Cachaqa?
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 29-06-03 20:36

Hejsa

Ved nogen hvor man i danmark kan købe Cachaqa? det bruges til en brasiliansk
drik med lime, sukker, og isterninger, og så denne cachaqa..

Evt. en pris klasse hvis jeg skal til en importør?

HC

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-06-03 22:17

Jeg synes jeg lige har set det i min lokale ALDI på Søborg Hovedgade.

Mvh Peter (Gladsaxe)

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-06-03 08:22

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> wrote in

> Ved nogen hvor man i danmark kan købe Cachaqa? det bruges til en
> brasiliansk drik med lime, sukker, og isterninger, og så denne
> cachaqa..

Den kan købes ved Chas E. (Århus) og andre vin/delikatesse forretninger.

Husk nu, at limefrugterne skal have seriøse tæsk sammen med sukkeret, og
det derefter skal shakes med cachacas og is - det sviner lidt, men det
bliver nogle gode caipirinhas.

> Evt. en pris klasse hvis jeg skal til en importør?

Omkring 160,- og opefter.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 08:52

"Peter Larsen" <prl@privat.dk> writes:
>Jeg synes jeg lige har set det i min lokale ALDI på Søborg Hovedgade.
Jeps, Aldi har varen - 149,- for en helflaske.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 30-06-03 13:58

Udover caipirinha kan den bruges til "batidos", dvs. blanding af juice og
cachaca/pinga.

En kedelig vinteraften står man uden "drinks" til ubudte gæster, og så kan
man blande cachaca (flasken bliver hurtigt glemt da det er bare sprut) med
fx mango juice... egentlig er batido en "shake" af frisk frugt, is og
ovennævnte, men hvem har friske, GODE, søde mango eller papaya her?

NB jeg synes at der skal mindt 4cl i et glas braisiliansk drink, eller
smager det ikke "rigtigt"

Sandra

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 30-06-03 14:52

Taaaaak allesammen =)

HC

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-06-03 20:30

Hans Chr. Vang wrote:
> [...]
> cachaqa..
>
> Evt. en pris klasse hvis jeg skal til en importør?

Helt uden at svare på noget... er der nogen der ved, hvorfor i alVERDEN der
er en /reje/ på flasken?

--
Jacob

The memories of my family outings are still a source of strength to me.
I remember we'd all pile into the car - I forget what kind it was - and
drive and drive. I'm not sure where we'd go, but I think there were
some trees there. The smell of something w s strong in the air as we
played whatever sport we played. I remember a bigger, older guy we
called "Dad." We'd eat some stuff, or not, and then I think we went
home. I guess some things never leave you.

Fra : Peter Fleinert

Dato : 30-06-03 22:27

> Helt uden at svare på noget... er der nogen der ved, hvorfor i alVERDEN
der
> er en /reje/ på flasken?

Jeg går ud fra det er en flaske Pitú du snakker om da det er den eneste
Cachaça jeg kender med en "reje" på. Pitú er navnet på en flodkrebs
(Macrobrachium Carcinius. Bliver op til 48 cm.). Navnet er oprindeligt
indiansk (Tupi), og er jo så samtidig navnet på producenten (ligger i
nordøstbrasilien).
Håber svaret kunne bruges.
Venlig hilsen Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-07-03 10:33

Peter Fleinert wrote:

> [...]
> oprindeligt indiansk (Tupi), og er jo så samtidig navnet på
> producenten (ligger i nordøstbrasilien).

Tusind tak, det var lige hvad jeg manglede. Jeg er bartender, og mange
kunder kigger underligt på mig når jeg begynder at hælde "reje"-rom i deres
caipirinha! :)
Nu kan jeg rette dem og sige, at det er skam flodkrebs! Hehe...

--
Jacob

Sometimes when I feel like killing someone, I do a little trick to calm
myself down. I'll go over to the persons house and ring the doorbell.
When the person comes to the door, I'm gone, but you know what I've
left on the porch? A jack-o-lantern with a k ife stuck in the side of
it's head with a note that says "You." After that I usually feel a lot
better, and no harm done.