Rundspørge: bedste pizza topping?
Fra : Martin Andersen

Dato : 30-06-03 17:45

Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og
hvidløg

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 30-06-03 18:03

Hvadenten den købes eller selvbages:

Pepperoni & Ananas.

HC

Fra : Prankster Kineses

Dato : 30-06-03 19:16

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote in message
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Kapers og Ansjoser. Napolitana hedder det vidst nok.

Kasper

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 30-06-03 19:48

Mon, 30 Jun 2003 16:44:47 GMT, skrev "Martin Andersen"
<15andersenREMOVETHIS@telia.com> :

>Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Mine yndlingstoppings til pizza er:
(eller "peezaah" som Sandra (mrs. Krabappel) vist nok plejer at kalde
det, når det ikke er traditionelt italiensk, men mere á la de kurdiske
pizza-bageres varianter)

rød+gul+grøn peberfrugt i tern
chorizo-pølse i skiver
frisk, hakket basilikum

kødboller (hakket oksekød æltet med Sambal Öelek (chilipasta) +
Parmesanost + hvidløg
hakket løg
bacontern

champignon
revet/hakket skinke (helst røget skinke)
knust hvidløg

På ferie i Italien vælger jeg som regel:

Pizza med skinke(i skiver)+champignons+artiskokhjerter

....eller en indbagt (á la Calzone) med ricotta og spinat indeni

...eller en med lufttørret skinke, hvor der efter bagning bliver smidt
et drys rucola-blade over !!

Mums - jeg bliver jo helt lækkersulten . . . . . jeg får helt lyst
til at rejse til Italien (hvad vi måske også gør - det afhænger lidt
af hvad vejrudsigten herhjemme siger, når ferien starter !!)

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside (hobby, kunst, camping): http://gydda.dk

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 01-07-03 08:18

"Gitte Sørensen" <gitte@superbruger.dk> wrote in message
> Mon, 30 Jun 2003 16:44:47 GMT, skrev "Martin Andersen"
> <15andersenREMOVETHIS@telia.com> :

det samme som den købte: modne tomater (pachino, eller, i scandicus
vulgaris, "cherry tomater"), bøffelmozzarella, basilikum.
Eller bare tomat, fiordilatte ("alm. mozzarella") og basilikum.

> Mine yndlingstoppings til pizza er:
> (eller "peezaah" som Sandra (mrs. Krabappel) vist nok plejer at kalde
> det, når det ikke er traditionelt italiensk, men mere á la de kurdiske
> pizza-bageres varianter)

....det gør jeg ikke, men det vil jeg begynde på!
Mere end pizza, er de "puzza" (oversættelsen efterlades til de enkelte eller
Altavista

> Pizza med skinke(i skiver)+champignons+artiskokhjerter

now you talk!

> ...eller en indbagt (á la Calzone) med ricotta og spinat indeni

YEAH!
> ..eller en med lufttørret skinke, hvor der efter bagning bliver smidt
> et drys rucola-blade over !!

JEG ER SULTEN!!!! og for at falde til ro, vil jeg gå igennem
anans-kødsauce-shawarma trådene...

Sandra

Fra : Eskil Grønbek

Dato : 30-06-03 20:20

"Martin Andersen" skrev i en meddelelse

> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?
>
> Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og
> hvidløg

Skinke, rejer og champignon

mvh

Eskil Grønbek

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-06-03 20:29

Martin Andersen wrote:
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?
>
> Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og
> hvidløg

Skinke, ost, artiskokhjerter, rød peber og oliven.

--
Jacob

The memories of my family outings are still a source of strength to me.
I remember we'd all pile into the car - I forget what kind it was - and
drive and drive. I'm not sure where we'd go, but I think there were
some trees there. The smell of something was strong in the air as we
played whatever sport we played. I remember a bigger, older guy we
called "Dad." We'd eat some stuff, or not, and then I think we went
home. I guess some things never leave you.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-06-03 20:54

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote in

> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Hjemmelavet tomatsauce med hvidløg, grove skiver af "ægte" mozzarelleost
samt lufttørret skinke. Efter bagning drysses med frisk oregano og
basilikum.

Når det er købepizza bliver det somregel en deep pan ("American") nr. 8
http://www.finnebyen.dk/handel/luciano.htm

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-03 00:03

> [...]
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?
>
> Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og

Købt eller hjemmelavet, så skal det være pizza parma. Italiensk parmaskinke
og gorgonzola.

