Kantareller
Fra : Mars

Dato : 08-07-03 15:21

Hej

Hvordan opbevarer man kantareller, jeg har hørt man kan soltørre og eller
tørstege dem for derefter at nedfryse dem !!

Andre forslag ??

Mvh

MS

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-07-03 16:46

"Mars" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvordan opbevarer man kantareller, jeg har hørt man kan soltørre og eller
> tørstege dem for derefter at nedfryse dem !!

Hvis du har fundet dem på Fyn og vil fortælle hvor.......
Nå, spøg tilside,
Henning Knudsen, Politikens fraråder tørring af kantarel. Den skulle blive
sej.
Du kan ( samme kilde ) fryse rå eller efter kogning i ca. 5 min.

--
Mvh,
Ole(rigtigemailadresseermugglerattiscalipunktumdk)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-07-03 19:03

Mars wrote:

> Hvordan opbevarer man kantareller, jeg har hørt man kan soltørre og
> eller tørstege dem for derefter at nedfryse dem !!

Jeg har prøvet at tørre dem, fryse dem, stege dem med efterfølgende
frysning, blanchere dem med efterfølgende frysning - og alt er elendigt.
Derfor: Nyd de uovertruffent pragtfulde friske kantereller mens de er der og
glem alt om langtidsopbevaring.
Jeg har dog i Letland oplevet nogle syltede kantereller - de var faktisk
udmærkede, men desværre fik jeg ikke opskriften.

vh
Jan