Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS 400 vs. A70
Fra : Morten

Dato : 25-07-03 16:48

Davs gruppe.

jeg har igennem længde tid fulgt diskussioner her inde og står og vakler
imellem et ixus 400 og A70.. grund til at jeg skal købe et digital kamera
er, at jeg skal 2 uger til Færøerne i september og jeg vil gerne havde nogen
flotte billeder(plus at det er en god undskyldning for at indkøb et digitalt
kamera).

problemet står også i at jeg er atten år og vil gerne ud og opleve noget så
kameraet skal også kunne hold til nogen-- sagt lige ud tæsk. På den anden
side er jeg helt vild med disse flot billeder der kommer gang, på gang her
i gruppen

1. Jeg har set at ingen af disse kameraer kan optage mere end 3minutter film
a gangen. Nogen mulighed for at omgås dette?

2. Hvilken type batterier bruger et IXUS 400?

3. Hvilken Cf kort har en ordentlig hastighed i forhold til prisen ( har
læst det eks. Kan være Ri-data)

4. Hvor meget kan jeg spare ved at købe det i tyskland og hvad er problemer
med det?

Hilsen Morten E.

p.s. stort tak til alle dem der daglig spørge og svare om spørgsmål som jeg
går rundt med men aldrig får tag mig sammen til at stille

Fra : MA

Dato : 28-07-03 10:50

Du skal gøre dig klart præcis hvad du vil med dit kamera og hvilke krav du
stiller. Har anvendt et Ixus 400 siden marts og er godt tilfreds med
almindelige familie- og standardfotos. Men præmiefotos får du næppe og du
kan hverken indstille blænde, tid eller afstand og blitzradius er max 3,5 m.
Vil du sløre baggrund el. lign. må du bearbejde billederne senere digitalt.
Videofunktionen er kun til "nødbrug". Bruger kun 15 fps hvilket gør at det
hakker lidt på skærmen og bedste format er kun 320x240.
På den anden side er det handy og nemt at bruge og derfor vil du hele tiden
kunne have det lige ved hånden og kunne tage nogle øjeblikssituationer som
du ellers ikke ville have kunnet fanget. Kameraet er ikke vandtæt og kan
ikke tåle at blive tabt. Du kan investere i en taske, fx. Lowepro 8S til kr
ca. 229,- i bl.a. Fona som er robust og der er plads til et ekstra batteri
og CF-kort. Ellers køb kameratet i Danmark med ekstra forsiking der dækker
ved tab og anden skade på kameraet, så er du garderet og kan hente et nyt
når det første er smadret. Du skal også reflektere over, at hvis du optager
video anvendes 330 KB/s så et 256 MB CF-kort rækker ikke langt hvis det er
til feriebrug..!

Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam