Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder
Fra : Jacob Waage

Dato : 27-07-03 10:30

Det glæder mig, at folk er begyndt at poste links til billeder, som der
ønskes kritik af. Og jeg vil også gerne være med:

Laudrup og Faxe
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35735

Cirkus i byen
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35587

Dødsmetalband
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35572

Tre uger gammel
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=34811

Gnags
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=32466

--
Jacob Waage
http://jacobwaage.homepage.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 27-07-03 13:55

"Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Virkelig flotte billeder, alle sammen.

> Cirkus i byen
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35587

Jeg er ret vild med denne - specielt måden hvorpå det varme spotlys i
baggrunden står i kontrast til det lidt kolde flashlys (som emitterer
sollyset udenfor teltet). Lyset falder flot på cirkusarbejderen, og
laver en fin blød skygge på højresiden. Vidvinkel-effekten og den skrå
billedvinkel passer også perfekt til stilen.

.... lige et lille teknisk spørgsmål: Har du lavet en spot-måling af
lyset i manegen, og så lagt flashen - 1½ EV under denne eksponering? Jeg
kan se, at lukketiden er nede på 1/6 sek. Er det for at sikre, at den
eksisterende belysning kommer ordentligt med?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jacob Waage

Dato : 27-07-03 15:25

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se, at lukketiden er nede på 1/6 sek. Er det for at sikre, at den
> eksisterende belysning kommer ordentligt med?

Der er brugt spotmåling på baggrunden og flashen er kørt manuelt. Og ja, 1/6
sekund for at få nok af den eksisterende belysning med.

Tak for ordene.

Hilsen
Jacob