|
| T3 igen igen (no spoiler) Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 23-07-03 23:00 |
|
Det er ikke en god film, men heller ikke dårlig. Man kan desværre godt se at
James Camerons touch mangler og at han er blevet udskiftet med en mere eller
mindre middelmådig off-the-rack instruktør (som man så dog samtidig kan
mærke har hjertet på rette sted og er storfan af sit oplæg). Manuskriptet
har store huller, historien er jabbet igennem alt for hurtigt (som mange
højprofil-film fra Hollywood for tiden desværre) og skuespillet er under
middel. Synd på randen af tårer er det at Edward Furlong har fucket sit liv
op med crack, så man har måttet erstatte ham med en eller anden
what's-his-babyface som da gør hvad han kan, men som man bare ikke tror på
som John Connor når han ikke engang er farvet sorthåret. Endelig får jeg KLØ
i bollerne af at Stars & Stripes med djævlens vold og magt SKAL veje over
hele verdens oprør mod maskinerne.
Men...
Instruktøren kan i det mindste sin action, og det hjælper, hold KÆFT hvor
det hjælper! Kun få film har smadret så meget så æstetisk som denne, og de
forskellige typer effekter mister ikke troværdighed nogen steder. Samtidig
tilgiver man filmen for meget når man når til slutningen. Man sad lidt og
ventede på en forudsigelig plat slutning som så mange højprofil-film slutter
af med efter en lala indsats på de fleste fronter. Det sker ikke her!
Slutningen er det absolut bedste ved hele filmen. Dér har de sgu haft nosser
i manuskriptfasen!
Kan jeg anbefale den? Ja, men få set den mens det stadig er sommer...
| |
PerX ... (25-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 25-07-03 00:51 |
|
In article <3f1f0540$0$32469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> Det er ikke en god film, men heller ikke dårlig. Man kan desværre godt se at
> James Camerons touch mangler og at han er blevet udskiftet med en mere eller
> mindre middelmådig off-the-rack instruktør (som man så dog samtidig kan
> mærke har hjertet på rette sted og er storfan af sit oplæg). Manuskriptet
> har store huller,
Som fx?
| |
C. H. Engelbrecht (25-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 25-07-03 02:02 |
|
> > Manuskriptet
> > har store huller,
>
> Som fx?
* Alderskronologien (se anden tråd), i T2 siges det at John Connor er 10 år,
i T3 siges det at han dengang var 13 år. Man har tilsyneladende været
revnende ligeglad med kronologi i manuskriptfasen (og det synes jeg er
utilgiveligt i enhver sammenhæng, tager de ikke engang deres egen film mere
alvorligt?).
* På et tidspunkt i filmen hiver Arnold en af sine to energiceller ud af
kroppen, fordi den er beskadiget. I slutningen hiver han nummer to ud. Burde
han så ikke være lukket ned af den manøvre???
* Hvordan hulen skal T-X dog kunne styre en nymodens bil elektronisk? Man
skal sgudda stadig dreje på rattet!? Kom ikke og sig at alle i Californien
kører rundt med en supersmart-for-de-dovne elektronisk styring vi andre
aldrig har hørt om...
Det var lige dem jeg kunne komme på, jeg kan huske at jeg kom på mange flere
under filmen (og ikke bagefter, og det er noget skidt). Alligevel tilgiver
jeg filmen for meget ved slutningen. Og så er al den action jo stadig
vældigt underholdende...
| |
Peter B. Juul (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 25-07-03 04:46 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> * På et tidspunkt i filmen hiver Arnold en af sine to energiceller ud af
> kroppen, fordi den er beskadiget. I slutningen hiver han nummer to ud. Burde
> han så ikke være lukket ned af den manøvre???
> * Hvordan hulen skal T-X dog kunne styre en nymodens bil elektronisk? Man
> skal sgudda stadig dreje på rattet!? Kom ikke og sig at alle i Californien
> kører rundt med en supersmart-for-de-dovne elektronisk styring vi andre
> aldrig har hørt om...
I begge spørgsmål gør du antagelser om fremtidig teknologi uden at
have noget særligt grundlag for det.
Men jeg kan da godt give et par bud:
Arnold har enten nogle gode kondensatorer eller Arnold stjæler strøm
fra TX imens (det mente en af mine bio-makkere at forstå.)
Nanotech'en kan meget vel replikere sig selv og hive fat i ratstamme
og speeder-kabel.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O
| |
C. H. Engelbrecht (25-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 25-07-03 11:57 |
|
> I begge spørgsmål gør du antagelser om fremtidig teknologi uden at
> have noget særligt grundlag for det.
Stop lige engang, T3 foregår sgudda i nutiden???
> Men jeg kan da godt give et par bud:
>
> Arnold har enten nogle gode kondensatorer eller Arnold stjæler strøm
> fra TX imens (det mente en af mine bio-makkere at forstå.)
Den er så en mulighed.
> Nanotech'en kan meget vel replikere sig selv og hive fat i ratstamme
> og speeder-kabel.
Nah, jeg tror ikke på den. Eller i hvert fald tror jeg ikke at de videre
uintelligente manus-skrivere har tænkt på det på den måde (så skal man have
det vist på en eller anden måde).
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:17 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> > I begge spørgsmål gør du antagelser om fremtidig teknologi uden at
> > have noget særligt grundlag for det.
>
> Stop lige engang, T3 foregår sgudda i nutiden???
Ja, og Terminatorerne kommer fra fremtiden.
Har du set Terminator? Terminator 2? Eller evt. Terminator 3?
> > Nanotech'en kan meget vel replikere sig selv og hive fat i ratstamme
> > og speeder-kabel.
