Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cecilia på café
Fra : palle jensen

Dato : 14-07-03 00:58

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-07-03 08:06

Mon, 14 Jul 2003 01:57:50 +0200, skrev palle jensen:

>http://pallefinn.dk/photo/photo.html#girls

Det er lidt træls, for nu at sige det mildt, at man skal vente på at
sidens mere end 100 billeder bliver indlæst. Det er jo ikke alle der
har ADSL. Hvad med at opdele dit side i en forside og flere
undersider, så du kan lave direkte links til de enkelte billeder?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : palle jensen

Dato : 14-07-03 09:26

Kurt Hansen wrote:

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Jeg vil overveje at følge dit forslag med at opdele min fotoside i
mindre enheder af hensyn til dem som har en lavhastighedsforbindelse.
Venlig hilsen
Palle

Fra : OZ

Dato : 14-07-03 10:56

"palle jensen" <pallefinn@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> http://pallefinn.dk/photo/photo.html#girls

Køn tøs, men frygtelige tænder..

Og ja, selv os med 512 kb flatrate-connection bryder os ikke om
ventetiden.

Ang. billederne, hvad gør du for at undgå en alt for mørk baggrund?

Mvh. OZ.

Fra : palle jensen

Dato : 14-07-03 12:07

> Ang. billederne, hvad gør du for at undgå en alt for mørk baggrund?
>
> Mvh. OZ.

Billederne af Cecilie er taget efter noget man kan kalde et dogme
princip. Lyset er det der endnu engang var der og cameraet er et
håndholdt Sony Mavica af ældre model. Jeg skal i weekenden tage en serie
fotos af en model, som jeg er kommet i kontakt med på www.modellerne.dk.
Jeg vil prøve at gøre mig umage for at det ikke kommer til at ligne
snapshots. Jeg har fået et stativ og et Minolta Dimage 7i så der er ikke
længere undskyldning for ikke at tænke på de mange ting der skal tages i
betragtning når man laver portrætter. men jeg kan faktisk godt lide det
princip med at begrænse udstyret. Det ville dog være spændende at tage
portrætter i et studie.

MVH
Palle

Fra : Jack L.

Dato : 14-07-03 23:15

OZ wrote:
> "palle jensen" <pallefinn@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
>Køn tøs, men frygtelige tænder..
>
> Og ja, selv os med 512 kb flatrate-connection bryder os ikke om
> ventetiden.

Her med en 256 kbit-forbindelse og opgav da siden blev loadet halvvejs
igennem men når du beskriver hende med hugtænder var det måske ikke en
dårlig idé.

Hilsen Jack

Fra : AB

Dato : 14-07-03 20:26

"palle jensen" <pallefinn@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> http://pallefinn.dk/photo/photo.html#girls
>
> Palle

Underholdende billeder. Hvad gør du for at fjerne den "titeltext" photoshop
smider på, når den bruges til at genere htmlsider?

/Anders

Fra : palle jensen

Dato : 14-07-03 21:34

> Underholdende billeder. Hvad gør du for at fjerne den "titeltext" photoshop
> smider på, når den bruges til at genere htmlsider?
>
> /Anders

Ja, jeg er også lidt træt af de tekster Photoshop læsser på
html-siderne. Jeg fjerner dem manuelt i programmet Golive. Det tager
lidt tid men man vænner sig til lidt tålmodighedsarbejde.

Palle

Fra : max

Dato : 14-07-03 22:08

> [...]
> html-siderne. Jeg fjerner dem manuelt i programmet Golive. Det tager
> lidt tid men man vænner sig til lidt tålmodighedsarbejde.

Det må da være muligt at finde ud af hvor templatesne ligger
og ændre på dem, eller måske ikke..? -max-

Fra : AB

Dato : 15-07-03 12:16

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må da være muligt at finde ud af hvor templatesne ligger
> og ændre på dem, eller måske ikke..? -max-

Indtil videre har jeg ikke haft held med det. De "templates" du henviser
til, tror jeg ligger under mappen (Photoshop 6)
Plug-ins => Adobe Photoshop Only => Automate => og de er af formatet .8LI -
nok et inhouseformat?

Alternativ skulle man måske lave en søg og erstat på mappen? bytte den ene
html-kode ud med den anden? Kender dog ikke noget program, der kan gøre
dette på en hel mappe.

/Anders