Var i Italien for nogle uger siden og fik spist mig mæt i masser af pizzaer
(samt naturligvis en masse andre ting). Så nu varer det længe inden jeg
spiser pizza på restaurant igen, jeg er nemlig ikke specielt vildt med
pizzaerne i Californien (undtaget de få autentiske steder i San Francisco).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : T. Liljeberg

Dato : 01-07-03 06:06

On Mon, 30 Jun 2003 16:03:05 -0700, "Lars Ehlers"
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>jeg er nemlig ikke specielt vildt med
>pizzaerne i Californien

Hvad er der galt med kartoffel-pizza?

Tom

--
Continued dependence on relief induces
a spiritual and moral disintegration.

Fra : Homer

Dato : 01-07-03 06:24

T. Liljeberg wrote:

> Hvad er der galt med kartoffel-pizza?

Hej Tom, jeg fangede ikke lige din joke (jeg har ikke spildt et
restaurantbesøg i Californien på at spise pizza!) - men hvis jeg skulle
vælge et favoritfyld til denne tråd, kunne det da meget let være
kartoffel:

- Ingen tomatsauce - olivenolie med lind hånd i stedet
- Ultratynde kartoffelskiver (gerne bagekartofler - store skiver ser
flot ud. Hvis man kan skære meget tyndt, er én bagekartoffel rigeligt)
- Groft salt, frisk timian og evt. peber.

Skiverne skal netop være så tynde for at sørge for, at det ikke bliver
alt for tung føde. - Giv den et ordentligt drøn i ovnen, så kanterne
bliver "rustikke" -
så er den der!

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : T. Liljeberg

Dato : 01-07-03 06:34

On Tue, 1 Jul 2003 07:24:24 +0200, "Homer" <psv@ATFJERNEe-box.dk>
wrote:

>Hej Tom, jeg fangede ikke lige din joke (jeg har ikke spildt et
>restaurantbesøg i Californien på at spise pizza!) -

Restaurant-kæden California Pizza Kitchen har en masse usædvanlige
pizzaer på menuen. Mange af dem er ikke dårlige, hvis man bare lige er
klar over, at det altså ikke er traditionel pizza man bestiller. Der
er bla Tandoori chicken pizza, southwestern pizza, thai chicken pizza,
roasted garlic pizza, osv,. Deres kartoffel pizza er imho IKKE særlig
vellykket.

>men hvis jeg skulle
>vælge et favoritfyld til denne tråd, kunne det da meget let være
>kartoffel:

[snip]
Det lyder da ikke dårligt, men er det stadig pizza? Skal der ikke
andet end en pizza bund til, før det kvalificerer som pizza?

Nå, smag og behag...

Tom

Fra : Homer

Dato : 01-07-03 07:28

T. Liljeberg wrote:

> [...]
> er bla Tandoori chicken pizza, southwestern pizza, thai chicken pizza,
> roasted garlic pizza, osv,. Deres kartoffel pizza er imho IKKE særlig

Oho.

[Om kartoffelpizza]

> Det lyder da ikke dårligt, men er det stadig pizza? Skal der ikke
> andet end en pizza bund til, før det kvalificerer som pizza?

Jeg orker ikke at googl'e efter det lige nu, men du har bragt mig en
anelse i tvivl. Dog vil jeg fremhæve, at første gang jeg smagte
varianten med kartoffel foregik det på en restaurant i Napoli, pizzaens
fødeby. En anden kendsgerning med anekdotisk værdi er, at min kæreste,
som har boet i Rom et år, også er ret begejstret for kartoffelpizza. Og
vent nu lidt: den "rene" variant - pizzabund, salt, olie og
krydderurter - hedder vist officielt Pizza Blanco (mon Sandra kommer
efter mig nu?).

--
Med venlig hilsen Homer.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-07-03 10:15

"Homer" <psv@ATFJERNEe-box.dk> skrev

> Og
> vent nu lidt: den "rene" variant - pizzabund, salt, olie og
> krydderurter - hedder vist officielt Pizza Blanco (mon Sandra kommer
> efter mig nu?).

Pizza Bianco. Men tæt på.

Og jo, der *er* skam tale om en "rigtig" pizza, når man tilbereder den på
din måde. Det tror de i hvert fald i Rom

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-07-03 07:28

On Mon, 30 Jun 2003 22:06:18 -0700, T. Liljeberg <liljeberg_t@cox.net>
wrote:

>Hvad er der galt med kartoffel-pizza?

