Indisk myntedressing.
Fra : Tine Jensen

Dato : 21-07-03 23:26

Hej gruppe,

Jeg søger opskrift på subj.
Har ledt og søgt på google, men da jeg ikke kender det korrekte indiske navn
får jeg kun irrelevante hits
Havde tænkt mig at dressingen(?) skulle indgå som en del af en forret med
chili, mango chutney og brød.
Håber nogen her kan hjælpe med opskrift eller URL.

Kh. og god dag til alle,

Tine.

Fra : ram2

Dato : 22-07-03 02:07

"Tine Jensen" skrev d. 21-07-03 23:26 dette indlæg :

> [...]

Hej Tine. Prøv at kigge på denne side. Den rummer over 27.000 opskr.
heraf 78 med mint (mynte). Kunne jo være der var noget du kunne bruge.

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : modersvilje

Dato : 22-07-03 07:21

Øhh et interessant link

http://www.kandu.dk/

Fra : Rømer

Dato : 22-07-03 11:58

Nemlig - det er jo deri, den hurtige løsning ligger!

Har du -Tine - prøvet i nogle af de forretninger, der drives af
indvandrere - de har måske en handelsvare, hvor også indholdsnavnet står på?

Fra : Tine Jensen

Dato : 22-07-03 19:45

"Rømer" skrev i en meddelelse

> Har du -Tine - prøvet i nogle af de forretninger, der drives af
> indvandrere - de har måske en handelsvare, hvor også indholdsnavnet står
på?

Hej,

Jeg fandt langt om længe to opskrifter, som jeg "miksede" og resultatet blev
helt hæderligt og omtrent som jeg havde ønsket
Jeg vil prøve, som du foreslår, at rende et par butikker på dørene og se mig
omkring efter lign. original produkt/navn.

Tak for div. råd og henvisninger(!),

- Tine.

Fra : Queenie

Dato : 22-07-03 20:50

"Tine Jensen" skrev d. 22-07-03 19:45 dette indlæg :

> [...]
se mig
> omkring efter lign. original produkt/navn.

Kan man evt lokke de to opskrifter ud af dig? Det smager så godt til
lammekød

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Jensen

Dato : 22-07-03 21:13

"Queenie" skrev i en meddelelse:

> Kan man evt lokke de to opskrifter ud af dig? Det smager så godt til
> lammekød

Hej Queenie,

Jo tak, det er skønt til lam - vi spiste lam i spinat (jeg er blevet helt
hooked på indisk mad).
Anyways basisopskriften var flg.:

1 dl. hakkede mynteblade
1 forårsløg
1 fed hvidløg
1/2 grøn chili uden kerner
1/2 limesaft
sukker eller honning efter smag
1/2 tsk. salt
1/2 tsk. peber.

Denne opskrift er fra alletiderskogebog.dk og jeg tilsatte ca. 2 dl. drænet
(½ time) sødmælksyoughurt naturel samt ca. 3 spsk. olivenolie. Det hele blev
blendet.
Jeg havde lavet chutneyen først, men må indrømme jeg ikke helt "forstod"
formålet med den, da den var uendelig tør:-/

Håber du kan bruge det - jeg kommer ekstra mynte i næste gang.

Kh. Tine.

Fra : Queenie

Dato : 23-07-03 11:58

"Tine Jensen" skrev d. 22-07-03 21:13 dette indlæg :

> [...]
"forstod"
> formålet med den, da den var uendelig tør:-/
>
> Håber du kan bruge det - jeg kommer ekstra mynte i næste gang.

Tusind tak

http://www.kandu.dk/