udenlandsk gæst
Fra : Kitti Egevang

Dato : 05-07-03 09:53

Hej Gruppe.

Håber at der er nogen her som har et godt forslag....
Min mand og jeg står og skal have vores amerikanske penneven på besøg.
Han har tidligere været her, men det var "kun" til kaffe og kage.
Nu har vi så inviteret ham til middag
Men nu er det så at jeg står mellem to menuer....
På den ene side synes jeg at det kunne være sjovt at lave rigtig dansk mad
f.eks. frikadeller med persillesovs.
Men på den anden side skal det måske være lidt "flottere" med steg og
flødekartofler.
Hvad synes I?? Vi har spurgt ham hvad han spiser, og han spiser stort set
alt!!

Hilsen Kitti.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-07-03 11:09

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.

> Hvad synes I?? Vi har spurgt ham hvad han spiser, og han spiser stort set
> alt!!

I skal da diske op med det store kolde bord med sild, flæskesteg,
frikadeller og hvad man ellers serverer til en god, dansk frokost(herunder
selvfølgelig et par snapse eller tre)

Det synes jeg da godt man kan stille på bordet til en aftenkomsammen,
specielt hvis du godt vil servere noget "typisk dansk"

Mvh Mads

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-07-03 11:53

> [...]
> flødekartofler.
> Hvad synes I?? Vi har spurgt ham hvad han spiser, og han spiser stort set

Hvad med noget lækkert Dansk, en Am. næppe kender i frisk, fersk udgave -
eks. stegt røspætte (hvis i kan få rødspætterne helt friske) - m. nye
kartofler og blomkål/spidskål nænsomt tilberedt, efterfulgt af ordentlige
jordbær (Honeyoye kan være gode selvom Camilla Plum mener noget andet). Det
ville være en delikatesse for undertegnede - og typisk Dansk.
De Am. jeg kender spiser ikke ål, betragter det som slanger?

--
Mvh,
Ole(rigtigemailadresseermugglerattiscalipunktumdk)

Fra : Peter Weis

Dato : 05-07-03 12:44

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> wrote in message

> Hvad synes I?? Vi har spurgt ham hvad han spiser, og han spiser
stort set
> alt!!

Hamburgerryg (eller krebinetter) med kogte grøntsager og smørsovs.
Sprængt and.

mvh
Peter

Fra : Søren

Dato : 05-07-03 15:29

Jeg vil nu også sige det store kolde bord, eller kylotte-steg m. rødv.sauce
hvidløg og flødekartofler, broccoli, carotter osv.

Mvh Søren

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-07-03 16:18

"Søren" <soere442ie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil nu også sige det store kolde bord,

- enig - eller smørrebrød?

eller kylotte-steg m. rødv.sauce
> hvidløg og flødekartofler, broccoli, carotter osv.

- hov, er det dansk? Jeg troede, det var fransk mad?

Hilsen Inger

Fra : Søren

Dato : 05-07-03 18:39

> - hov, er det dansk? Jeg troede, det var fransk mad?
>
> Hilsen Inger

Det ved jeg ikke men vi spiser det jo meget i Danmark, selvom kål og flæsk
sikkert er mere dansk

Mvh Søren

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 05-07-03 23:54

En rød pølse med det gule...

Ej, jeg ville også servere flæskestegen, og det kolde bord....

HC

Fra : Peter Weis

Dato : 05-07-03 23:24

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> eller kylotte-steg m. rødv.sauce
>
> - hov, er det dansk? Jeg troede, det var fransk mad?

Jeg er aldrig stødt på det i Frankrig. Lad dig ikke narre af det
franske navn (som i øvrigt staves culotte ... på fransk altså).

mvh
Peter

Fra : MacVilly

Dato : 06-07-03 06:52

In article <be63il$6au$1@news.net.uni-c.dk>, Kitti Egevang
> [...]

> flødekartofler.
> Hvad synes I?? Vi har spurgt ham hvad han spiser, og han spiser stort set

Kalvekrebinetter med ærter og gulerødder samt nye kartofler.
Da det netop nu er sæson, skal det være friske bælgede ærter og nye
gulerødder og drysset med ny persille.
Lad gulerødderne koge et par minutter - tilsæt ærter - kog bare lidt
mere - og jævn med en melbolle.
Så er der stadig lidt bid i grønsagerne.

Jordbær med fløde til dessert.

Det serverede vi for nogle amerikanere for et par år siden - og det
gjorde stor lykke.

Husk at amerikanere spiser rigtig meget kød - vel nok noget der ligner
300 gram pr. person. Jeg kunne slet ikke spise så meget da vi var
derovre en tur.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Kitti Egevang