brystmuskulaturen uensartet stor
Fra : Willim

Dato : 21-07-03 15:53

Jeg har bemærket noget underligt ved min brystmuskulatur. Den øvre del af
(muskulus brystus eller hvad det nu hedder er ret usynlig på mig mens
den nedre del er ganske stor. Underkravebenet og 10 cm ned er der intet.
derfra og 10 cm længere ned er der så i overflod.

Jeg har trænet meget med armbøjninger i forbindelse med karatetræning de
sidste 7 år og ikke andet. Det er velsagtens derfor, men hvordan får man den
øvre del af brystet med uden at kravle ind i nautilus-maskiner? Jeg har
naturligvis forsøgt mig med meget bredstående armbøjninger (eller
arm-strækkere hvis man er pernitten), men jeg synes ike så godt om den
øvelse, da belastningen er meget ujævnt fordelt over bevægelsen.

Nogen alternativer?

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 21-07-03 19:25

"Willim" <w@w.w> wrote in message news:bfgune$138t$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> arm-strækkere hvis man er pernitten), men jeg synes ike så godt om den
> øvelse, da belastningen er meget ujævnt fordelt over bevægelsen.

Den øvre brystmuskulatur trænes, i et motionscenter, ved at træne bænkpress
på en skrå bænk. Alternativt, skal du have fødderne oppe/hævet, når du
træner armbøjninger. Men det skal være rimelig højt. Min. så højt at hele
din krop ligger over vandret og gerne en del højere. Håber jeg har forklaret
mig forståeligt.

Nicolai

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-07-03 21:55

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> træner armbøjninger. Men det skal være rimelig højt. Min. så højt at hele
> din krop ligger over vandret og gerne en del højere. Håber jeg har

Hemmeligheden ligger gemt i følgende øvelse:
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/BBInclineBenchPress.h
tml

Venligst