Diverse Officespørgsmål...
Fra : mc-stup

Dato : 09-12-00 17:11

Hej gode mennesker i Mac-verdenen!

For en rum tid siden spurgte jeg lidt til maskineri og programmer til en
kammerat, der gerne ville skifte til Mac til sit lille firma. Nu har han
så købt sig en G4 (lille model) og er i princippet svært glad.

For at han kunne komme i gang, da jeg skal lege "systemadministrator" og
na endnu ikke ville investere 5 kilo kroner i Office 2001, ville jeg
låne ham en gammel office-udgave (Word 6 og Exel 4.7.2 eller sådan
noget). Så kan han langsom få konverteret sine administrative regneark
fra PC'en. Nu er det sådan, at det er en kopi fra min gamle 6200, og alt
det der originale diske har jeg ikke mere. Jeg troede, at det var nemt
at flytte sådan et program, men når Exel skal op at køre, spørger den
efter mærkelige filer. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde for
eksempel én, der skulle hedde: "VBA EN OLB (Powermac)".
Jeg har nok luret, at det er noget ved visualbasic, menææhh.... Jeg har
forsøgt at søge på nettet også versiontracker, men ej heller med succes.

Et stort problem var også, at Officeline i Århus ikke have Apple Works
5, som jo netop kan arbejde med ældre Exel-filer. Øv! Så havde vi været
uden dette problem.
Er der nogen, der kan hjælpe, råde eller på anden måde klarificere. Evt
køb af en komplet Office til Mac af ældre dato (98 eller 2000?)
Et lille tillægsspørgsmål: Findes der en mulighed for at låse en mappe,
så der kun han selv kan komme ind i den? Jeg mener ikke det er
nødvendigt at partitionere disken. Eller det er måske det bedste?? Hvor
finder man oplysninger om enten det ene eller det andet?

Mvh

Niels

Jeg er senere i aften "på" fra min kammerat og kan se evt svar der.