Nu frekventerer jeg ikke California Pizza Kitchen ret ofte, og jeg har
aldrig prøvet deres kartoffelpizza Derimod kan jeg sagtens lokkes
til at prøve en Thai Chicken Pizza.

Problemet i Californien er, at der bruges alt for meget dej til at
lave pizza. Man kan jo dårligt nok spise mere end et par enkelte
"slices", hvor man i Italien nemt kan spise en hel pizza, der
ovenikøbet rager et godt stykke ud over tallerkenen.

Bemærk venligst, at jeg ikke har noget imod pizza lavet i USA. New
York har f.eks. en glimrende pizzatradition, og jeg snupper som regel
en eller flere "slices" til frokost, eller hvis jeg bare har lyst til
en snack.

Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Homer

Dato : 01-07-03 07:38

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> York har f.eks. en glimrende pizzatradition, og jeg snupper som regel
> en eller flere "slices" til frokost, eller hvis jeg bare har lyst til

Meget enig, Lars. Jo hurtigere man opfanger forskellen på "amerikansk og
italiensk pizza"[1], jo bedre står man sig. Det er nærmest to
forskellige retter, eksemplificeret ved, at en kartoffelpizza som
debatteret ovenfor sjældent er særlig god, hvis bunden samtidig nærmest
er et brød.

Jeg nyder selv begge typer, selv om jeg skal være i et særligt humør,
før jeg kaster mig over fx deep pan-stilen.

[1] Gåseøjnene skyldes, at der faktisk også er regionale forskelle i
Italien på pizzatykkelsen. Den så vidt vides oprindelige, napolitanske
er den tynde. Du kan sikkert også nævne inter-amerikanske forskelle, som
jeg ikke har nået at opfange derovre!

--
Med venlig hilsen Homer.

Fra : Tina

Dato : 01-07-03 00:35

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Tomatsovs, ost, skinke, annanas, peperoni og hvidløg.

Eller tomatsovs, ost, krydret hakket oksekød, peperoni, ananas, hvidløg og
når den er kommet ud af ovnen, så hovedsalat, tomat, agurk og god cremefr.
dressing på. (Ikke iceberg eller kinakål. Det _skal_ være hovedsalat.)

Jeg tror, jeg skal lave pizza i morgen

Tina

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 01-07-03 03:31

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote

> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Oksekød, pepperoni, peberfrugt.

/Anders

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 01-07-03 08:22

> [...]
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?
>
> Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og

Helt klart....Kalvemørbrad i tynde skiver, løg, gorgonzola og masser af
chili

/Renate

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 01-07-03 12:07

> [...]
> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?
>
> Min er bacon, champignon, rødløg, peberfrugt. massere af tomatpure og

Enten:

Tomat, ost, Peberfrugt og oliven

Eller:

Tomat, masser af ost, chili og hvidløg

Fra : Peter Holm

Dato : 02-07-03 17:00

"Martin Andersen" <15andersenREMOVETHIS@telia.com> wrote in

> Hvad er jeres favorit på pizza, når man selv bager den?

Jeg laver pizza hver søndag til aftensmad. 3-6 stk, alt efter hvor mange af
børnene der er hjemme, og hvor mange af deres venner der er på besøg
(mærkeligt nok er der flest på besøg om søndagen ).

Fyldet består som regel af:

Først tomatpuré, derefter mozzarella og revet ost.

Derefter skinke og bacon eller

Cocktailpølser og peberfrugt eller

Kyllingebryst og tomat i skiver eller

Oksekødspølse og chili eller

Kyllingefrikadeller og peberfrugt eller

hvad der nu er i køleskabet.

Nogle gange bliver de lavet som deep-pan pizza

Peter Holm

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 15-07-03 01:28

Et par gode muligheder er:

Cocktailpølser, ost og tomatsauce

Kebab, peberfrugt, ost, tomat og så en tur i ovnen. Når den så er bagt, skal
der frisk hakket salat, dressing, chili- og hvidløgssauce på!

Jakob Høppermann

Fra : -V-

Dato : 15-07-03 01:40

Jakob Høppermann wrote:
> Kebab, peberfrugt, ost, tomat og så en tur i ovnen. Når den så er
> bagt, skal der frisk hakket salat, dressing, chili- og hvidløgssauce
> på!

Så er det jo ikke en pizza mere.

Kebab og salat?! I guder....

-V-