Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony CyberShot DSC-F717
Fra : Jesper

Dato : 25-07-03 19:54

Hej.

Er der nogen som har erfaring med Sony CyberShot DSC-F717?

Er det et hurtigt kamera?

Hvilke andre fordele og ulemper har det?

Jeg har p.t. et Samsung Digimax 410 - og det er meget langsomt!

mvh

Jesper

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 26-07-03 19:37

> Er der nogen som har erfaring med Sony CyberShot DSC-F717?

Tjo, jeg har taget omkring 6.300 billeder med mit siden oktober - og jeg er
meget tilfreds med mit. Har før haft Canon G1 og HP200.

> Er det et hurtigt kamera?

Stadig blandt de hurtigste. 717'erens tider kan du se her:
http://dpreview.com/reviews/sonydscf717/page11.asp

> Hvilke andre fordele og ulemper har det?

Fordelen over for dens direkte konkurrenter, der vel er Nikon 5700, Minolta
Dimage 7Hi og Canon G3/G5 er
- Objektivets lysstyrke
- Hastighed - både start op tid og fokusering
- Evne til at fokusere i mørke

Ulemper:
- Størrelsen, i hvert fald i forholdt til G3/G5 - men objektivets lysstyrke
har sin pris. De passer dog lige til min lomme
- Lidt dyrere hukommelses kort

Billedkvaliteten er et subjektivt emne, mange mener at 717'erens billederne
er "flade" og ikke så farvestrående som fx Canon er kendt eller berygtet
for. Selv er jeg ganske tilfreds da jeg ikke er vild med overdrevne farver.
Skarpheden er fint på alle de nævnte digicams.

> Jeg har p.t. et Samsung Digimax 410 - og det er meget langsomt!

Ja det er det - men hvilket som helst digicam med moderne konstruktion er
hurtigere end dit Samsung. Man skal være klar over at billig-mærker køber
ældre konstruktioner, som mærkevare-producenterne brugte for et par modeller
siden.

Mvh Benny