Tysk morgenbrød
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-07-03 09:04

Hej

Efter at være vendt hjem fra det tyske savner jeg gevaldigt deres
morgenbrød. Altså dem der er helt runde og medet kryds eller en
stjerne skåret i toppen. Der er mere brød i dem, end der er i de
danske rundstykker, og de er knap så sprøde, men de er meget bedre.
Jeg har aldrig set det hos en dansk bager, men kan de ikke fåes et
eller andet sted, helst i Århus?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 10-07-03 09:10

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:
> [...]
> danske rundstykker, og de er knap så sprøde, men de er meget bedre.
> Jeg har aldrig set det hos en dansk bager, men kan de ikke fåes et

Har du prøvet de frosne rundstykker fra Aldi?

M.v.h
Niels

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-07-03 09:31

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> [...]
> danske rundstykker, og de er knap så sprøde, men de er meget bedre.
> Jeg har aldrig set det hos en dansk bager, men kan de ikke fåes et

ALTA har noget frostbrød, der hedder 'morgenstjerner' hvilket minder om din
beskrivelse. Hatting har ligeledes deres økologiske møllehjul, der også
passer på beskrivelsen.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Michael

Dato : 10-07-03 17:43

Jeg syntes også morgenmaden i budapest var pragtful. Men måske det er
ferie-følelserne som spiller en et puds.

*Michael

Fra : Jette

Dato : 10-07-03 11:28

Ja, jeg savner også det tyske morgenbrød. I Berlin fik vi
Verdensmesterstykker. Det var rundstykker med birkes ovenpå og i bunden
solsikkekerner. De var sådan lidt grove i det. uhmmmmmmmmmm. Mit spørgsmål
går så på hvorfor det danske brød skal være så elendigt og det tyske så
godt? Er det melet, surdejen, tiden, håndelaget eller?? Nu vil en masse
danske bagere fare til tasterne og prise det danske brød, men jeg synes det
er elendigt. Jeg går hvert fald hellere i Rema 1000 og køber frosne (tyske)
håndværkere end går til vores håndværksbager - og det er ikke på grund af
prisen! v.h. Jette

Fra : Coffea ramosa

Dato : 10-07-03 13:10

> [...]
(tyske)
> håndværkere end går til vores håndværksbager - og det er ikke på grund af

I Herning er for nylig åbnet en forretning som hedder "Brødets Hus". De
laver brød af udsøgt kvalitet, hvor kim'en ikke er frasorteret.

Men ja, dansk brød er virkelig dårligt. Lige så dårligt som "Jeg bærer selv
mit brød" reklamen...

Fra : Michael

Dato : 11-07-03 15:09

> Men ja, dansk brød er virkelig dårligt. Lige så dårligt som "Jeg bærer
selv
> mit brød" reklamen...

Nej så dårligt kan brød ikke blive. Medmindre man putter lysstofrør i

*Michael

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 11-07-03 15:34

"Michael" <micnielsen@headermail.com> skrev i en meddelelse
> selv

Der findes ganske vist ildsjæle der bager ordenligt brød - f.eks. Baguette i
Odense (mums)
Tjek evt: www.broedetsbaand.dk og se om der er en bager i nærheden af dig.

Ellers så bag det selv...

/MC

Fra : anders lehmann

Dato : 12-07-03 17:19

morgenstjerner fra meckelberger, ville være mit bedste bud, de er bedre og
billigere end hattings. ligger i en grøn pose