Dressingopskrifter søges
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-07-03 20:03

Salaten og tomaterne er i top under sommerens varme og solrige
periode. Hver dag hentes nye forsyninger, men jeg er løbet lidt
sur i de gængse dressinger jeg plejer at strikke sammen af lidt
creme fraishe, karry, paprika og deslige.

Ligger nogen af jer inde med nogle fortrinlige opskrifter som I
vil dele ud af? Gerne til creme fraishe, men måske også en god
olie/eddikedressing...

mvh

Lars

Fra : sune vuorela

Dato : 22-07-03 21:07

En der kalder sig "Lars Thomsen Nielsen" <larsERASE_THIS@flexcom.dk>
skrev:

>Ligger nogen af jer inde med nogle fortrinlige opskrifter som I
>vil dele ud af? Gerne til creme fraishe,

creme fraiche, salt, peber, sukker/sødemiddel, bernaiseessens,
esdragon.

Forholdet - ja det er noget man må smage sig frem til...

creme fraiche, salt, peber, citronsaft

creme fraiche, salt, peber og masser af frisk persille

keep it simple...

salt, peber, sukker/sødemiddel + lige dele citronsaft, rødvinseddike
og olivenolie

--
Sune

Fra : kim rasmussen

Dato : 22-07-03 22:18

Hej Lars
Her er et par gode dressinger :

Hvidløgsdressing med parmasan:

3 små fed hvidløg, pressede
2 æggeblommer (evt. past. )
ca 1/2 dl olivenolie
1 tsk worcestersauce
3 spsk citronsaft
ca 60 gram revet parmasan

Æggeblommer og hvidløg piskes godt sammen med en håndmixer,brug
en stor salatskål,olien tilsættes i en meget tynd stråle

Pisk grundigt til dressingen tykner.Rør Worcestersauce i
dressingen og pisk så den resterende olie i dressingen sammen med citronsaft
og revet parmasan.

-- -------------------------------------------------

Denne dressing kan også bruges som marinade

Frisk hakkede krydderurter (basilikum,timian,oregano purløg
eller rosmarin )
1/4 dl soya
1 dl. olivenolie
3 spsk. balsamico