Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort
Fra : Pyrus

Dato : 27-07-03 18:36

Ved godt at emnet sikkert har været oppe at vende mange (utallige) gange de
seneste måneder, men har alligevel et par spørgsmål som jeg håber en venlig
sjæl kan svare på.

Har kigget på edbpriser.dk for at finde nogle gode og ikke mindste billige
CF-kort. Havde tænkt mig at investere i sådan et 256 mb af den hurtige
slags, men kan ikke helt finde ud af hvilke af kortene, der er hurtigere end
andre. Noget andet er hvorvidt jeg overhovedet kan mærke forskel på kortene
som skal anvendes i en G3..?

Altså: Er "ultra", type 2 eller hvad de kaldes hurtigere end "alm" kort og
er det i det hele taget de ekstra penge værd?

Vh Bo..

Fra : Mogens

Dato : 27-07-03 19:04

On Sun, 27 Jul 2003 19:35:35 +0200, "Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Altså: Er "ultra", type 2 eller hvad de kaldes hurtigere end "alm" kort og
>er det i det hele taget de ekstra penge værd?

Hej

Om det virkeligt er hurtigere end standard kortene ved jeg ikke,
men jeg har lige købt dette 24x 256 MB CF kort :
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
og det fungerer rigtig godt. Jeg har kun nogle 8, 16 og 64 MB
kort at sammenligne med, men her er det nye kort så absolut
en vinder.

mvh Mogens

Fra : Pyrus

Dato : 27-07-03 19:33

> [...]
> og det fungerer rigtig godt. Jeg har kun nogle 8, 16 og 64 MB
> kort at sammenligne med, men her er det nye kort så absolut

Læste nogle af de gamle tråde har nok besluttet mig for Kingston CF 256 mb
til 498. Mest fordi jeg ikke har set noget dokumentation for "Performance",
og fordi forretningen hvor jeg kan købe Kingston ligger tæt på mig.

Nu ellers ikke fordi jeg tror "Performance" fejler noget overhovedet.

Vh Bo..

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-07-03 09:40

"Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> og fordi forretningen hvor jeg kan købe Kingston ligger tæt på mig.
>
> Nu ellers ikke fordi jeg tror "Performance" fejler noget overhovedet.

Jeg var til bryllup her i weekenden - og havde lånt et "Sandisk 512 Mb
ultra" - ellers har jeg "bare" et "Sandisk 256 Mb" til mit Nikon 5700.

Jeg var spændt på hastigheden -og blev skuffet

Ultra kortet var ikke mærkbart hurtigere end min normale kort - kameraet
blev ikke hurtigere klar til næste billede...

Så næste gang jeg skal købe hukommelse vil hastigheden ihvertfald ikke være
den eneste parameter der afgør mit valg

mvh Michael

Fra : Pyrus

Dato : 28-07-03 10:38

Var lige nede i Intercon data i Roskilde for at købe kort, men ud over at de
kun havde nogle få Kingston kort hjemme så var der tale om Kingston Type 1,
hvilket sammenholdt med prisen gør at tilbudet ikke tiltalte mig.

Har nu bestilt "Performance" fra prcdata.dk

Bo..

Fra : Brian Albertsen

Dato : 31-07-03 11:23

On Mon, 28 Jul 2003 11:38:06 +0200, "Pyrus" <ingen@mail.dk> wrote in
<3f24ef3c$0$97166$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

>Var lige nede i Intercon data i Roskilde for at købe kort, men ud over at de
>kun havde nogle få Kingston kort hjemme så var der tale om Kingston Type 1,

Type 1? De fleste CF kort er da type 1 med mindre det er en IBM micro
drive, eller det er et af de nye på 1,5 GB+

Digit-life testede Kingston kortet til 4100KB/s read og 2300KB/s
write. http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html
>hvilket sammenholdt med prisen gør at tilbudet ikke tiltalte mig.

Ja desværre koster de ikke 192,- for 128 MB og 390,- for 256 MB mere.

--
Brian

Fra : ulf westergaard

Dato : 01-08-03 12:01

Jeg tænker på om kapacitetsstørrelsen har noget at sige om hastigheden?
Det 32 Mb kort som fulgte med til min IXUS 400 er nok lige så hurtigt som
det PQI 256 Mb 40X jeg har købt......

uw