Sprogforvirring
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-07-03 05:52

Mit OS 10.2 lider af sprogforvirring: På min HD, er mappernes navne
danske: Bibliotek - Dokumenter osv.
Til gengæld er de engelske Library - Documents ... i min hjem-mappe. Det
har været til at leve med, og jeg regnede med, at det var en fejl der
ville blive rettet senere ved en opdatering. Nu er jeg så rendt ind i
et program der vil have Bibliotek og Dokumenter på dansk i hjemmemappen,
og når de ikke er der, så laver den dem selv.

Nu har jeg for nylig installeret OS 10.2 på fruens mac, og her er alle
navnene, også i hjemmet, på dansk.
Spørgsmålet er nu; Hvad er der galt, og hvad kan der gøres for at rette
op på det - ud over selvfølgelig at lave en total reinstallation
Det hører måske med til historien, at mit nuværende system er opdateret
fra oprindeligt 10.1

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 23-07-03 12:57

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Mit OS 10.2 lider af sprogforvirring

Mit osse, dog kun med en en engelsk "Documents"-mappe i min hjem-mappe -
alt andet på dansk.
--
Poul

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-03 11:19

> [...]

> op på det - ud over selvfølgelig at lave en total reinstallation
> Det hører måske med til historien, at mit nuværende system er opdateret

Hej Kaj.....

Dén har jeg også været rendt ind i.....åbn Finders indstillinger og
fjern fluebenet i boksen "Vis altid arkivendelser" - så bliver dit lille
hus dansk igen
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-07-03 15:04

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Kaj.....
>
> Dén har jeg også været rendt ind i.....åbn Finders indstillinger og
> fjern fluebenet i boksen "Vis altid arkivendelser" - så bliver dit lille
> hus dansk igen

Det er desværre ikke fejlen her: fluebenet er allerede fjernet.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Lind

Dato : 26-07-03 10:24

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det er desværre ikke fejlen her: fluebenet er allerede fjernet.
>
> mvh.
> Kaj.

Øv Så ka´ jeg ikke lige overskue, hvad det skulle være..........?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-03 23:25

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Øv Så ka´ jeg ikke lige overskue, hvad det skulle være..........?

Der er ikke noget om, at det lille trick kun virker den ene vej? Altså,
når man først har fået gjort navnene engelske, så kan man ikke få dem
gjort danske igen. Er navnene i det hele taget danske? Er det ikke bare
den danske Finder og danske programmer, der oversætter navnene? Visse
programmer og Terminal viser da navnene på engelsk, gør de ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg