Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt Nikon digital kamera (D2H)
Fra : Peter Rongsted

Dato : 22-07-03 15:50

Nikon har annonceret et nyt digital kamera i dag D2H.
Der et også tre nye objektiver (to DX) og en ny flash.

http://www.nikon-image.com/eng/index.html

Peter

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-07-03 18:38

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
> Nikon har annonceret et nyt digital kamera i dag D2H.
> Der et også tre nye objektiver (to DX) og en ny flash.
>
> http://www.nikon-image.com/eng/index.html

uhmmm så har vi lidt at drømme om.... (og ikke mindst spare samme til!)

Fra : KNL DtP

Dato : 22-07-03 18:45

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Nikon har annonceret et nyt digital kamera i dag D2H.
> Der et også tre nye objektiver (to DX) og en ny flash.

Lidt sjovt hvorfor det kun har en opløsning på 4,1 MegaPixels. Nu står
der jo ikke noget om vejl. udsalgspris, men man kunne da forvente at den
sigter lidt højere end hobbyfotografen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 22-07-03 18:46

KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Lidt sjovt hvorfor det kun har en opløsning på 4,1 MegaPixels. Nu står
> der jo ikke noget om vejl. udsalgspris, men man kunne da forvente at den

Så vidt jeg lige kunne se er det kraftigt baseret på et Nikon F5 .. (men
jeg er ikke nikon-ekspert ;) - hvis det er det, ligger prisen jo nok
også oppe i den ende af, og hvis et F5 koster over 15000 ..

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Ole Sundberg

Dato : 22-07-03 20:22

In article <bfjt99$vau$1@news.mihtjel.dk>,
"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote:

> Så vidt jeg lige kunne se er det kraftigt baseret på et Nikon F5 .. (men
> jeg er ikke nikon-ekspert ;) - hvis det er det, ligger prisen jo nok
> også oppe i den ende af, og hvis et F5 koster over 15000 ..

-----

Goecker og DFA angiver en vejledende udsalgspris på
ca 30.000 (ex. moms) - så altså noget billigere end D1H'eren

Ser absolut spændende ud

Ole

Fra : max

Dato : 22-07-03 20:39

> Goecker og DFA angiver en vejledende udsalgspris på
> ca 30.000 (ex. moms) - så altså noget billigere end D1H'eren
>
> Ser absolut spændende ud
>
> Ole

Over fedt.. så vil den koste omkring 25.000 incl moms i Tyskland..
SUK... Stadig for dyrt..)-max-

Fra : Jeppesen

Dato : 22-07-03 22:31

"Ole Sundberg" <berg@post1.tele> skrev i en meddelelse
> Goecker og DFA angiver en vejledende udsalgspris på
> ca 30.000 (ex. moms) - så altså noget billigere end D1H'eren

Hvorhenne har DFA meldt priser ud - da jeg var i kontakt med dem tidligere
på dagen anede de intet om priser - på www.nikon.dk har de tilsyneladende
ikke engang opdaget der er nyheder.

Derimod har jeg fundet priser på www.nikon.ch der omregnet til DKK er:

D2H - 30.300 kr.
SB800 - 3.360 kr.
10,5mm - 6.260 kr.
17-55mm - 13.250 kr.
200-400/4 - 57.830 kr.

Mvh Kim

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 23-07-03 11:01

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>"Ole Sundberg" <berg@post1.tele> skrev i en meddelelse

>Hvorhenne har DFA meldt priser ud - da jeg var i kontakt med dem tidligere
> [...]

Goecker skriver 'forventet pris: 30.000.-' på deres hjemmeside

http://webshop.goecker.dk/vare/NIKDD2H

men i deres webshop vil de tilsyneladende forære kameraet væk - her er
prisen sat til 0,00 kr.

En vejledende udslagspris på 30.000 lyder dog meget sandsynligt, når
man sammenligner med prisen på Canon EOS 1D.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : .J.S...

Dato : 22-07-03 20:04

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lidt sjovt hvorfor det kun har en opløsning på 4,1 MegaPixels. Nu står
> der jo ikke noget om vejl. udsalgspris, men man kunne da forvente at den

Hvis man fotograferer til aviser så er 4Mpixels rigeligt.
Flere pixels vil blot sløve hele processen ned, ofte skal billederne jo
sendes over telefon, sattelit og lignende. Det er mere vigtigt at der er
lynhurtig response, og det kan man vist sige med 8 billeder/s, og shutterlag
på 37 ms.

mvh/JS

Fra : Bud

Dato : 23-07-03 06:48

> [...]
> lynhurtig response, og det kan man vist sige med 8 billeder/s, og shutterlag

Ja jeg har også læst at D2h er rettet mod sports / reportagefotografer
der har mere brug for høj hastighed. Derfor "kun" 4 mpixels.

Men er der nogen der ved om Nikon har planer om at lave full frame 24x36
format digitalkamera (som Canon og Kodak) - så der er ikke længere
sker en ændring er brændvidden eller udsnittet - ja i ved hvad jeg mener.
Eller om de måske bygger et nye objektivprogram til DX formatet?

Venlig hilsen

Jes

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 23-07-03 10:54

Bud <davinci@mail.tdcadsl.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Men er der nogen der ved om Nikon har planer om at lave full frame 24x36
> format digitalkamera (som Canon og Kodak)

Det tror jeg ikke. Nikon har med deres ny kamera og objektiv-serie
vist, at deres digitale SLR-kameraer stadig skal have en
forlængelsesfaktor.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Ukendt