>
> Nah, jeg tror ikke på den. Eller i hvert fald tror jeg ikke at de videre
> uintelligente manus-skrivere har tænkt på det på den måde (så skal man have
> det vist på en eller anden måde).
vi får at vide, at hun sender nogle nano-fættere derind. Det bør være
nok, hvis man er lidt inde i gældende sci-fi-tech.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
PerX ... (26-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 26-07-03 03:11 |
|
In article <3f208176$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> > > Manuskriptet
> > > har store huller,
> >
> > Som fx?
>
> * Alderskronologien (se anden tråd), i T2 siges det at John Connor er 10 år,
> i T3 siges det at han dengang var 13 år. Man har tilsyneladende været
> revnende ligeglad med kronologi i manuskriptfasen (og det synes jeg er
> utilgiveligt i enhver sammenhæng, tager de ikke engang deres egen film mere
> alvorligt?).
Ja hvis det er rigtig så er det jo lidt sjusket (men som den skeptiker
jeg er vil jeg godt lige chekke selv
Men de to andre ting du nævner syntes jeg er pjattede, småtterier som man
finder på fordi man er lidt gnaven ;)
> * På et tidspunkt i filmen hiver Arnold en af sine to energiceller ud af
> kroppen, fordi den er beskadiget. I slutningen hiver han nummer to ud. Burde
> han så ikke være lukket ned af den manøvre???
Han har vel en kapacitator. De generere strøm men han kan køre videre på
spændingen et stykke tid inden han løber ned (måske kun et par minutter
shrug)
> * Hvordan hulen skal T-X dog kunne styre en nymodens bil elektronisk? Man
> skal sgudda stadig dreje på rattet!? Kom ikke og sig at alle i Californien
> kører rundt med en supersmart-for-de-dovne elektronisk styring vi andre
> aldrig har hørt om...
En avanceret version er at hun skyder nanobots ind i bilen og de bygger
den om. En mindre avanceret (sådan alt andet lige er at bilerne har
ABS bremser - ABS systemet er istand til at "styre" forhjulene
individuelt og styres af en computer - denne computer blev netop
overtaget af en ond virus ;)
> Det var lige dem jeg kunne komme på, jeg kan huske at jeg kom på mange flere
> under filmen (og ikke bagefter, og det er noget skidt). Alligevel tilgiver
> jeg filmen for meget ved slutningen. Og så er al den action jo stadig
> vældigt underholdende...
Det eneste der irriterede mig en anelse under filmen er "støtte benene"
på den store kran, undervejs i jagten er de pludslig rullet ud, så er de
pludslig rullet ind igen. Men de kan være de ikke havde tid til at vise
dem køre ind og ud.
| |
C. H. Engelbrecht (26-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 26-07-03 03:31 |
|
> Men de to andre ting du nævner syntes jeg er pjattede, småtterier som man
> finder på fordi man er lidt gnaven ;)
Mjaaa, både og, jeg kan ikke lade være med at forestille mig James Cameron
sidde og græmme sig over at hans oprindelige projekt bliver smidt i hænderne
på folk som hopper let henover detaljer. Det er sgu uprofessionelt, en mand
som Cameron ville have brugt en hulens bunke energi på at få tingene til at
stemme ordentlig sammen (det gør ham så også til et helvede at arbejde for,
siger de). De der har overtaget har enten været ligeglade eller også er de
bare slet talentløse hvad det angår. Og det synes jeg sgu er synd,
Terminator-universet fortjener bedre, ligesom Alien-universet gør (og Batman
og så videre...).
| |
CybaMerc (26-07-2003)
| Kommentar Fra : CybaMerc |
Dato : 26-07-03 21:08 |
|
A long time ago in a galaxy far, far away....
C. H. Engelbrecht wrote:
[snip]
>Mjaaa, både og, jeg kan ikke lade være med at forestille mig James Cameron
>sidde og græmme sig over at hans oprindelige projekt bliver smidt i hænderne
>på folk som hopper let henover detaljer.
http://www.darkhorizons.com/news03/030707.htm
James Cameron recently talked with BBC1 and revealed he's very happy
with how Terminator 3 ended up: "In one word : Great. There was a
small part of me that hoped it wasn't good - but another part of me
hope'd it succeeded. And it did. And I'm so glad it did. Jonathon's
made a great movie. Arnold's in great form. I really like what he's
done with it". If he had done it, would he have handled it
differently: "Yes. That's only natural. I mightn't have structrued it
the same, nor may I have ended it the same way - but coming in where
he has, such a hard thing to do, and I give Jonathan points for it".
[snip]
| |
PerX ... (27-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 27-07-03 02:32 |
|
In article <3f21e7c8$0$32444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> > Men de to andre ting du nævner syntes jeg er pjattede, småtterier som man
> > finder på fordi man er lidt gnaven ;)
>
> Mjaaa, både og, jeg kan ikke lade være med at forestille mig James Cameron
> sidde og græmme sig over at hans oprindelige projekt bliver smidt i hænderne
> på folk som hopper let henover detaljer. Det er sgu uprofessionelt, en mand
> som Cameron ville have brugt en hulens bunke energi på at få tingene til at
> stemme ordentlig sammen
Generelt undrer jeg mig over at man bruger meget tid og penge på at lave
flotte billeder, flot lys og skarpe er de sgu også, god lyd, vilde
effekter men Hollywood er SÅ TIT komplet ligeglad med et ordentlig
manuskript? Jeg fatter det ikke, det må være fordi de mener at man kan
spare penge der.
| |
Morten DH (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 26-07-03 12:50 |
|
"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.198c01bf31f91ab9989d53@news.usenetserver.com...
> Han har vel en kapacitator. De generere strøm men han kan køre videre på
> spændingen et stykke tid inden han løber ned (måske kun et par minutter
> shrug)
Som en ægte nørd må jeg heller lige gøre opmærksom på at kapasitorer ikke
generer strøm (eller spænding) - de anvendes tilgengæld som energilager
| |
PerX ... (27-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 27-07-03 02:39 |
|
In article <3f226afe$0$1684$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
morten@FJERNdrejoe.dk says...
> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> news:MPG.198c01bf31f91ab9989d53@news.usenetserver.com...
> > Han har vel en kapacitator. De generere strøm men han kan køre videre på
> > spændingen et stykke tid inden han løber ned (måske kun et par minutter
> > shrug)
>
> Som en ægte nørd må jeg heller lige gøre opmærksom på at kapasitorer ikke
> generer strøm (eller spænding) - de anvendes tilgengæld som energilager
Ja, det var sådan set det som var min pointe da jeg tænkte tanken, men
jeg kan godt se det ikke helt kom ud af tastaturet *G*
Men alså at han kan hive batterier ud og køre lidt på reserverne et
stykke tid (især når han bare ligger og drive den af ;)
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 14:43 |
|
"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
news:MPG.198c01bf31f91ab9989d53@news.usenetserver.com...
>
> Det eneste der irriterede mig en anelse under filmen er "støtte benene"
> på den store kran, undervejs i jagten er de pludslig rullet ud, så er de
> pludslig rullet ind igen. Men de kan være de ikke havde tid til at vise
> dem køre ind og ud.
Ja, det generede også mig lidt.
mvh Frank
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 14:41 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3f208176$0$32448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Manuskriptet
> > > har store huller,
> >
> > Som fx?
>
> * Alderskronologien (se anden tråd), i T2 siges det at John Connor er 10
år,
> i T3 siges det at han dengang var 13 år. Man har tilsyneladende været
> revnende ligeglad med kronologi i manuskriptfasen (og det synes jeg er
> utilgiveligt i enhver sammenhæng, tager de ikke engang deres egen film
mere
> alvorligt?).
Er han kun 10 år i toeren? Hvis det er rigtigt er det selvfølgeligt lidt
uheldigt.
> * På et tidspunkt i filmen hiver Arnold en af sine to energiceller ud af
> kroppen, fordi den er beskadiget. I slutningen hiver han nummer to ud.
Burde
> han så ikke være lukket ned af den manøvre???
Som andre også har skrevet: kondensator...
> * Hvordan hulen skal T-X dog kunne styre en nymodens bil elektronisk? Man
> skal sgudda stadig dreje på rattet!? Kom ikke og sig at alle i Californien
> kører rundt med en supersmart-for-de-dovne elektronisk styring vi andre
> aldrig har hørt om...
Nano-botter + servo-styring mm... Det kan jeg fint forestille mig i hvert
fald.
mvh Frank
| |
Stefan Holm (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Stefan Holm |
Dato : 25-07-03 12:48 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> Stop lige engang, T3 foregår sgudda i nutiden???
Ja, men robotterne kommer jo fra fremtiden. Det er jo lissom hele
præmissen i Terminator-filmene.
--
Stefan Holm
"Og så er ham Holm endda Matemateist. Det er de værste."
| |
//Overby (25-07-2003)
| Kommentar Fra : //Overby |
Dato : 25-07-03 19:51 |
|
> Ja, men robotterne kommer jo fra fremtiden. Det er jo lissom hele
> præmissen i Terminator-filmene.
Ja, men det gør de biler, hun fjernstyrer jo ikke!
--
Med venlig hilsen/Best regards
Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=366
| |
C. H. Engelbrecht (25-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 25-07-03 21:53 |
|
Det jeg mener i denne sammenhæng er at T-X ikke kan styre nutids biler
elektronisk, fordi den alimindelige bil af i dag styres højre og venstre via
rattet der således skal påføres fysisk påvirkning, ikke en elektronisk
impuls. Forstår I hvad jeg mener? T-X kan ikke styre op til flere biler
elektrisk, det er ikke James Bond dytter hun hacker ind i, det er Bill og
Bobs biler. Det sr fedt ud, men er rævende urealistisk.
"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse
news:uel0ej099.fsf@banach.algebra.dk...
> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
>
> > Stop lige engang, T3 foregår sgudda i nutiden???
>
> Ja, men robotterne kommer jo fra fremtiden. Det er jo lissom hele
> præmissen i Terminator-filmene.
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:18 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> Det jeg mener i denne sammenhæng er at T-X ikke kan styre nutids biler
> elektronisk, fordi den alimindelige bil af i dag styres højre og venstre via
> rattet der således skal påføres fysisk påvirkning, ikke en elektronisk
> impuls.
Det har du ikke helt ret i. Der er noget, der hedder servo-styring.
Men speederen skal helt klart påvirkes fysisk. F.eks. af en klump
nanoer.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen
| |
Peter Lind (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Lind |
Dato : 26-07-03 14:44 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3y8yllhgu.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
>
> > Det jeg mener i denne sammenhæng er at T-X ikke kan styre nutids biler
> > elektronisk, fordi den alimindelige bil af i dag styres højre og venstre
via
> > rattet der således skal påføres fysisk påvirkning, ikke en elektronisk
> > impuls.
>
> Det har du ikke helt ret i. Der er noget, der hedder servo-styring.
>
> Men speederen skal helt klart påvirkes fysisk. F.eks. af en klump
> nanoer.
Elektronisk cruise-control - men det er der måske ikke nogle
ikke-amerikanere der har hørt om ?
Sammen med servo-styring og elektronisk styrede gear-kasser, skal der vist
ikke ret meget til at fjernstyre sådan en bil.
Men eftersom fjernstyringen bliver foretaget af en robot, der kan ændre sin
egen fysiske sammensætning, er det jo ikke så utroligt igen.
Mvh
Peter Lind
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 20:21 |
|
"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:
> Elektronisk cruise-control - men det er der måske ikke nogle
> ikke-amerikanere der har hørt om ?
Jo da, jeg havde det endda i min gamle 1985-volvo. Ikke desto mindre
trykker det ikke speederen ned.
--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Peter Lind (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Lind |
Dato : 27-07-03 13:58 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3lluljdr5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:
>
> > Elektronisk cruise-control - men det er der måske ikke nogle
> > ikke-amerikanere der har hørt om ?
>
> Jo da, jeg havde det endda i min gamle 1985-volvo. Ikke desto mindre
> trykker det ikke speederen ned.
Jeg kørte for 6 år siden i en Chevrolet med cruise-control. Der var en knap,
som jeg ikke kan huske hvad hed, men når man trykkede på den, så
genetablerede bilen den cruise-hastighed man havde valgt. Det resulterede
som regel i at speederen forsvandt under foden på en, og bilen accelererede.
Så det må åltså kunne lade sig gøre at styre rent elektronisk.
Mvh
Peter Lind
| |
Ronny Nielsen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Ronny Nielsen |
Dato : 25-07-03 03:01 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1f0540$0$32469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er ikke en god film, men heller ikke dårlig. Man kan desværre godt se
at
> James Camerons touch mangler og at han er blevet udskiftet med en mere
eller
> mindre middelmådig off-the-rack instruktør (som man så dog samtidig kan
> mærke har hjertet på rette sted og er storfan af sit oplæg). Manuskriptet
> har store huller, historien er jabbet igennem alt for hurtigt (som mange
> højprofil-film fra Hollywood for tiden desværre) og skuespillet er under
> middel. Synd på randen af tårer er det at Edward Furlong har fucket sit
liv
> op med crack, så man har måttet erstatte ham med en eller anden
> what's-his-babyface som da gør hvad han kan, men som man bare ikke tror på
> som John Connor når han ikke engang er farvet sorthåret. Endelig får jeg
KLØ
> i bollerne af at Stars & Stripes med djævlens vold og magt SKAL veje over
> hele verdens oprør mod maskinerne.
Hørt hørt hørt! Jeg forstår ikke at folk kunne acceptere Nick Stahl som John
Connor. Han virkede helt forkert, og det er kritisk for filmnydelsen.
Og angående T-X. Første gang jeg hørte der var en kvindelig terminator
syntes jeg det virkede som noget påklistret PC. Hun er naturligvis
overdreven lækker, men jeg syntes hun virkede helt utroværdig som
Terminator. Alt for menneskelig på den ondskabsfulde måde.
> Men...
>
> Instruktøren kan i det mindste sin action, og det hjælper, hold KÆFT hvor
> det hjælper! Kun få film har smadret så meget så æstetisk som denne, og de
> forskellige typer effekter mister ikke troværdighed nogen steder. Samtidig
> tilgiver man filmen for meget når man når til slutningen. Man sad lidt og
> ventede på en forudsigelig plat slutning som så mange højprofil-film
slutter
> af med efter en lala indsats på de fleste fronter. Det sker ikke her!
> Slutningen er det absolut bedste ved hele filmen. Dér har de sgu haft
nosser
> i manuskriptfasen!
De er lidt mere modige i disse år. God trend. :) Dog savnede jeg at de viste
lidt mere om tiden umiddelbart derefter. Der var ikke meget klimaks over den
slutning.
>
> Kan jeg anbefale den? Ja, men få set den mens det stadig er sommer...
Ja den skal da ses. Men jeg græder stadig over at de har ødelagt en
uovertruffen film-univers. Men penge er jo vigtigere end kunst for mange i
Hollywood...
| |
Peter B. Juul (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 25-07-03 04:50 |
|
"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> Og angående T-X. Første gang jeg hørte der var en kvindelig terminator
> syntes jeg det virkede som noget påklistret PC. Hun er naturligvis
> overdreven lækker, men jeg syntes hun virkede helt utroværdig som
> Terminator. Alt for menneskelig på den ondskabsfulde måde.
Jeg synes tværtimod, at det er en stor fejl, at det først er nu, det
går op for manus-folket, at en infiltrations-enhed er mest effektiv,
hvis den har form som en attraktiv kvinde.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O
| |
C. H. Engelbrecht (25-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 25-07-03 12:01 |
|
> > Og angående T-X. Første gang jeg hørte der var en kvindelig terminator
> > syntes jeg det virkede som noget påklistret PC. Hun er naturligvis
> > overdreven lækker, men jeg syntes hun virkede helt utroværdig som
> > Terminator. Alt for menneskelig på den ondskabsfulde måde.
>
> Jeg synes tværtimod, at det er en stor fejl, at det først er nu, det
> går op for manus-folket, at en infiltrations-enhed er mest effektiv,
> hvis den har form som en attraktiv kvinde.
Jeg kunne godt æde den kvindelige T-X, også hvad-hedder-hun-nu's præstation
som en kold terminator. Tilpas død i blikket, ingen brok fra mig der. (Selv
om jeg syntes bedre om Robert Patrick i T2 og endelig langt bedre om Arnold
i T1!)
| |
Ronny Nielsen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Ronny Nielsen |
Dato : 25-07-03 16:52 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m365lrp8nf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
>
> > Og angående T-X. Første gang jeg hørte der var en kvindelig terminator
> > syntes jeg det virkede som noget påklistret PC. Hun er naturligvis
> > overdreven lækker, men jeg syntes hun virkede helt utroværdig som
> > Terminator. Alt for menneskelig på den ondskabsfulde måde.
>
> Jeg synes tværtimod, at det er en stor fejl, at det først er nu, det
> går op for manus-folket, at en infiltrations-enhed er mest effektiv,
> hvis den har form som en attraktiv kvinde.
Holder ikke. Det første hun gør er at gå hende og dræbe en kvinde i fuld
offentlighed.
Hendes adfærd ligger slet ikke op til at hun vil dræbe folk i ubemærkethed.
Tværtimod nyder hun sit "kill". Graverende fejl.
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
> The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
> I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
> for myself. O/ \O
| |
PerX ... (26-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 26-07-03 03:17 |
|
In article <bfrjmq$q2t$1@sunsite.dk>, ronnyroy@mail.dk says...
>
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m365lrp8nf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> > "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> >
> > > Og angående T-X. Første gang jeg hørte der var en kvindelig terminator
> > > syntes jeg det virkede som noget påklistret PC. Hun er naturligvis
> > > overdreven lækker, men jeg syntes hun virkede helt utroværdig som
> > > Terminator. Alt for menneskelig på den ondskabsfulde måde.
> >
> > Jeg synes tværtimod, at det er en stor fejl, at det først er nu, det
> > går op for manus-folket, at en infiltrations-enhed er mest effektiv,
> > hvis den har form som en attraktiv kvinde.
>
> Holder ikke. Det første hun gør er at gå hende og dræbe en kvinde i fuld
> offentlighed.
> Hendes adfærd ligger slet ikke op til at hun vil dræbe folk i ubemærkethed.
> Tværtimod nyder hun sit "kill". Graverende fejl.
Nej der er ikke meget infiltration over hende (det skulle da lige være
håret da hun ankommer) men hvordan syntes du hun "nyder" sit kill?
(Iøvrigt kan computeren jo godt være programmeret til at rate sig selv,
sådan at den bliver ved med at forsøge at blive bedre
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:24 |
|
"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> Holder ikke. Det første hun gør er at gå hende og dræbe en kvinde i fuld
> offentlighed.
Det er sagen uvedkommende. En Terminator er designet til
infiltrations-opgaver. Det lærer vi allerede i 1'eren.
Vi ved også at T3-Arnie faktisk blev sendt på en sådan opgave af
Skynet, før han blev omprogrammeret og sendt tilbage.
> Hendes adfærd ligger slet ikke op til at hun vil dræbe folk i ubemærkethed.
> Tværtimod nyder hun sit "kill". Graverende fejl.
Overhovedet ikke. Arnie siger i T2, at når han rammes af kugler, så
modtager han signaler, der kan fortolkes som smerte. Det er oplagt at
styre en AI ved at give den begreb om smerte og nydelse og lade
nydelse være afhængig af om den udfører sin primære funktion.
I øvrigt viser T-1000 også tegn på at nyde at dræbe, så det er en
Cameron-ting.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein
| |
Ronny Nielsen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Ronny Nielsen |
Dato : 27-07-03 05:39 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3llullh64.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
>
> > Holder ikke. Det første hun gør er at gå hende og dræbe en kvinde i fuld
> > offentlighed.
>
> Det er sagen uvedkommende. En Terminator er designet til
> infiltrations-opgaver. Det lærer vi allerede i 1'eren.
Ja i fremtiden. Deres menneskelige udseende er en fordel i deres opgaver i
nutiden. Men de er ret ligeglade om de skal bryde facaden for at opnå bare
et lille delmål. Så der er ikke meget infiltration over det.
> Vi ved også at T3-Arnie faktisk blev sendt på en sådan opgave af
> Skynet, før han blev omprogrammeret og sendt tilbage.
>
> > Hendes adfærd ligger slet ikke op til at hun vil dræbe folk i
ubemærkethed.
> > Tværtimod nyder hun sit "kill". Graverende fejl.
>
> Overhovedet ikke. Arnie siger i T2, at når han rammes af kugler, så
> modtager han signaler, der kan fortolkes som smerte. Det er oplagt at
> styre en AI ved at give den begreb om smerte og nydelse og lade
> nydelse være afhængig af om den udfører sin primære funktion.
>
> I øvrigt viser T-1000 også tegn på at nyde at dræbe, så det er en
> Cameron-ting.
Ja sådan kan det godt fortolkes , men der er en væsentlig gradsforskel.
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 14:47 |
|
"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message
news:bfrjmq$q2t$1@sunsite.dk...
>
> Holder ikke. Det første hun gør er at gå hende og dræbe en kvinde i fuld
> offentlighed.
Hvorfor skulle hun spilde tiden ved at snige sig rundt, når der alligevel
ikke er nogle der kan stoppe hende (altså ud over Arnold . Går udfra at
hun er programmeret til at få jobbet udført hurtigt og effektivt.
mvh Feank
| |
Simon H. Pedersen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Simon H. Pedersen |
Dato : 25-07-03 14:22 |
|
"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in
news:bfq31b$k4e$1@sunsite.dk:
> Og ang†ende T-X. F›rste gang jeg h›rte der var en kvindelig terminator
> syntes jeg det virkede som noget p†klistret PC. Hun er naturligvis
> overdreven l‘kker, men jeg syntes hun virkede helt utrov‘rdig som
> Terminator. Alt for menneskelig p† den ondskabsfulde m†de.
Enig! Jeg krummede tæer over måden robotten agerede på da den ville
slippe fra T-800. En maskine ville vel ikke spilde energi på at råbe.
--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F
| |
Simon H. Pedersen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Simon H. Pedersen |
Dato : 25-07-03 14:41 |
|
"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in
news:Xns93E29C50B3F69ifup@212.242.40.196:
> T-800
T-101 of course
--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F
| |
PerX ... (26-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 26-07-03 03:18 |
|
In article <Xns93E29F82C3051ifup@212.242.40.196>,
simon@SPAMNEJTAKemail.dk says...
> "Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in
> news:Xns93E29C50B3F69ifup@212.242.40.196:
>
> > T-800
>
> T-101 of course
Hvor kommer T800 fra? Var det nummeret i første film?
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:20 |
|
PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:
> > T-101 of course
>
> Hvor kommer T800 fra? Var det nummeret i første film?
Enten fra fanboys eller fra Dark Horse's mærkværdige tegneserieudgaver.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2
| |
Peter Brodersen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Brodersen |
Dato : 26-07-03 12:49 |
|
On 26 Jul 2003 12:19:53 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:
>Enten fra fanboys eller fra Dark Horse's mærkværdige tegneserieudgaver.
Jeg mindes at både Amiga- og C64-udgaven af Terminator2-spillet
omtalte Arnolds rolle som T-800.
Ikke at jeg tror, folk blot har opfattelsen dérfra.
--
- Peter Brodersen
Ugens sprogtip: kutyme (og ikke kotume)
| |
PerX ... (27-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 27-07-03 02:36 |
|
In article <m3u199lhdi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:
>
> > > T-101 of course
> >
> > Hvor kommer T800 fra? Var det nummeret i første film?
>
> Enten fra fanboys eller fra Dark Horse's mærkværdige tegneserieudgaver.
>
Lidt søgen omkring ser ud til at antyde at han er begge dele, 800 serien,
model 101. I etteren taler Reese åbenbart om den gamle 600 serier som var
nem at se, men 800 seriern var svære at få øje på. Og i T2 special
edition skal der efter signende være en scene hvor han får sin chip
byttet ud, serier nummeret CSM-101 800 (CSM=Cyberdyne Systems Model)
Det havde været nemmere hvis de bare kaldte ham Bob.
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 14:56 |
|
"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns93E29C50B3F69ifup@212.242.40.196...
>
> Enig! Jeg krummede tæer over måden robotten agerede på da den ville
> slippe fra T-800. En maskine ville vel ikke spilde energi på at råbe.
Ja, det undrede mig også lidt. Men den kunne være så skadet at at det var en
fejl. Den kunne også være programmeret til det som sidste udvej, da
mennesker som prøver at øddelægge den evt. ville blive bange eller forviret.
mvh Frank,
som også hader når insekter skriger når de døer, eller når folk, der er
blevet skudt på en måde så de normalt bare ville flyve et par meter bagud og
dø, skriger helevejen ned fra en 100m. høj bygning
| |
C. H. Engelbrecht (26-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 26-07-03 22:15 |
|
> > Enig! Jeg krummede tæer over måden robotten agerede på da den ville
> > slippe fra T-800. En maskine ville vel ikke spilde energi på at råbe.
>
> Ja, det undrede mig også lidt. Men den kunne være så skadet at at det var
en
> fejl. Den kunne også være programmeret til det som sidste udvej, da
> mennesker som prøver at øddelægge den evt. ville blive bange eller
forviret.
>
> mvh Frank,
> som også hader når insekter skriger når de døer, eller når folk, der er
> blevet skudt på en måde så de normalt bare ville flyve et par meter bagud
og
> dø, skriger helevejen ned fra en 100m. høj bygning
Eller når laserskud siger lyde i rummets vakuum i Star Wars...
| |
Peter Lind (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Lind |
Dato : 27-07-03 14:05 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3f22ef4a$0$32490$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > mvh Frank,
> > som også hader når insekter skriger når de døer, eller når folk, der er
> > blevet skudt på en måde så de normalt bare ville flyve et par meter
bagud
> > og dø, skriger helevejen ned fra en 100m. høj bygning
>
> Eller når laserskud siger lyde i rummets vakuum i Star Wars...
Der er ikke vakuum i rummet i Star Wars, ligesom der heller ikke er
nul-tyngde.
Det har været oppe før, men Star Wars foregår i sit helt eget univers, med
helt egne regler, hvilket bliver etableret allerede i starten af filmene,
hvor et stort rumskib buldrer afsted gennem rummet. (noget som Independence
Day åbenbart også gør).
Man ser også flere eksempler på at der er åbent direkte ud til rummet f.eks
i landingsplatforme i Dødsstjernen - det er åbenbart noget man kan i Star
Wars.
Mvh
Peter Lind
| |
Peter Brodersen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Brodersen |
Dato : 27-07-03 18:05 |
|
On Sat, 26 Jul 2003 23:15:08 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:
>Eller når laserskud siger lyde i rummets vakuum i Star Wars...
Er der da tale om laserskud?
--
- Peter Brodersen
Ugens sprogtip: kutyme (og ikke kotume)
| |
Morten DH (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 26-07-03 15:21 |
|
"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93E29C50B3F69ifup@212.242.40.196...
> Enig! Jeg krummede tæer over måden robotten agerede på da den ville
> slippe fra T-800. En maskine ville vel ikke spilde energi på at råbe.
Minder mig om min personlige hadescene (den eneste) fra Robocop hvor ED-209
falder ned af trappen og ligge og spjætter med benene og skriger
| |
Per (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 25-07-03 10:43 |
|
Jeg er ikke så vild med filmen. Det er svært at efterfølge verdens fedeste
action film, men man har da gjort et OK forsøg rent action-mæssigt. Men er
jeg den eneste, der syntes at den ligner 2'eren lidt for meget i forløbet?
Det fedeste var klart da arnold skulle have tøjet fra ham stripperen og blev
til The Gayminator.
Jeg syntes den kvindelige t-x virkede totalt utroværdig og som en anden også
sagde, så er hun lidt for menneskelig ond. Robert Patrick var 100 gange
bedre i rollen og T-1000 var da også en sejere terminator efter min
opfattelse. Han ville da ikke kunne være fastklemt under helikopteren, men
blot "smeltet" sig fri.
Det med de fjernstyrede biler virkede for mig ret latterligt ligesom scenen
hvor Arnie kæmper mod slå John i hjel..."must....resist....kill....bad". Han
var måske bare heldig med at de gamle modeller var udstyret med Norton
Anti-virus?
Slutningen var også skuffende og lagde desværre op til en 4'er.
| |
Peter B. Juul (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 25-07-03 11:47 |
|
"Per" <Minemailadresseer_pzk@crayonFjerndette.dk> writes:
> Jeg syntes den kvindelige t-x virkede totalt utroværdig og som en anden også
> sagde, så er hun lidt for menneskelig ond.
Hun er en infiltrator-unit. Hun skal virke menneskelig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Robert Eriksen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 25-07-03 16:05 |
|
Peter B. Juul wrote:
> "Per" <Minemailadresseer_pzk@crayonFjerndette.dk> writes:
>
>
>>Jeg syntes den kvindelige t-x virkede totalt utroværdig og som en anden også
>>sagde, så er hun lidt for menneskelig ond.
>
>
> Hun er en infiltrator-unit. Hun skal virke menneskelig.
Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
Jeg kan kun huske Arnold sagde han var det, før modstandsbevægelsen
omprogrammerede ham.
| |
Simon H. Pedersen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Simon H. Pedersen |
Dato : 25-07-03 16:26 |
|
Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in
news:bfrgvt$2adu$3@news.cybercity.dk:
> Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
> Jeg kan kun huske Arnold sagde han var det, før modstandsbevægelsen
> omprogrammerede ham.
Han kaldte hende - så vidt jeg husker - en assassin-unit og ikke
infiltrator.
--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F
| |
Robert Eriksen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 25-07-03 16:32 |
|
Simon H. Pedersen wrote:
> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in
> news:bfrgvt$2adu$3@news.cybercity.dk:
>
>
>>Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
>>Jeg kan kun huske Arnold sagde han var det, før modstandsbevægelsen
>>omprogrammerede ham.
>
>
> Han kaldte hende - så vidt jeg husker - en assassin-unit og ikke
> infiltrator.
Jeg må vist blankt erkende jeg ikke kan huske han har kaldt andre end
sig selv for infiltrator/assasin.
Hvis det endelig er meningen hun skal infiltrere og snigmyrde så kan man
jo godt, med en vis ret, forholde sig kritisk over for hendes
fremgangsmåde :)
/Robert
| |
Anders Houmark (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 26-07-03 02:46 |
|
Simon H. Pedersen wrote:
> Han kaldte hende - så vidt jeg husker - en assassin-unit og ikke
> infiltrator.
Niks, han kalder hende for en kamprobot, og gider derfor forklaringen på
hvorfor hun render rundt med våben i armen.. Han siger om sig selv at han er
en infiltrator/assasin model
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:28 |
|
Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
Hele serien er. Det er derfor de er lavet, så de ligner mennesker. Det
er derfor T-1000 og T-X har det der flydermetal.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mr. Baggins!"
The RockBear. ((^)) "My name is Neo... But in ze munich circus I was
I speak only 0}._.{0 known as ze amazink Nightcrawler."
for myself. O/ \O - Fellowship of the M2
| |
Stefan Holm (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Stefan Holm |
Dato : 25-07-03 16:25 |
|
Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
Hvad skulle idéen ellers overhovedet være i en menneskelignende
terminator?
--
Stefan Holm
"Stop, stop, stop with the singing!"
| |
Robert Eriksen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 25-07-03 16:30 |
|
Stefan Holm wrote:
> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
>
>
>>Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
>
>
> Hvad skulle idéen ellers overhovedet være i en menneskelignende
> terminator?
Den gamle forklaring fra 1'eren var at man kun kunne sende levende væv
tilbage i tiden. Derfor var det nødvendigt at dække metallet med kød og
hud. I fremtids-klippene går terminatorerne jo også rundt som metalrobotter.
En anden forklaring kunne være at måske er lidt nemmere for et menneske
at bevæge sig ubemærket rundt i byen end for en robot af flydende metal.
Hvor ubemærket man så er i en kranvogn der brager gennem 4 huse og 2
rækker biler er vel så en smagssag
/Robert
| |
PerX ... (26-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 26-07-03 03:20 |
|
In article <uvftqhbnu.fsf@banach.algebra.dk>, nospam@algebra.dk says...
> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
>
> > Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
>
> Hvad skulle idéen ellers overhovedet være i en menneskelignende
> terminator?
Hun kunne evt være baseret på en model designet af lystne videnskabsmænd?
;)
| |
Lars Balker Rasmusse~ (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Lars Balker Rasmusse~ |
Dato : 25-07-03 20:01 |
|
Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> Stefan Holm wrote:
>> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
>>
>>>Hvornår fik man at vide hun er en infiltrator-unit?
>> Hvad skulle idéen ellers overhovedet være i en menneskelignende
>> terminator?
>
> Den gamle forklaring fra 1'eren var at man kun kunne sende levende væv
> tilbage i tiden. Derfor var det nødvendigt at dække metallet med kød
> og hud. I fremtids-klippene går terminatorerne jo også rundt som
> metalrobotter.
I 1'eren er der da netop en menneskelignende terminator der kommer ind
i en menneskefyldt bunker og begynder at myrde løs.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
| |
Stefan Holm (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Stefan Holm |
Dato : 26-07-03 01:04 |
|
Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> En anden forklaring kunne være at måske er lidt nemmere for et
> menneske at bevæge sig ubemærket rundt i byen end for en robot af
> flydende metal.
Og der er vi så tilbage ved infiltratortingen.
--
Stefan Holm
"In your face, space coyote!"
| |
Robert Eriksen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 26-07-03 11:54 |
|
Stefan Holm wrote:
> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
>
>
>>En anden forklaring kunne være at måske er lidt nemmere for et
>>menneske at bevæge sig ubemærket rundt i byen end for en robot af
>>flydende metal.
>
>
> Og der er vi så tilbage ved infiltratortingen.
Som så igen ikke holder pga hendes arbejdsmetoder
Jeg aner et mønster her :)
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 15:05 |
|
"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
news:bftmla$1ium$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Stefan Holm wrote:
> > Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> >
> >
> >>En anden forklaring kunne være at måske er lidt nemmere for et
> >>menneske at bevæge sig ubemærket rundt i byen end for en robot af
> >>flydende metal.
> >
> >
> > Og der er vi så tilbage ved infiltratortingen.
>
> Som så igen ikke holder pga hendes arbejdsmetoder
Den kunne også bare have mulighed for at gøre begge ting. Altså at gå amok
hvis det giver mulighed for at udføre missionen. Et stort metal monster vil
nok hurtigt får hæren på nakken, mens et menneske, i hvert fald i starten,
kun vil få noget politi på nakken.
mvh Frank
| |
PerX ... (27-07-2003)
| Kommentar Fra : PerX ... |
Dato : 27-07-03 02:37 |
|
In article <bftmla$1ium$1@news.cybercity.dk>, roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk
says...
>
>
> Stefan Holm wrote:
> > Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:
> >
> >
> >>En anden forklaring kunne være at måske er lidt nemmere for et
> >>menneske at bevæge sig ubemærket rundt i byen end for en robot af
> >>flydende metal.
> >
> >
> > Og der er vi så tilbage ved infiltratortingen.
>
> Som så igen ikke holder pga hendes arbejdsmetoder
>
> Jeg aner et mønster her :)
Hey, de skulle bruge en springe i luften model, som de så ikke lige havde
på lager, så den sendte en infiltrator model i stedet ;)
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 15:09 |
|
"Per" <Minemailadresseer_pzk@crayonFjerndette.dk> wrote in message
news:3f20fbba$0$97235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg syntes den kvindelige t-x virkede totalt utroværdig og som en anden
også
> sagde, så er hun lidt for menneskelig ond. Robert Patrick var 100 gange
> bedre i rollen og T-1000 var da også en sejere terminator efter min
> opfattelse. Han ville da ikke kunne være fastklemt under helikopteren, men
> blot "smeltet" sig fri.
Robert Patrick var/er cool som T-1000
En T-X er vel et kompromis mellem "efterligne-mennesker" og så indbyggede
våben, hvilket nok skulle gøre den mere effektiv.
> scenen
> hvor Arnie kæmper mod slå John i hjel..."must....resist....kill....bad".
Han
> var måske bare heldig med at de gamle modeller var udstyret med Norton
> Anti-virus?
Ja, den er uheldig!!
mvh Frank
| |
Robert Eriksen (25-07-2003)
| Kommentar Fra : Robert Eriksen |
Dato : 25-07-03 16:07 |
|
C. H. Engelbrecht wrote:
> Det er ikke en god film, men heller ikke dårlig. Man kan desværre godt se at
> James Camerons touch mangler og at han er blevet udskiftet med en mere eller
> mindre middelmådig off-the-rack instruktør (som man så dog samtidig kan
> mærke har hjertet på rette sted og er storfan af sit oplæg). Manuskriptet
> har store huller, historien er jabbet igennem alt for hurtigt (som mange
> højprofil-film fra Hollywood for tiden desværre) og skuespillet er under
> middel. Synd på randen af tårer er det at Edward Furlong har fucket sit liv
> op med crack, så man har måttet erstatte ham med en eller anden
> what's-his-babyface som da gør hvad han kan, men som man bare ikke tror på
> som John Connor når han ikke engang er farvet sorthåret. Endelig får jeg KLØ
> i bollerne af at Stars & Stripes med djævlens vold og magt SKAL veje over
> hele verdens oprør mod maskinerne.
John Connor er amerikaner og kæmper med de amerikanske oprørere.
Du ville måske have det bedre hvis han stod med et FN flag?
Dermed ikke sagt at jeg er et sekund i tvivl om, at hvis krigen bliver
afsluttet i en eventuel firer, så vil det være amerikanernes fortjeneste.
Ligesom Independence Day.
Men det er vel så også fortjent nok at de sørger for at vinde krigen.
Det er jo dem der starter den.
/Robert
| |
C. H. Engelbrecht (25-07-2003)
| Kommentar Fra : C. H. Engelbrecht |
Dato : 25-07-03 22:16 |
|
> > Endelig får jeg KLØ
> > i bollerne af at Stars & Stripes med djævlens vold og magt SKAL veje
over
> > hele verdens oprør mod maskinerne.
>
> John Connor er amerikaner og kæmper med de amerikanske oprørere.
Oprøret starter så vidt jeg er informeret fra Mexico, ikke? Hvis vi så
fantaserer lidt fremad skulle John Connor og kone finde støtte i
Mellemamerika, hvor John har erfaring fra. Så anser jeg det ikke for videre
sandsynligt at mexicanere og nigaragensere etc. skulle være overvildt
begejstrede for at gå i krig under Stars & Stripes. Især ikke hvis krigen
blev udløst af en amerikansk fejltagelse.
Men igen, så langt tror jeg ikke de har nået at tænke da de skrev historien.
De har tilsyneladende ikke taget den særligt alvorligt fra starten
alligevel...
> Du ville måske have det bedre hvis han stod med et FN flag?
Det var sgudda egentlig en meget god ide, det havde jeg ikke lige tænkt
på...
| |
Peter B. Juul (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 26-07-03 11:21 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:
> De har tilsyneladende ikke taget den særligt alvorligt fra starten
> alligevel...
Og på det punkt har de handlet ret, uanset hvad verdens fanboys mener.
--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Frank K. Jensen (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 26-07-03 14:36 |
|
"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
news:3f1f0540$0$32469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> erstatte ham med en eller anden
> what's-his-babyface som da gør hvad han kan, men som man bare ikke tror på
> som John Connor når han ikke engang er farvet sorthåret.
Ja, han er ikke for heldig.
> Endelig får jeg KLØ
> i bollerne af at Stars & Stripes med djævlens vold og magt SKAL veje over
> hele verdens oprør mod maskinerne.
Øh... faktisk vejer det vel over dommedag. Det er amerikanernes skyld at der
dør 3 mia. menesker. (Men ok, i en evt. 4'er får du nok ret
> Slutningen er det absolut bedste ved hele filmen. Dér har de sgu haft
nosser
> i manuskriptfasen!
Jeps en ok slutning
mvh Frank
| |
|
|