Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera software ???
Fra : Keld Thomsen

Dato : 24-07-03 21:25

Nogle der ved hvilke programmer der er bedst at bruge for nybegynderen
i digital kamera regi.

Min søster (total nybegynder) - har købt et Hewlett Packard 812
kamera, og den medfølgende software virker ikke ordentligt. Jeg har så
siddet og kigget en del på det, og syntes at det er et dårligt system
(bruger ekstern billedviewer ACDsee)

Først startes en lille grimt program hvor man kan vælge om man vil
hente billeder ned fra kameraet. Dernæst klikker man "vis billeder",
hvorefter ACDsee startes op. Det er selvfølgelig en ældgammel udgave
af ACDsee ver. 3.1

Når hun så befinder sig i ACDsee, og f.eks. vil highlighte nogle
billeder og sende dem som e-mail (med den interne mail funktion i
ACDsee) - virker det ikke. Vi får et dårligt svar med at en eller
anden MAPI ting ikke er sat ordentligt op.

Alt i alt syntes jeg det virker som et skodsystem, og ville derfor
høre jer eksperter om i kender nogle gode programmer som kan accese
hendes kamera, give hende gode og sjove billedmuligheder, og samtidig
sende mails direkte inde fra programmet.

Det er jo en stor verden af software (mange forskellige bud på digital
kamera software)

Men måske kan nogle af jer give mig et clue om hvad der rykker derude?

hvad har fulgt med til jeres kameraer ?

Fra : Leif pedersen

Dato : 24-07-03 23:07

Photodraw 2000
som ligger på office 2000 pakken, og så det jo dansk.
Leif

Fra : AB

Dato : 26-07-03 10:56

"Keld Thomsen" <guldhammer@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der ved hvilke programmer der er bedst at bruge for nybegynderen
> i digital kamera regi.

Har hørt en masse godt om iview:
http://www.iview-multimedia.com/

> hvad har fulgt med til jeres kameraer ?

Zoombrowser EX, der også er udmærket.

/Anders

Fra : Ole Sundberg

Dato : 26-07-03 19:12

In article <141a1190.0307240449.4ecf7a08@posting.google.com>,
guldhammer@kabelnettet.dk (Keld Thomsen) wrote:

> [...]
> kamera software)
>
> Men måske kan nogle af jer give mig et clue om hvad der rykker derude?

----

Photoshop rykker - alt andet er skod.......

Ole

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-07-03 20:20

On Sat, 26 Jul 2003 20:11:49 +0200, Ole Sundberg <berg@post1.tele>
wrote:

>Photoshop rykker - alt andet er skod.......

Hej Ole

Jeg synes slet ikke dit svarer passer til spørgsmålet:

1. Det understreges flere gange at det drejer sig om programmer til en
(total) nybegynder. Det er ikke særlig oplagt at anbefale Photoshop
til sådan en, dels er det nok for dyrt (7-8.000 kr), dels er det nok
for svært.
2. Det lyder som om det mest er en viewer der spørges efter. Det er
Photoshop hverken beregnet til eller god til.
3. Masser af programmer kan acces'e hendes kamara, måske kan
styresystemet endda, afh. af tilslutning og twain-driver. Photoshop er
i hvert fald vild overkill til det formål.
4. Programmet skal kunne sende mails med pix - kan Photoshop det?

Jeg ville sige:

prøv om ikke Stifinder kan acces'e kameraet! Jeg synes ACDSee er en
udmærket billedviewer /-browser, og nyeste udgave er efter min mening
ikke bedst. Men det er lidt en smagssag, prøv at kigge tilbage i
gruppen her, det er jævnligt oppe. Der er også et par gode gratis:

http://www.irfanview.com/
http://www.fototime.com/

Til mere avanceret billedbehandling vil jeg anbefale Adobe Photoshop
elements, Paint Shop Pro eller Ulead PhotoImpact. De fås alle for
under eller omkring en tusse. Der er også noget gratis:

http://www.mediachance.com/digicam/enhancer.htm

Hvis du har Windows Xp kan styresystemet sende billeder til mail, men
det kan ACDSee 3 da vist også, svjh ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk