburg for at se Sepultura,
Deicide, og har sågar kørt til Leipzig for at høre AC/DC!!). Så jeg er en
INKARNERET heavy-dreng, og er blevet tvangsfodret med musikken i omkring 14
år nu, af mig selv.

Jeg hører også Marylin Manson, og har gjort det længere end de fleste
14-årige. Så vær du bare rolig! Din søn bliver ikke til en sindssyg satanisk
massemorder, der ender i rådhusets tårn med en snigskytte-riffel pga.
musikken. Der skal sq en del mere end musik til at gøre sig tosset :)

Men skriv bare til kentAf1journal.com A står for @ - så skal jeg nok
fortælle mere. Ved utrolig meget om metal, og skriver da også som musik- og
koncertanmelder for www.heavyjam.dk . Hvis du er lidt "bekymret", eller bare
nysgerrig - så stiller jeg gerne min "ekspertise" til rådighed.

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : -V-

Dato : 28-07-03 22:26

Kong Kent wrote:
>Ved utrolig meget om metal

Det kan jeg så sekundere.
Han ved faktisk en hel del (understatement of the year) om metal.

-V-

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-07-03 22:32

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg så sekundere.
> Han ved faktisk en hel del (understatement of the year) om metal.

Sikke et spild af "harddiskplads"

---

Fra : -V-

Dato : 28-07-03 22:45

Michael Castensen wrote:

> Sikke et spild af "harddiskplads"

Hvis man har nok, er det ikke et problem.

-V-

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-03 23:38

Kai Mandrup wrote:

> Historien med hundehvalpen kommer fra Søren Lynge, som er en selvbestaltet
> (og i øvrigt fremragende) foredragsholder m.m. om unges "forkerte valg".

hvis hans fact-checking ikke går længere end løse rygter om hundehvalpe
så er det vel begrænset hvor "fremragende" han er?

/Robert

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-07-03 11:05

Kai Mandrup wrote:

> Vi drøfter emnet efter at have lyttet til MM`s seneste CD.

Som iøvrigt er ganske udmærket, har selv brugt "New Shit"
som adrenalintilskud i bilen på vej til arbejde de seneste dage

Ole Thomsen
ikke helt et halvt hundrede men deropad.....

Fra : Troels

Dato : 30-07-03 11:15

> [...]
> også arvet min smag for musik - som fra ungdomstid har været bl.a. netop
> Alice Cooper og Black Sabbath (+ andet heavy).

Fik du den Åge??

/Troels

Fra : Michael Castensen

Dato : 30-07-03 19:40

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fik du den Åge??

Så så!

---

Fra : hansen

Dato : 29-07-03 20:24

> [...]
> at den skulle være trådt ihjel før han ville starte koncerten - har den
> historie noget på sig? Andre grumme historier?

Jeg søgte Google på Marilyn Manson og puppy og fandt følgende link:
http://urbanlegends.miningco.com/library/blmanson.htm

Her kan du også læste om andre "grumme historier", der florerer om manden.

VH Lise der hverken er blevet dyremishandler eller satanist af at høre hans
musik eller gå til hans koncerter!