Weber aske
Fra : Kristian Platz

Dato : 06-07-03 19:54

jeg har et problem med at der kommer aske op på vores mad når vi steger
vores mad.

er der nogen der ved hvad vi skal gøre for at undgå dette?

Fra : Kasper

Dato : 06-07-03 20:16

Hey

Svaret er givet er i samme kvalitet som spørgsmålet.

der blæser for meget
------------------------

evt du kunne fortælle om det er den med den store askebakke o.s.v hvilken
model...

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-07-03 21:04

> [...]
> vores mad.
>
> er der nogen der ved hvad vi skal gøre for at undgå dette?

Har I lukket spjældet i bunden?

Hilsen Inger

Fra : Kasper

Dato : 06-07-03 22:11

spjældet i bunden skal da være åbent.. eller delvidst

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-07-03 21:10

Kristian Platz wrote:
> jeg har et problem med at der kommer aske op på vores mad når vi
> steger vores mad.
>
> er der nogen der ved hvad vi skal gøre for at undgå dette?

Istedet for at løfte låget lige op i luften, så prøv at læt forsigtig på det
i den ene side, og så træk det ud over den anden side.. Tror nok det er
sådan det står beskrevet i vores "Glæsels grill bog" ting :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kristian Platz

Dato : 06-07-03 22:05

det er en SILVER 47cm

vi har ikke lukket nogle af spjældene

og vi prøver efter bedste evner at løfte lidt i den ene side kan det være
fordi at fedtet fra fx flæskestegen ryger ned i briketterne selvom vi har
en bakke i?

Fra : Kasper

Dato : 06-07-03 22:19

hey... jeg har aldrig oplevet det med asken ): mine de gamle har den store
weber.... fin grill.. men aldrig aske

vi har den helt lille 47cm weber... den har jeg grillet med i meget blæst
uden aske på maden... har desuden også bare løftet låget på dem begge uden
problemer

er det ved direkte eller indirekte grillning ?

ligger kødet lige over kulene ?

Fra : Kristian Platz

Dato : 07-07-03 21:34

nej vi har en bakke under det "store" kød ikke pølser o.l

Fra : Ib

Dato : 07-07-03 15:10

Køb en gasgrill ;)

Fra : Pedersen

Dato : 09-07-03 20:24

Hej

Jeg ville prøve at skifte kullene ud med et andet mærke, vi har aldrig været
ude for dette problem, og vi har brugt Weber de sidste 5 år.
Hilsen Tommy