Download af Mac-filer via PC..
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 06-12-00 10:59

Hejsa...

Jeg sidder på arbejde og skal have nogle filer downloaded via en pc til en
mac. Vi snakker om .sit .hxb og .img filer... men hvis jeg downloader dem
via en pc så virker filerne ikke på en mac mere..

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak...
--
Kristoffer

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-00 11:29

In article <3coX5.1193$7E2.122835@news101.telia.com>, "Kristoffer
Jensen" <kristoffer@husetventure.dk> wrote:

> Jeg sidder på arbejde og skal have nogle filer downloaded via en pc til en
> mac. Vi snakker om .sit .hxb og .img filer... men hvis jeg downloader dem
> via en pc så virker filerne ikke på en mac mere..

sit og hqx burde virke helt fint, men img kan du glemme alt om at hente
ned via PC'en.

> Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

sit og hqx trækker du bare hen på Stuffit Expander, så burde de blive
pakket ud.

Jeg går ud fra at du med hxb mener hqx, ellers ved jeg ikke hvad det er.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 12:53

Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 06-12-00 12:53

Problemet er at Mac'en er på nettet, men via et Win NT netværk. og der skal
bruges en Proxy-klient for at kunne downloade filer. Men en sådan en har vi
ikke kunnet finde. Så mac'en kan ikke downloade..

Dette er lidt problematisk efter som mac'en indgår i et grafisk team og der
ofte hentes opgaver via nettet....

Tamen <tamen@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B65531ED.CCB%tamen@mailme.dk...

Fra : Tamen

Dato : 07-12-00 13:38

He igen,

Ja så er i nok lidt på herrens mark med hensyn til .img filer.
Det eneste trick jeg kunne var det med hotline.
På min skole er bruger vi også Mac til at lave hjemmesider på, men skal også
på en PC med proxy client for at kunne uploade siderne med FTP. Sux

Held og lykke med at finde en løsning.

Venlig hilsen,
Tamen

in article 5OpX5.1209$7E2.126051@news101.telia.com, Kristoffer Jensen at

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 06-12-00 20:31

> [...]

> ikke kunnet finde. Så mac'en kan ikke downloade..
>
> Dette er lidt problematisk efter som mac'en indgår i et grafisk team og der

Kan der ikke åbnes for den rette port i proxyen.

Der er ikke noget problem med at bruge Hotline fra Mac via MS Proxy
Server 2.0, når porten(e) er åbnet (kan altså ikke lige huske nummeret
så'n udenad...).

Og nej, der findes ikke en proxy klient til Mac. Og det giver det
"herligste" besvær at upload fra Mac via ftp til en webserver, men det
kan lade sig gøre med Fetch og den rette fremgangsmåde.

[nåede du hertil - pyha, så har get2net ikke ædt hele indlægget - rygtet
siger, at de ikke gider rette fejlen, fed udbyder....]

Thomas Tvegaard

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 20:10

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 20:10

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 15-12-00 20:10

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Hvor er det man kan hente deres demo'er? Jeg ville lige prøve CD cover
> tingen, men der er intet på cacidi.com der vedrører demo versioner.

Er det ikke det, der er "fidusen". Du kan selv dowloade deres software,
men må betale for at kunne bruge det.

Og "fidus" forstået som "nul demo"... hmm.

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-12-00 22:42

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Er det ikke det, der er "fidusen". Du kan selv dowloade deres software,
> men må betale for at kunne bruge det.
>
> Og "fidus" forstået som "nul demo"... hmm.

Så er det igen mig der er dum, for jeg kan ikke downloade uden at beale.

Mojn, Thomas

--
The sooner you fall behind,
the more time you will have to catch up!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-12-00 12:26

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Så er det igen mig der er dum, for jeg kan ikke downloade uden at beale.

på <http://www.cacidi.com/> er der et link der hedder download Cacidi
Mac software. Programmerne ligger som .sea filer. Hvilket er dårlig
distribution, da ingen af dem vil kunne køre efter nedhentning. De kan
dog udpakkes med stuffit expander.

Der er sikkert ikke tale om demoer, men ganske alm. købe softaware!
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-12-00 21:33

> [...]
> dog udpakkes med stuffit expander.
>
> Der er sikkert ikke tale om demoer, men ganske alm. købe softaware!

Nemlig. Filosofien er: download først, betal så, få dit serienummer og
brug softwaren. Og her havde en lille demo-knap sandsynligvist kunne
virke befordrende for interessen...

Thomas Tvegaard