Nu vi er ved prutter : )
Fra : Carlsen

Dato : 20-07-03 11:37

Så kommer jeg til at prutte helt vild af rugbrød, hvorfor det?

Carlsen

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-07-03 12:17

"Carlsen" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så kommer jeg til at prutte helt vild af rugbrød, hvorfor det?

Meget fiber? (som med grønsager så vidt jeg ved)

Men ok, jeg er ikke ekspert på området - men skal vi snakke om den slags, så
prutter jeg helt vildt af cacao :)

Mvh.
Lars

Fra : Janne

Dato : 20-07-03 21:07

Lars Lauridsen <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> skrev:

> [...]
>vidt jeg ved)
>
>Men ok, jeg er ikke ekspert på
>området - men skal vi snakke om den slags, så

Hej i pruttehoveder. Man prutter af sund kost, det er et godt tegn
at have luft i maven. Det er tegn på at tarmen arbejder og
fungerer, det er kun i den vestlige verden, at naturlige ting, er
flovt. Hvis man vil undgå at de lugter så husk at spise frugt og
grønt først, da det hurtigst rådner. Så får i en sund tarm der
fungerer, uden at tage livet af omgivelserne.
janne

Fra : Rado

Dato : 23-07-03 16:07

On Sun, 20 Jul 2003 12:36:51 +0200, "Carlsen"
<pierre-roland@stofanet.dk> wrote:

>Så kommer jeg til at prutte helt vild af rugbrød, hvorfor det?

Har læst at pumpernickel (der jo laves af rug) har fået sit navn fordi
man prutter meget af det ("pumpern" skulle betyde prutte på tysk).

Det kan altid anbefales at tygge brød og andre kornprodukter grundigt,
det gør dem lettere fordøjelige (spyttet indeholder enzymet ptyalin
der nedbryder stivelse). Tyg gerne til det er helt flydende. Det er
iøvrigt en god ide med alt hvad man spiser, især hvis man har
problemer med fordøjelsen.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein