Very - very old brown sherry
Fra : Lars

Dato : 14-07-03 17:33

Jeg har arvet noget gammel vin.
Jeg er i tvivl om brugbarheden.

En af flaskerne er en sherry.

Banderolen siger Christoffer Kragh, Aalborg. Hedvin. Udenlandsk. Her
aftappet. 3/4 S
(allerøverst på banderolen er der en kongekrone og "TK" med skråskrift)

Etiketten siger:
William & Humbert
Walnut Brown
(Registered)
The Product of the finest vineyards of the Jerez District
Shipped By
Williams & Humbert LTD.
Jerez & London
Produce of Spain

Og en ekstra etikette siger:
Christoffer kragh vinhandel
Bispensgade 27, Aalborg.

Jeg vil vædde med at den i hvertfald er fra før 1940.

Der er store stykker (op til 1 cm lange og ½ cm brede) bundfaldsstykker.
Og der er i hvertfald over 10 af dem.

Skal jeg smide flasken ud eller kan man filtrere eller på anden måde omgå
bundfaldet uden smagen bliver dårlig?

Hilsen
Lars

Fra : SNiP

Dato : 14-07-03 19:23

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote in message
> [...]
> Og der er i hvertfald over 10 af dem.
>
> Skal jeg smide flasken ud eller kan man filtrere eller på anden måde omgå

Prøv at straine gennem en si eller lignende, over i en tæt flaske, lad den
stå der til den bliver rolig, og hæld så forsigtigt ca. halvdelen over i en
anden flaske, nu bør du kunne drikke af den, såfremt det ikke allerede nu er
blevet til gele.

Held og lykke med projektet, og lad nu være med at skyde skylden på mig,
hvis du bliver syg.

/J