Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogle erfaringer med "reconnect" i Adobe P~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 13-07-03 21:08

Jeg er gald og tilfreds bruger af Photoshop Album.

Det eneste problem jeg er stødt på er, at den "mister forbindelsen" til
originalbillederne, når man flytter dem et andet sted hen på harddisken
eller til en cd-rom. Her skal man så angive den nye sti for hvert enkelt
billede. Kan det virkelig passe? Jeg havde da håbet, at man kunne sætte
programmet til selv at lede og "auto-reconnecte" på en ny sti (f.eks.
cd-rom-drevet eler min backup-harddisk).

Nogle forslag?

VH
Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-03 10:28

Jakob Aagaard Harder <jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
> programmet til selv at lede og "auto-reconnecte" på en ny sti (f.eks.
> cd-rom-drevet eler min backup-harddisk).

Nu er jeg ikke programmør, men jeg tror, det vil være svært eller
umuligt at lave det. Et program kan jo ikke ligge og scanne på
harddisken hele tiden for at holde øje med, om du finder på at trække et
billede eller et andet dokument fra et sted til et andet, eller måske
til en helt anden disk. Og hvad nu, hvis du har to dokumentet med samme
navn, men med forskellige placeringer. Hvad nu, hvis programmet er
lukket, mens du flytter. Hvad nu, hvis du har ti programmer med
forskellig funktion, der skal overvåge din harddisk på den måde? Det vil
gå ud over computerens hastighed.
Hvis programmet bagefter selv skal lede og autoconnecte, hvordan
skal det så kunne genkende billederne? Der kan jo være flere billeder
med samme navn. Og hvor skal søgningen ende? Der er jo et helt internet
at tage af. Jeg tror, du må affinde dig med, at man ikke skal flytte
rundt på billederne. Kan man ikke gøre det inde fra programmet? Så ville
det kunne laves, så det stadig kan finde billederne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-03 11:08

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmet til selv at lede og "auto-reconnecte" på en ny sti (f.eks.
> cd-rom-drevet eler min backup-harddisk).

Hej Jakob

Du kunne jo når du kører dem ind i programmet, køre dem fra en CD-RW. På den
måde vil stien jo passe, når du kører dem ud på en blivende CD.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 14-07-03 22:22

Det var jo egentlig en alletiders og simpel idé. Mange tak.
VH
Jakob

Fra : Hjalte

Dato : 14-07-03 14:16

On Sun, 13 Jul 2003 22:08:21 +0200, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
>programmet til selv at lede og "auto-reconnecte" på en ny sti (f.eks.
>cd-rom-drevet eler min backup-harddisk).

Hvis det er hele mapper du har flyttet, og altså ikke enkelte
billeder, kan du vælge reconnect missing files i menuen.
Så finden den alle de billeder hvor stien ikke passer.

Inde i reconnect vinduet markerer du så alle de billeder der lå i
samme mappe, vælger den nye mappe (du kan se at den finder biledet) og
trykker reconnect.
Så står den ellers bare og kører.
Det skal du selvfølgelig gentage med de andre mapper.

Håber det giver mening.
MVH.
Hjalte

Ved svar, slet dyret i min e-mail adresse.

Fra : Benja

Dato : 14-07-03 17:26

"Hjalte" <isak@cool.dkabe> skrev i en meddelelse

> [...]
> MVH.
> Hjalte
>
> Ved svar, slet dyret i min e-mail adresse.

Er du sikker på det virker?? Altså med hele mapper af gangen?
Jeg flyttede for nylig ca. 100 billeder og dem sad jeg enkeltvis og
reconnectede.
Men hvad, så ved jeg det til næste gang
Ellers synes det er et fedt program til at holde styr på sin billeder

Mvh.
Benja

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 14-07-03 22:23

Jeg synes nemlig også, at jeg var nødsaget til at reconnecte hvert enkelt
billede - selv om det eneste der var ændret var, at et d: var blevet til et
e: i stien.

VH
Jakob

Fra : Hjalte

Dato : 14-07-03 22:58

On Mon, 14 Jul 2003 18:26:20 +0200, "Benja" <XXbenja@adslhome.dk>
wrote:
> [...]
>reconnectede.
>Men hvad, så ved jeg det til næste gang
>Ellers synes det er et fedt program til at holde styr på sin billeder

det virker hos mig

Bare husk at markere alle billederne fra samme mappe..