..
"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1afca5$0$97194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Bent Petersen" <bent.petersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1af3fd$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg har købt en let defekt Aprilia Rally 45, defekten bestod i at den
kun
> > kørte ca. 30 Km/t samt at den gik ud efter ca. 1 minut i tomgang, ellers
> > kørte den fint nok. Jeg regnede med at det var et simpelt problem med
> benzin
> > tilførslen eller at der var snavs i karburatoren. Så let var det dog
ikke
> !
> >
> > Jeg har nu renset karburatoren, topstykket og skiftet vakuum besinhanen
> samt
> > stempel, idet der sad et stempel på med tynde stempelringe ( 1,2 mm
> istedet
> > for 1,5 mm ). Der er ikke ret meget kompression, men tændrøret bliver
vådt
> > efter et antal kickstart forsøg. Tændingen gnistre, men ikke en klar blå
> > gnist men den bliver dog bedre når tændhætten udelades og tændkablet går
> > direkte til tændrøret. Ledninger og stik i forbindelse med CDI enheden
er
> > renset pænt af.
> >
> > Efter disse ting ville jeg havde troet at den gik igang, men det gør den
> > ikke og jeg er ved at løbe tør for ideer. Er der ikke et par venlige
sjæle
> > der kunne komme med nogle forslag eller ideer, således at jeg kunne
komme
> > videre.
> >
> > Mvh
> >
> > Bent
> >
> >
>
> Er den på nogen måde tunet, og hvad sidder der af tændrør i, for de to
ting
> kan godt hænge sammen. Men tændrøret må så absolut ikke være fra BOSH, det
> kan den ikke lide. Tændrørshætten kan også være et problem, det var den på
> min egen Rally.
> Jeg kører med en anden tændrørshætte end som den originale, og et tændrør
> fra NGK som hedder B8E S. Hvis du ikke har tun på, så skal du nok gå et
> nummer ned til B/E S.
> Prøv dette, og se om det skulle virke, det er da i den billige ende
> Hvad gav du i grunden for den, og hvor gammel er den ?
>
> Kim Larsen
>
>
Hej
Den er ikke tunet, måske er ringene taget men ellers ikke noget.
Tændrør NGK BPR7HS og NGK BPR8HS er prøvet, den starter ikke af den grund.
Tændhætten er en NGK hætte. Det er fra 1998, er temmelig rusten og har gået
25.000 + Km. Den har været brugt til rå transport sommer og vinter, og bære
præg af det.
Jeg kan ikke få den igang trods start spray eller bensin direkte i
indsugningen, et par enkelte omdrejninger og så dør den ud igen.
Mvh Bent