Jordbær?
Fra : Frederiksen

Dato : 05-07-03 21:13

Jeg vil gerne plante jordbær, og da smagen er vigtigst, så bliver det denne
gruppe, der får spørgsmålet.

Hvilke jordbær er bedst? De skal være store, de skal smage godt rå med
fløde, og de skal kunne laves til grød og marmelade. Bliver jeg nødt til at
prioritere mellem gode med fløde og gode til at lave marmelade af, så er
gode med fløde det vigtigste.

Hvad er de bedste jordbær?

Mvh Maria
--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Anders

Dato : 06-07-03 06:29

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> prioritere mellem gode med fløde og gode til at lave marmelade af, så er

Polka eller Senga Sengana

Anders

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 06-07-03 07:01

Hejsa

Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> prioritere mellem gode med fløde og gode til at lave marmelade af, så er

Det er vist en smagssag; men jeg vil anbefale de gamle sorter, dybdahl,
zephyr, senga sengana, korona - og så kan jeg altså ikke lige huske,
hvad de hedder; men undgå de nye, som er transportfaste - det er gået ud
over smagen ,-(

Og så er skovjordbær i øvrigt vidunderlige efter min smag,. og måske kan
du slet ikke købe dig til de gamle sorter )prøv det jyske haveselskab og
landbohøjskolen i Kbh, hvis det kniber) ellers må du bytte dig til dem i
gamle (koloni-)haver.

God fornøjelse, Sebastian

> Mvh Maria

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Susanne

Dato : 07-07-03 16:56

> [...]
> zephyr, senga sengana, korona - og så kan jeg altså ikke lige huske,
> hvad de hedder; men undgå de nye, som er transportfaste - det er gået ud

Jeg har ikke smagt bedre jordbær end korona - med eller uden sukker *mums*

Mvh
Susanne